kuinka monta kertaa ulkoilette päivässä lapsen kanssa ja missä käytte?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Me ulkoillaan 2 kertaa, vauva on vasta muutaman kuukauden mutta ihmettelen missä
kaikki kotiäidit on? Täällä uudet hienot puistot aina tyhjillään :/ ja lapsiperheitä alueella on neuvolankin mukaan paljon.

Kesällä vähän koko ajan, syksyllä/talvella jne. n. 2-3 h kerrallaan kerran päivässä keskimäärin (suom: joskus useammin, joskus ei). Lisäksi arkipäivinä noi on hoidossa pihalla.

Käydään lenkillä ja siinä sivussa jossain lenkin varrella olevassa leikkipuistossa. Mutta enimmäkseen omassa pihassa. :)

Juu en
En ulkoile lasten kanssa. Se on tylsää. Pakolla olen n.puoli tuntia, että saavat raitista ilmaa. Nuorimmaisesta on huono omatunto. Hän on ollut ihan liikaa sisällä, kun ei uskalla olla yksin pihassa.

"vieras"
Ulkoillaan 1-3 kertaa päivässä. Aamupäivisin useasti ollaan puistossa, iltapäivällä omalla pihalla, myöhemmin illemmalla sitten yleensä joku lenkki, kävellen tai pyörillä. Lapset 3 v j 1 v 9 kk.

"vieras"
Meillä on omassa pihassakin uudet vempeleet ja näissä kahdessa kerrostalossa asuu kyllä pieniä lapsia, mutta hyvin harvoin kukaan on pihalla. Osan vanhemmat käy töissä joten ymmärrettävää päivisin, mutta ei tuossa iltasinkaan ketään näy :O lapsi on vielä niin pieni ettei tietty kovin välitä, ollaan vaan käyty keinumassa välillä, mutta äkkiäkös kasvaa...

"Annika"
Kotona ollessa käytiin yleensä pari kertaa päivässä, aamupäivisin puistossa, toinen ulkoilu joko iltapäivällä tai illalla, taloyhtiön pihalla tai usein joku kävely- tai pyörälenkki.
Nyt kun lapse on hoidossa niin mies hakee ne ennen iltapäiväulkoilua ja joko silloin jäävät omalle pihalle/käyvät puistossa tai sitten käydään yhdessä illalla jossain, ei joka ilta.

Meillä pojat on 3 kertaa viikossa puistossa aamupäivisin (ovat 2x/vko kerhossa). Vien pojat useinmiten kävellen, joten vauva kulkee vaunuissa. Autolla mennään, jos mun täytyy käydä kaupassa poikien ollessa puistossa. Iltapäivällä ollaan sitten omalla tai naapurin pihalla tai mennään puistoon. Samaan aikaan yleensä siis naapuritkin iltapäivisin ulkoilee (saman ikäisiä lapsia). Näin siis arkisin. Viikonloppuisin kyllä myös lapset ulkoilee 2 kertaa ja noin 1,5-3 tuntia kerralla. Viikonloppuisin ollaan myös koko perheen voimin ulkona, mutta myös vain toinen vanhempi on. Käydään myös lähimetsässä ihmettelemässä vuodenaikoja jne.

Ja tietenkin löytyy poikkeuksia. Vieraillaan myös muissa lapsiperheissä, mun sisarusten luona, mun vanhempien luona jne.
Ja kesät on sitten eri asia, kun ulkona voi olla vaikka koko ajan. Eikä tartte katsoa, että lapsilla on tarpeeksi päällä jne.

"Vieras"
No, yleensä kaksi kertaa päivässä vähintään. Aamulla n. 2-2,5h puistossa, ja illalla n.1-2h yleensä omalla pihalla. Lisäksi viedään koiraa lenkille pari kertaa päivässä.

vapaapäivinä 2-3x/pv siinä menee 2-6h yhteensä, kesällä tietenkin eniten. poika 1v8kk. työpäivinä menen viel aamuvuoron jälkeen ulos pojan kanssa ja iltavuoropäivänä ennen päikkyyn menoa ulkoillaan.

Kotipäivinä 1-2 kertaa, 1-2 h kerrallaan. Puistossa, metsässä, meren rannalla käydään. Tai sitten vaan omalla tai kaverin pihalla hengaillaan. Kesällä monesti ulkona koko päivä. Työpäivinä 0-1 kertaa. Päiväkodissa ulkoilee.

"muu"
Vauvan kanssa en ulkoillut paitsi jos huvitti. Taaperon kanssa ulkoillaan 1-3 kertaa päivässä. Riippuu, onko tekemistä kotosalla ja kauan nukutaan päikkyjä (yleensä 1-2,5h). Aamupäivällä ollaan aina asukaspuistossa 1-2h ja iltapäivällä/illalla lähipuistossa tai omalla pihalla :)

Aamulla viedään keskimmäinen eskariin.

Puoliltapäivin haetaan eskarilainen kotiin.

Kävellään lähikauppaan ja/tai mennään kävelylenkille.

Joskus mennään ulos isompien lasten kanssa, mutta pääasiassa nuo ulkoilee keskenään tai kamujen kanssa.

Kerran viikossa viedään keskimmäinen muksu treeneihin ja seistään kentän laidalla 1,5 h.

Joskus mennään pihalle juoruamaan naapureiden kanssa.

Siinä mun & 3 kk ikäisen vauvan ulkoilut. En ole missään puistoissa tms todellakaan tuon ikäisen kanssa vielä käynyt. Eikä olla otettu ohjelmaan esim. joka aamupäivän kävelylenkkiä vaikka jossain vaiheessa sellaistakin suunnittelin.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti35;27221094:
Kotipäivinä 1-2 kertaa, 1-2 h kerrallaan. Puistossa, metsässä, meren rannalla käydään. Tai sitten vaan omalla tai kaverin pihalla hengaillaan. Kesällä monesti ulkona koko päivä. Työpäivinä 0-1 kertaa. Päiväkodissa ulkoilee.
Peesi

"vieras"
Ulkoillaan yleensä kerran päivässä. Aamuisin 10-12 aikaan on meidän lähipuistossa eniten leikkikavereita. Joka päivä ei olla puistossa, joskus ollaan omassa pihassa, käydään kaupungilla tms. Silloin tällöin myös mies puistoilee lapsen kanssa vielä illalla töistä tultuaan.

Tosi sateisina päivinä ei välttämättä ulkoilla ollenkaan, onneksi sisälläkin on tilaa peuhata :)

"wii"
Vähintään kerran päivässä ulkoillaan, mä en ainakaan pysty olla koko päivää sisällä, tuntuu että ihan tukehdun! Aamusin ollaan yleensä aina pihalla (jos eivät ole hoidossa, mulla vuorotyö) ja monesti toisen kerran iltapäivällä ja jos ei iltapäivällä ehditä niin sitten käydään vielä alkuillasta. Nyt vaan alkaa olla ulkona niin pimeää iltaisin, että täällä landella ei hotsita kauaa säkkipimeässä seisoskella... Kerralla ollaan vähintään tunti, yleensä kaksi.

vieras22
En välttämättä kertaakaan. No mä en olekkaan enään kotiäiti vaan työssä käyvä äiti. Mut en mä kotona ollessaankaan ulkoillu. Siis sanan varsinaisessa merkityksessä ulkoillut. Mä en mene ulos jos siellä ei ole tekemistä mut meillä sitä löytyy. Mä inhoan kaikkia puistoja ja jonninjoutavia venymispaikkoja. Lapset ulkoilee omalla pihalla keskenään ja sit ku mä olen ni hommataan pihahommia.

Täälläkin puistot aina tyhjänä ja pihalla vain sunnuntai kesäiltaisin porukkaa (!!).
Mun poju on vielä niin pieni, että kävellään päivittäin sekä istutaan meidän lähipuistikossa kahvilla. Masentaa vain jo nyt, kun ei täällä näy missään porukkaa, joten pääsee aina istuskelemaan ilman muita lapsia..

Ehkä pari kertaa viikolla nuo käy isänsä kanssa pihalla. (lapsi siis tarhassa) ja me käymme kerran viikolla päiväkodin jälkeen syöttämässä sorsia tms.
Viikonloppuisin ja vapaalla yleensä kerran tai kaksi päivässä.

Me käymme harvoin missään puistossa, enemmän tykätään olla metsässä, pihalla tai sorsia syöttämässä tuossa purolla.

Yhteistyössä