kuinka moni voi / haluaa olla miehen kanssa yhdessä, joka ei maksa edellisen suhteen lasten elatusmksuja?

• Viestiketjun aloittaja Ei ymmärrä!
  • Ensimmäinen viesti
Ei ymmärrä!
Mies otti ja vaihtoi naista ja perhettä.
Ei maksa elatusmaksuja edellisen suhteen lapsesta. Elatusmaksut perii isältä kela.
En ymmärrä kuka haluaa itselleen miehen, joka jättää perheensä ja ei suostu enää edes elättämään omaa lastaan? Kuka huolii noin säälittävän miehen itselleen jolla puuttuu selkäranka kokonaan?

murheellinen
Meillä oli tilanne, jossa isä otti toisen naisen lapsineen ja tavallaan unohti kokonaan minut ja lapset. Ei tullut lapsia katsomaan enää, eikä myös maksanut elatusmaksuja. menivät perintään. En tiedä mitä paskaa on uudelle emännälleen kertonut. Väittää varmaan minun kieltäneen tapamiset, jotta näyttäisi puhtoiselta uuden silmissä. Säälittävää. oma on menetyksensä. Lapset tuskin haluavat isäänsä nähdä kun kerron heille vanhempana miten isä meitä kohtaan on käyttäytynyt.

en
Myöskään haluaisi miehenä naista joka ei halua nähdä omaa lastaan eikä maksa elatusmaksuja jos ne on määrätty maksettavan. En myöskään ymmärrä näitä miehiä jotka vaihtavat perheensä toiseen perheeseen :O

"vieras"
En voisi seurustella jos tietäisin. Mutta tuskinpa sitä heti saa selville, vaan voi kestää. Kertoisin silloin kyllä miehelle mitä mieltä olen! Se ettei haluaisi nähdä omia lapsia, en ymmärtäisi alkuunsa ja sen nyt saa selville jo ihan seurustelun alussakin.

Ehkä joku nainen voisi olla vain tyytyväinen että kun rahaa ei menisi ex-muksuihin. Näitäkin on, jotka ovat mustasukkaisia miehensä lapsille...

jidj
Minä en voisi.
Mutta varmasti moraaliltaan miehen kanssa samanlainen nainen voisi. Sitten on tietysti aina näitä jotka uskoo sokeasti valheet siitä ettei ex anna nähdä lapsia vaikka maksankin niistä hirveät summat kuukaudessa...

Jotkut ne valehtelee uudelle naiselleen maksavansa elatustukia - mahdollisesti liioittelevat jopa elatustukien määrää selittääkseen nykyiselle vaimolleen jatkuvan rahapulansa - ja maalaavat muutenkin ex-vaimonsa hirviöksi uuden vaimon silmissä. Satunpahan tietämään tapauksen, jossa uusi vaimo ja entinen vaimo ovat sattuman kautta, samassa kaupungissa kun asuivat, tutustuneet ja valhevyyhti on vähitellen selvinnyt. Miehen jatkuva rahapula ei ollut rahapulaa, mies ei vaan tahtonut satsata uuteen suhteeseensa rahallisesti ja oli välttynyt noilta panostuksilta (vuokra, ruokakustannukset etc.) väittämällä, että maksaa suurta elatustukea - vaikka ei siis maksanut.

Naisten halu luottaa puolisoonsa on tavallaan suloista, mutta valitettavasti se halu usein kääntyy heitä itseään vastaan. Toisaalta, tässä taas on syytä muistaa, että on myös olemassa niitä rahanahneita naisia, joilta olisi syytäkin pimittää rahaa, mutta jotkut hyväuskoiset miehet lankeavat jatkuvasti noihin viattomilta vaikuttaviin verenimiöihin, jotka lypsävät lehmästä nahankin. Molemmissa sukupuolissa on mätäpaiseensa, eipä se fakta taida valittamalla häipyä.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Näemmä tosi helposti. Miehen veljen vaimo ainakin yrittää väenväkisin muksua miehen veljen kanssa. Eipä ole mies maksanut edellistenkään lastensa elatusmaksuja, ulosotossa pyörivät...

"Huom"
Elatusmaksut tulee maksaa aina. Liitä ei pysty välttämään. Ovat myös ulosotossa ensisijaisesti perittäviä velkoja. Eli miestä, joka ei maksa elatusmaksuja, ei ole olemassa.

[QUOTE="Huom";27925533]Elatusmaksut tulee maksaa aina. Liitä ei pysty välttämään. Ovat myös ulosotossa ensisijaisesti perittäviä velkoja. Eli miestä, joka ei maksa elatusmaksuja, ei ole olemassa.[/QUOTE]

No kyllä voi olla. Jos mies on vaikka opiskelija niin tulot ei todellakaa riitä maksamaan elareita ja tehdään sossus nollasopimus. Sen perusteella Kela maksaa elarit eikä niitä peritä isältä.

Mutta tuo ny onki sitte eri asia ku se mistä täs ketjus on kyse.

juuuå
mieheni on jättänyt 2 perhettä taakseen ,tai sanotaan niin että ex akat ovat jättäneet mieheni(olen kuullut ex akoilta totuuden) miehelläni on ollut rankkaa monista syistä. maksaa nykyään tunnollisesti ulosoton kautta elareita. lapset myös käyvät meillä niin usein kun pystyvät(asuvat kaukana ja äidit ovat ylisuojelevia) hyväksyin tän miehen silti kaikesta huolimatta rakkaus voittaa joskus <3

Mä en rupeaisi millekään miehen kanssa, joka ei osallistu aktiivisesti jälkeläistensä elämään.
Olenpa kaverisuhteenkin katkaissut kuultuani, ettei mies ota mitään vastuuta lapsestaan. Enää en edes moikkaa kyseistä miestä, vaikka ollaan tunnettu vuosikaudet.

Kyllähän sellaset miehet silti naisen löytää; aina on toisia yhtä selkärangattomia tunareita, joille oma napa on se tärkein.
Pohjasakka pariutuu pohjasakan kanssa, ei hyvät naiset sellasiin miehiin koske tai toisinpäin. :)

"vieras"
Komppaan tässä sitä, joka sanoi että ehkä ne miehet ei kerro totuutta sille uudelle naiselle esim. Mun ex maksoi aina välillä elatusmaksun myöhässä ja kun kyselin siitä, niin selitteli jotain ja lupai hoitaa aina asian pikimmiten. Niin tekikin sitten aina. Kerran oli 3 kk myöhässä ja kun tätä sitten kysyin, niin pyysi mua laittaan viestillä kokonaissumman ja mitkä kuut puuttui. Laitoin ja herrajjee kun sieltä soitti uus frouva mulle joka huusi että mitä ihmeen rahoja mä kinuan sen mieheltä, eikö mulle mikään riitä ja elatusmaksut on AINA maksettu ajallaan. :) No enpä kirkumiseltaan päässyt sanomaan asiaani mutta ex makoi puuttuvat eikä asiaa koskaan otettu esille jatkossa. Mutta että tuolla rouvalla ei ollut siis tiedossa miehensä elatusmaksujen maksamatta jäämiset...

En itse haluaisi mitään sellaisen miehen kanssa, joka ei kanna vastuutaan jälkeläisistään.
Tiedän silti eräänkin tapauksen, jossa mies sujuvasti valehteli uudelle onnelleen maksavansa hirmuisia elareita ja nainen elätti koko porukkaa (tekivät myös yhteisiä lapsia). Mies sitten salaa pelasi ja hummasi rahansa, elareita ei pystytty ulosmittaamaan koska teki työnsä pimeästi. Sekin tuli valitettavasti sitten aikanaan uudemmalle rouvalle ilmi. Yäk mikä äijä :x

Yhteistyössä