Kuinka moni täällä kärsii kilpirauhasen vajaatoiminnasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
MItä oireita oli ennen diagnoosia? Minulla oli muistihäiriöitä, ajatus pätki, naama taikinamaisen oloinen ja lihosin paljon. Lisäksi kohosi kolesteroli. Olin ihan vetämätön ja puhki, mutta en tajunnut sitä. Osa oireista edelleen, vaikka lääkitystä alla jo 15 vuotta.

Muita? Ja onko lääkityksenä Thyroxin? Mulla on ja annos 1,5 tablettia päivässä.

Mulla on ja annos on nyt puolikas joka toinen päivä ja kokonainen joka toinen päivä, siis niitä 0,1mg. Mulla ei oireita vielä tullut, todettiin alkavana aikoinaan verikokeesta. Perheessä on tätä paljon.

Onkos toi kilpirauhasen vajaatoiminta periytyvää..?
Äitillä nimittäin on se, ja oon ihan luulosairaana että oliskohan mullekkin yhtäkkiä semmonen puhjennut, ku veto kokoajan pois ja lihomaanki oon päässyt.. ja hiukset kamalassa kunnossa yms pientä.

Meillä sitä on vain minulla. Eikä tämä sairaus maailmanloppu ole vaikka perityisikin. Itse toivon, että olisi huomattu aiemmin. Oli niin pahat oireet ja yksi työpaikka meni sivu suun tämän takia. olin niin saamaton ja aloitekyvytön enkä osannut enää edes puhua normaalisti vaan sanoja unohtui ja muisti pätki pahasti.

Mä olen väsynyt, saamaton, huono muisti, keskittymiskyvyn puute. Meidän suvussa ei ole kellään, ei sitten kellään kilpparin vajaatoimintaa. En oo vielä käynyt kokeissa. Diagnoosi taitaa olla joko masennus tai kilpparin vajaatoiminta.

Yhteistyössä