Kuinka moni poltti raskausaikana? Yrititkö lopettaa, vähensitkö?

• Viestiketjun aloittaja huuu
  • Ensimmäinen viesti
poltin molemmista satunnaisesti, eli vähesin niin että poltin 1-3päivään.. (yleensä sen yhden) jossain välissä meni parikin kuukautta ilman mutta sit taas :ashamed:
molemmat syntyi 39+4 ja normikokoisia..

ex-tupakoitsija
esikoista odottaessa yritin lopettaa ja vähentää. Välillä onnistuin olemaan päivän pari polttamatta. Toisinaan meni vain pari tupakkaa päivä, mutta tyypillisin taisi olla 10-15 tupakkaa/päivä eli vajaa aski ja meni joskus askikin päivässä. Synnärille otin tupakat mukaan, mutta annoin ne siellä miehelle ja pyysin ettei antaisi niitä enää takaisin. Siihen loppui tupakointi. Terve poika syntyi viikoilla 39+5, painoa 3600 gr ja pituutta 50 cm. Poika täytti heinäkuussa 3 v, enkä ole sen jälkeen polttanut.

Ylpeä en ole siitä, että poltin raskausaikana, mutta ylpeä olen siitä että olen lopettanut joka tapauksessa. Nyt toista odotellaan syntyväksi hetkellä millä hyvänsä.

yritin
välillä polttamatta joitakin päiviä, mutta kummiski n.3-7 kpl päivässä, loppua kohti aina vaan vähemmän kun ei kehdannu julkisil paikoilla polttaa. meni yli lasketun ajan ja kokoon ei ainakaan vaikuttanu 4300 ja 52

S
En polttanut. Lopetin tupakoinnin ennen kuin alettiin yrittää esikoista. Ihan tarkoituksella lapsen takia. Siitä on nyt yli 3 vuotta, eikä ole aikoihin tehnyt mieli. Kuvottaa ajatuskin ja tupakointi jopa näyttää vastenmieliseltä, kun nykyisin katsoo.

pimpula
Alkuperäinen kirjoittaja bgf:
Ne joilla on tupakoimisen ansiosta käynyt hassusti, ei varmasti vastaa tähän kysymykseen täällä tai muuallakaan.
Mä voin vastata.Poltin ja yritin vähentää.Tyttö syntyi sektiolla rv 39+1,koska istukasta pieni alue kuoliossa ---> johtui tupakoinnista.Lapsi oli syntyessään 2560g ja 44cm.Nyt täysin terve 4v. ja joissain asioissa jopa hieman ikäisiään edellä.
Mutta tässä sen näkee,kuinka myrkkyä toi tupakka on ja kuinka suora vaikutus sillä on vielä masussa olevaan pieneen lapseen.
Vieläkin toisinaan kalvaa mieltä,että poltin tämän ihanan pienen tytön raskausaikana ja vaaransin hänen terveytensä/henkensä omalla itsekkyydellä.

tanhutuipero
Ensimmäisellä kerralla poltin n. 10 savuketta. Lapsi syntyi 38 vkolla ja painoi 2,9 kg.

Toisen kanssa poltin 1-3 savuketta /pvä
Lapsi syntyi kuukauden etuajassa ja painoi hitusen päälle 2 kiloa. Hapetus oli kuitenkin ollut hyvä =O (labrat tekivät). Keskosuudelle ei syytä. Kertaakaan ei puhuttu tupakoinnistani mitään synnytyksen jälkeen.

Kolmatta odottaessa olin juuri lopettanut polttamisen. Lapsi syntyi 39 ja painoi myös 2,9 kg

Yhteistyössä