Kuinka moni teistä käy perhekerhossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katie-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katie-

Aktiivinen jäsen
06.07.2007
3 161
0
36
Kuorevaara
Tajusin et täällä korvessakin on semmosessa joka toinen maanantai mahdollisuus käydä ja mietin et vois olla pojallekkin vaihtelua mut tuskin niissä miun ikäsiä vanhempia käy niin mietin kehtaako sinne edes mennä :ashamed: Aamusta iltaan ollaan pojan kanssa aina kotona vaan suurimmaks osaks niin pojankin takia jo haluisin tuolla käydä, mut haluisin muitten kokemuksia onko teillä ollut millasta noissa? Ja sattusko joku joka ois käyny tuolla Kiihtelysvaaran perhekerhossa :whistle:

Joo, aina olen käynyt lasten kanssa perhekerhoissa (parilla eri paikkakunnalla) ja tykkään kyllä. Meillä niissä ollut kivoja tätejä ja lapset saaneet leikkiä. Ilman muuta kannattaa mennä, jos et tykkää niin ei siellä pakko ole käydä. Me käydään itseasssa tälläkin hetkellä 2 perhekerhossa (eri paikat, tädit ja kaverit) ja poika käy yksin lisäksi srk kerhossa yksin. (lapset siis 9kk ja toinen 3v) Onhan niissä joskus "jeesustelua" mutta aika vähän, eikä niitä tarvi niin vakavasti ottaa, kukaan ei koskaan ole mitään käännyttänyt ;) tms mutta toisessa on joka toinen kerta joku pieni kertomus tms.

Alkuperäinen kirjoittaja 4lapsen äiti:
Joo, aina olen käynyt lasten kanssa perhekerhoissa (parilla eri paikkakunnalla) ja tykkään kyllä. Meillä niissä ollut kivoja tätejä ja lapset saaneet leikkiä. Ilman muuta kannattaa mennä, jos et tykkää niin ei siellä pakko ole käydä. Me käydään itseasssa tälläkin hetkellä 2 perhekerhossa (eri paikat, tädit ja kaverit) ja poika käy yksin lisäksi srk kerhossa yksin. (lapset siis 9kk ja toinen 3v) Onhan niissä joskus "jeesustelua" mutta aika vähän, eikä niitä tarvi niin vakavasti ottaa, kukaan ei koskaan ole mitään käännyttänyt ;) tms mutta toisessa on joka toinen kerta joku pieni kertomus tms.

Olikos tuo srk:n kerho kun täyttää sen 3v niin pääsee yksin sinne?

lisäys, meillä lapsi siis (ja yleensä kaikki lapset) ovat tosi kovin tykänneet kerhoilla. Noissa kerhoissa usein askarrellaan, lauletaan jne, vapaan leikin lisäksi. Tosta kiihtelysvaaran kerhossta ei ole kokemusta.

ME käydään 1v tytön kanssa mll:n perhekahvilassa ja seurakunnan / kunnan järjestämässä perhekerhossa. JA tyttö tykkää todella paljon kun paljon lapsia ja uusia leluja. Ja minä tykkään kun siellä paljon juttukavereita ja näkee ihmisiä.

Mut mietin kun mulla mahdollisuus käydä ainoastaan tossa kiihtelysvaarassa et onkohan sit minkä ikästä porukkaa jnejne, mut pitää varmaan käydä kerran niin siitähän se selviää.. Huomasin tänäänkin kun oli siskon muksut leikkimässä pojan kanssa niin kerran kävi minuu halaamassa ja lähti takas leikkimään. Voi jessus sitä tunnetta kun sai juoda kahvin rauhassa ja pojalla oli mukava päivä ja leikkikavereita!

Alkuperäinen kirjoittaja katie-:

Olikos tuo srk:n kerho kun täyttää sen 3v niin pääsee yksin sinne?

Riippuu paikkakunnasta, toisessa pääsee ne jotka sinä VUONNA täyttää 3 ja toiset jotka sinä VUONNA täyttää 4. Meillä tää 3v on sisarusryhmässä, joten siellä on joukossa muutama vanhempikin. Musta se on ihan kiva, koska 3v tarvii monesti vähän "johtavaa" kaveria joten leikit sujuis.

Mut mietin kun mulla mahdollisuus käydä ainoastaan tossa kiihtelysvaarassa et onkohan sit minkä ikästä porukkaa jnejne, mut pitää varmaan käydä kerran niin siitähän se selviää.. Huomasin tänäänkin kun oli siskon muksut leikkimässä pojan kanssa niin kerran kävi minuu halaamassa ja lähti takas leikkimään. Voi jessus sitä tunnetta kun sai juoda kahvin rauhassa ja pojalla oli mukava päivä ja leikkikavereita!

Joo, lapsilla on monesti niin hauskaa keskenään (suht samanikäiset) ettei vanhempi pysty koskaan viihdyttämään toista samalla tavalla =) En tiedä mitä tolla ikäkommentilla tarkoitat, oletko "liian vanha vai nuori"? Mä olin sillon 20v kun olin ekan kanssa ja nyt olen 33 kun olen vikan kanssa, ihan kaikenikäisiä noissa näkyy olevan, ja eipä se ikä päältä aina näy.
Joskushan noi paikat on sisäänpäin lämpeneviä, mutta kun itse on rohkea niin kyllähän se siitä ja pikkuhiljaa tutustuu muihin niin "Pääsee juttuihin mukaan" mene ihmeessä!!

Keskimmäisen ollessa pieni, käytiin joka viikko. Olin myös itse vetovastuussa kolmen viikon välein.. Meillä oli silloin ihan huippuporukka ja tehtiin välillä muutakin (äitien omat illat) samalla porukalla. Nyt en ole jaksanut kovin montaa kertaa käydä (8kk ja 5v kanssa). Jotain kivaa sosiaalista touhua haluaisin etenkin tuolle 5v:lle..

Perhekahvilassa käyn. Nyt kun esikoinenkin on jo iso (5v), on käyminen hankalampaa, sillä siellä ei ole paljon samanikäisiä. Ja monet äidit tuntuvat kuvittelevan että se on vauvakahvila, ja sitten valitetaan kun lapsista lähtee vähän ääntä ja ovat vilkkaita (isommat leikkivät eri huoneessa kuin missä äidit vauvoineen ovat, joten vauvat eivät jää jalkoihin). Enkä todellakaan anna omieni huutaa täysillä ja riehua päättömästi. Odottakoot vain että heidän omat nyyttinsä kasvavat vähän, niin huomaavat että lapsen ei ole tarkoitus istua hiljaa paikoillaan pari tuntia kun heillä on leikkikavereita...

Käyminen on siis jäänyt viime aikoina vähemmälle, koska varsinkin viisivuotiaalla ei ole tekemistä perhekahvilassa.

Oulussa perhekerhossa käyty, kiva paikka. Itse olen vanhemman puoleinen (yli nelikymppinen) äiti mutta ei ole haitannut vaikka lähes kaikki ovat minua reilustikin nuorempia. Lasten vuoksihan siellä käyn, en itseni vuoksi.

Joo, lapsilla on monesti niin hauskaa keskenään (suht samanikäiset) ettei vanhempi pysty koskaan viihdyttämään toista samalla tavalla =) En tiedä mitä tolla ikäkommentilla tarkoitat, oletko "liian vanha vai nuori"? Mä olin sillon 20v kun olin ekan kanssa ja nyt olen 33 kun olen vikan kanssa, ihan kaikenikäisiä noissa näkyy olevan, ja eipä se ikä päältä aina näy.
Joskushan noi paikat on sisäänpäin lämpeneviä, mutta kun itse on rohkea niin kyllähän se siitä ja pikkuhiljaa tutustuu muihin niin "Pääsee juttuihin mukaan" mene ihmeessä!!

19 oon mut näytän ihan 16- vuotiaalta :whistle: ja jo kaupassa saan välillä niin halveksusia katseita et en mielellään tutustu uusiin ihmisiin enää ollenkaan vaan pojan takia ajattelin tuota nty kumminkin kokeilla.

Yhteistyössä