Kuinka moni teistä säästää?

Lex
Automaattisesti säästän pankin palvelulla jokaisesta korttimaksusta yhden euron toiselle tilille. Mä en käytä juuri koskaan käteistä, ja tuolla tavalla kertyykin monta kymppiä kuussa, mutta persaukisena käytän ne aina maitokauppaan tai johonkin kivaan... :saint:
 
miksu
pankki siirtää automaattisesti 30e /kk mun palkasta säästötilille, jolta saan ilmaiseksi nostaa 3 tai 4 krt/vuosi, sitten menee maksua. aloitin tuon joskus opiskeluaikana, nyt en ole vain muistanu käydä nostamassa sitä vaikka 50e:eek:on. hyvä tapa. matkakassa kertyy "itsestään"
 
mie
Täällä myös! Nyt pitäisikin aloittaa vähän isompi säästäminen, kun elokuussa jään äitiyslomalle ja ainakin vuoden halusin olla hoitovapaalla :) Eli nyt tavoitteena 300-500e/kk säästöön.
 
Aika heikosti, Nordean e-possusta menee pari euroa kuussa säästötilille, ja lisäksi siirrän itse jos jotakin sattuu käteen jäämään. S-bonusten annan tosin lojua yleensä siellä S-tilillä, jota en koskaan käytä. Nyt on tosin työtilanne hiukan parantunut, joten ehkä tulotkin siitä nousevat sen verran, että voi laittaa säästöön.
 
vieras
Sen verran on nyt tullut 5 vuoden aikana säästettyä, että joka vuosi ollaan päästy ulkomaanmatkalle, ja yhdellä tilillä on 1,5kk menojen verran rahaa jotka ovat siellä hätätapauksia varten.
 
sada
Vielä ei ole pystynyt, kun mies lomautettiin ja itse äp-rahalla.
Mutta mies palasi töihin ja minä hain osa-aikaiseen työhön.
Ehkäpä tämä tästä, ostettavaakin kun olisi pirusti..
 
minnea
mä laskuja maksaessani verkkopankissa, laitan aina tilin tasasataseen, eli jos laskun jälkeen tilillä on 345e, niin laitan tuon 45e jemma tilille, mikä on sellainen että mun on mentävä keskustaan, pankkiin, ottaa vuoronumerio, ja rupatella tunti eläkeläisten kanssa jonossa.. ei hyvin herkässä tule siis nostettua sieltä.
mutta niillä säästöillä tehtiin 8000e keittiöremontti, säälitti se raha "tuhlata" mutta toisaalta uus keittiö o ihan jees.. :)
 
asdf
En säästä.

En vaan osaa käyttää kuin murto-osan tuloistani. Vaikka on tosi pienet tulot.

En vaan tajua mitä ihmiset oikein ostaa. Luultavasti televisiottomuus ja mainoskielto vaikuttavat...
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja asdf:
Luultavasti televisiottomuus ja mainoskielto vaikuttavat...
Kyllä se on ihmisestä kiinni. Ja siitä, että tietää paljonko tilillä on rahaa. Tiedän omasta kokemuksesta, että jos ennen palkkapäivää tilillä on vielä 40 ?, kuinka kuumasti se polttaa taskunpohjia.
 

Yhteistyössä