Kuinka moni poistattanut kariesta?

• Viestiketjun aloittaja mii
  • Ensimmäinen viesti
ap
No sitä ruskeaa hommaa hampaista * häpeää*
Mulla ei koskaan ole ollut reikiä tai mitään vastaavaa ja nyt huomasin että etuhampaan taakse on kertynyt jotakin ruskehtavaa kiveä ja karies haulla sain samannäköisiä kuvia mitä itsellä on hampaassa.

Onko se sitten reikä? Anteeksi olen tyhmä näissä hammas asioissa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja :):
ja ne poistetaan kerralla kaikki...ei satu tai muuta...aika helppo ja nopea juttu..
Kiitos sinulle, varailenpa tässä tammikuussa itselle hammaslääkäri ajan.
Ensi kertaa sitten porattavaksi, eipä alkanut vuosi kovin makoisasti ;)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
ja ne poistetaan kerralla kaikki...ei satu tai muuta...aika helppo ja nopea juttu..
Kiitos sinulle, varailenpa tässä tammikuussa itselle hammaslääkäri ajan.
Ensi kertaa sitten porattavaksi, eipä alkanut vuosi kovin makoisasti ;)
Hammaskiveä ei porata, reiät kyllä, jos reikiä on

ap
http://zahnerhaltung.unibas.ch/jcms/images/stories/spektrum/karies01a.jpg

Tuollaista hampaan takana, ei näy jos hymyilen mutta itse huomasin kun tutkailin hammasta ja sitä oli etuhampaan takana.

Karies sanalla tuon googlella löysin.

Ai saatana soikoon, ku oli hirveen näkönen! Eikö se tunnu miltään?

Mulla oli jotain värjäymän kaltaista, ja ne poisti sen jollain...ei raapimalla, mut semmosella "ruiskulla" ihan normaalin käynnin yhteydessä. 22e. Mut toi kuvan juttu näyttää melko karsealta. Mee nyt äkkiä varaamaan aika heti kun mahd. ettei koko purukalusto tipu suusta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Ai saatana soikoon, ku oli hirveen näkönen! Eikö se tunnu miltään?

Mulla oli jotain värjäymän kaltaista, ja ne poisti sen jollain...ei raapimalla, mut semmosella "ruiskulla" ihan normaalin käynnin yhteydessä. 22e. Mut toi kuvan juttu näyttää melko karsealta. Mee nyt äkkiä varaamaan aika heti kun mahd. ettei koko purukalusto tipu suusta.
Ei sitä noin paljoa ollut pieni ruskea läntti, eikä tunnu miltään eikä näy ulospäin, kun tosiaan on hampaan takana.Mutta todella epämiellyttävältä tuntuu ajatus että sitä on edes vähän, kun aina on muuten hampaat ollu tosi hyvässä kunnossa :(

Tos joku vuosi sit olin hammaskiven poistossa ja ei se aluksi kipeetä ottanu mut kun kuulin h-lääkärin sanovan: "anna se ruusu" oli tämän terän vaihdon jälkeen olo kuin helvetissä.. :/ :eek: vihlo niin kovaa et meinasin kuolla siihen paikkaan.. enää ikinä ilman puudutusta hammaskiven poistoon! :x

ap
Kaikki pelottelee mua ja mulle ei koskaan olla tehty perustarkastusta suurempaa ja nyt kun pitää tehdä niin te "ihanat ja kiltit" kiusaatte ja pelottelette mua :kieh: :D

En uskalla mennä..

Vähän aiheen ohi,mut titeääkö kukaan miten paljon sellanen maksais jos vähän "viilais" hampaita? Ko mun etuhampaille on käyny vähän hassusti ja niistä on pari pienen pientä palaa alareunasta lähteny ja mietin voiskohan sitä korjata jotenki. Se tietty on varmaan kallista tuommonen toimenpide..Jos sellasia edes tehdään. :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Emmaliina:
Vähän aiheen ohi,mut titeääkö kukaan miten paljon sellanen maksais jos vähän "viilais" hampaita? Ko mun etuhampaille on käyny vähän hassusti ja niistä on pari pienen pientä palaa alareunasta lähteny ja mietin voiskohan sitä korjata jotenki. Se tietty on varmaan kallista tuommonen toimenpide..Jos sellasia edes tehdään. :D
Mitä mä olen katsonut niin hampaisiin pitää vissiin laittaa sellaiset kruunut ja hinta kruunun tasosta riippuen 300-700 :whistle: Muovikruunu maksoi tuon 300e mutta kesti sitten vähemmän aikaa kuin tuo kalliimpi kruunu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Emmaliina:
Mitä mä olen katsonut niin hampaisiin pitää vissiin laittaa sellaiset kruunut ja hinta kruunun tasosta riippuen 300-700 :whistle: Muovikruunu maksoi tuon 300e mutta kesti sitten vähemmän aikaa kuin tuo kalliimpi kruunu.
:D kiitos tiedoista. Taitaa jäädä meikäläisen hampaat laittamatta tänä vuonna mikäli ei sitä lottovoittoa tule.

Yhteistyössä