Kuinka moni teistä on NÄHNYT taaperon/isomman lapsen tissillä?

  • Viestiketjun aloittaja hullulehmä
  • Ensimmäinen viesti
hullulehmä
Täällä joskus käy kuumana keskustelut siitä, miten ällöä on ku "iso laps" on tissillä ja mietin vaa, että ei ne mun mielestä kauhean ällöiltä ole näyttäneet... Että onkohan moni edes nähny ku jotain 1,5v-4v imetetään?
 
pimpelipompeli
Meidän naapurissa on 1v joka osaa kävellä ja kulkee äidin perässä, kiipeää syliin ja kaivaa paidan alta tissin suuhun.

Ok, yks vee on vielä vauva, mut kun osaa jo kävellä, niin se alkaa jotenkin tuntuu että olis aika lopetella...
 
TilkkuTyttö
Mä olen nähnyt Aasiassa taaperoita imetettävän. Siellä se näytti hyvinkin luonnolliselta. Olen itsekin imettänyt kumpaakin lastani (tosin lopetin yhden vuoden tienoilla), enkä ole mitenkään imetysvastainen-
Mutta, kyllä mulla hieman silmät pyörähti yllätyksestä kun tuttavani lapsi (5v) juoksi äitinsä luo, nosti siltä paidan ylös ja alkoi imeä maitoa :D
 
vieras
Olen nähnyt yli kaksivuotiasta imetettävän. Ei minun juttuni, mutta kukin tyylillään. Ehkä kuitenkin olisi kannattanut sopia tuon ikäisen kanssa, että vain perheen kesken juodaan rinnasta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Oon mä nähnyt viikkoa vajaa 2 vuotiaan tissillä, ja vieläpä omallani.
No sit sä tuskin pidät sitä kovinkaan vastenmielisenä :D Mutta kiva kuulla, ettei taaperoimettäjien "kerho" ole enää niin pieni =)
 
Ohoh
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Oon mä nähnyt viikkoa vajaa 2 vuotiaan tissillä, ja vieläpä omallani.
:O

Jokainen tyylillään, mutta ite en kyllä noin pitkään imettäis. Lapsihan tulee jo ihan riippuvaiseksi tissistä ja varmasti on vaikea vierottaa ton ikäinen.
 
MB
Siinä dokkarissa jossa oli niitä isoja lapsia tissillä.. Oliko ne kolme vee kaksoset. Itellä on kolme vee ja no ei tod. kyllä olis enää rinnalla. HYI!

Sit siinä oli joku joka imetti KOULUIKÄISIÄ!!! Että miksi hän kieltäis lapsiltaan, jotain niin luonnollista. Siinä pimahdin lopullisesti, kun sen ukko kehuskeli, että se imee välillä toista ku kakara on toisella. Kyllä on jotain vikaa jo siinä perheessä enemmän ku yks imetys.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ohoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Oon mä nähnyt viikkoa vajaa 2 vuotiaan tissillä, ja vieläpä omallani.
:O

Jokainen tyylillään, mutta ite en kyllä noin pitkään imettäis. Lapsihan tulee jo ihan riippuvaiseksi tissistä ja varmasti on vaikea vierottaa ton ikäinen.
Lasta ei tarvii vieroittaa, lapsi vieroittuu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ohoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Oon mä nähnyt viikkoa vajaa 2 vuotiaan tissillä, ja vieläpä omallani.
:O

Jokainen tyylillään, mutta ite en kyllä noin pitkään imettäis. Lapsihan tulee jo ihan riippuvaiseksi tissistä ja varmasti on vaikea vierottaa ton ikäinen.
Kyllä se oli äidille huomattavasti vaikeampaa kuin taaperolle, joka ei ole tissiä kaivannut hetkeäkään.

 
Nana
Who suosittelee imetystä 2-vuotiaaksi asti, eikä tosiaankaan ole kyse pelkästään kehitysmaista. Länsimaissa lapset hyötyy myös pitkästä imetyksestä.

Mua taas on alkanut ärsyttää tämä yliseksualisoiva yhteiskunta, joka yhdistää rinnan vain seksiin. Imetystä julkisesti kauhistellaan ja suoranaista pedofiliaa on jos yli 1v lasta imettää. Järjetöntä!

Ihmiset ei edes tajua, miksi se on niistä niin kauheaa...
 
Tänään oli tyttö hammashoitolassa ja tuli puhetta pitkähköstä imetyksestä. Kuulemma on vaan hyväksi kehittyvälle leualle, siinä leuat tekee tiettyä liikettä, mitä pullolasten leuat ei tee.
Ihan jees juttu kuulemma imettää mahdollisimman pitkään. Ja kieltämättä, mitä eroa sitten on imetys vs. antaa pullosta nesteitä pitkään?
 
............
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ohoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Oon mä nähnyt viikkoa vajaa 2 vuotiaan tissillä, ja vieläpä omallani.
:O

Jokainen tyylillään, mutta ite en kyllä noin pitkään imettäis. Lapsihan tulee jo ihan riippuvaiseksi tissistä ja varmasti on vaikea vierottaa ton ikäinen.
Lasta ei tarvii vieroittaa, lapsi vieroittuu...
No mä en ois asiasta niin varma, jos noin pitkään imettää että lapsi jo pari vuotias.
 
mitä sitten?
Oma taaperoni kävi tissillä kunnes täytti kaksi vuotta. Ei siinä mitään ihmeellistä ollut.
Ei tarvinnut kenenkään ällöttyä koska lapsi ei julkisilla paikoilla kävellyt paikalle kaivamaan tissin esille vaan imetys tapahtui iltaisin kotona kaikessa rauhassa.
Vieroitus ei olisi ollut aikaisemmin mahdollista ja hyvin meni näin - miksi pitäisi ottaa stressiä täysin luonnollisesta asiasta?
Lapsi oppi kuivaksi ennen kuin lopetti tissin, en silti täällä huutele ällötystäni siitä kun joidenkin yli 2-vuotiaat kulkevat vielä vaipoissa ja tekevät tarpeensa niihin.
Kaikki on yksilöllistä ja olkoot niin kunhan ei kukaan kärsi.
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja Nana:
Who suosittelee imetystä 2-vuotiaaksi asti, eikä tosiaankaan ole kyse pelkästään kehitysmaista. Länsimaissa lapset hyötyy myös pitkästä imetyksestä.

Mua taas on alkanut ärsyttää tämä yliseksualisoiva yhteiskunta, joka yhdistää rinnan vain seksiin. Imetystä julkisesti kauhistellaan ja suoranaista pedofiliaa on jos yli 1v lasta imettää. Järjetöntä!

Ihmiset ei edes tajua, miksi se on niistä niin kauheaa...
Mä en todellakaan ajattele asiaa noin, vaikka vähän vieroksunkin ajatusta että 2v roikkuu tississä.
 

Yhteistyössä