Kuinka moni pistää itselleen aurinkolasit, mutta ei lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Laitan itselleni ja laitan lapsille myös. Mutta nuorin repii lasit pois viimeistään 30 sekunniin päästä joten en kovinkaan montaa kertaa ala niita laittamaan uudestaan....

[QUOTE="heh";23589957]Meillä useimmiten toisinpäin. Itse käytän aurinkolaseja korkeintaan autoillessa, lapset pitävät kirkkaimpina kesäpäivinä ulkoillessa.[/QUOTE]

Meillä sama juttu. Itse en aurinkolaseja edes omista, joskus autoillessa lainaan miehen laseja jos tuntuu etten mitenkään pärjää ilman. Lapsella sen sijaan on tarkkaan valitut hyvät aurinkolasit ja hän käyttää niitä aina auringonpaisteella

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23590050:
Meillä on koko perheelle aurinkolasit. En tajua miksi joissain perheissä vain osalla on lasit.

Esim. meillä minulla ei ole laseja ihan siksi, etten pysty käyttämään niitä kuin paikallaan istuessa tai autoa ajaessa eräänlaisen näkövian vuoksi. Alan kompastella jos kävelen aurinkolasit päässä, joten en ole edes hankkinut omia laseja. Miehellä on lasit aina autossa, joten lainaan niitä jos ajaminen on hankalaa ilman, muuten tyydyn siristelemään.

[QUOTE="vieras";23590072]Esim. meillä minulla ei ole laseja ihan siksi, etten pysty käyttämään niitä kuin paikallaan istuessa tai autoa ajaessa eräänlaisen näkövian vuoksi. Alan kompastella jos kävelen aurinkolasit päässä, joten en ole edes hankkinut omia laseja. Miehellä on lasit aina autossa, joten lainaan niitä jos ajaminen on hankalaa ilman, muuten tyydyn siristelemään.[/QUOTE]

Ymmärrettävää.

Mulla on aurinkolasit vahvuuksilla (monitehot) mutta tosi vähän käytän.
Asun niin, että ajan aamulla länteen ja iltapäivällä itään. Aurinko on aina selän takana.

Varsinkin kun lapset oli pieniä, niitä selvästi häiritsi kun eivät nähneet silmiä, siksi totuin olemaan ilman. En nyt muutenkaan tykkää paahteesta, laitan mieluummin lierihatun.
Ja heti kun menee sisään (äiti mä haluun vettä, äiti mun paita kastu, äiti haeks sisältä sitäsun tätä) niin ei näe mitään. Jos sais rauhassa olla, niin varmaan pitäisin enemmän. Lapset ei pidä touhutessaan, autossa kylläkin.

[QUOTE="äiti";23590053]Jos lapsi repii lasit päästä, oletko kokeillut tällaisia joissa takana lenkki?

Ja meillä on kaikilla lasit.[/QUOTE]

joo kyllä just semmoset tällä nuorimmaisella onki ja silti se repii ne päästä. AINA. On kokeiltu semmosiaki jossa ei oo remmiä ja ne lähtee vieläki nopeempaa joten tyydyn siihen, että joka kerta laitan ne päähän kun lähdetään ulos mutta jos vallan menee repimiseksi niin annan olla.

meillä pitää kaikki paitsi teini ja taapero jolla on tällä hetkellä sellainen vaihe ettei vaan tykkää pitää laseja. Kuminauhallisia ei voi enää pitää koska ottavat ripsiin ja tavalliset lentävät vain nopeammin päästä. Ostettiin kyllä nämä normi sangallisetkin ihan ajan kanssa sovittelemalla ja poika niistä alkuun pitikin niin ettei olisi päästään antanut pois mutta nyt ei vaan tykkää pitää. Silti kiemurtelee rattaissa heti kun aurinko paistaa ja kyllä, mua joskus hävettää kulkea koska itsellä on aurinkolasit ja pienellä sitten ei.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23590050:
Meillä on koko perheelle aurinkolasit. En tajua miksi joissain perheissä vain osalla on lasit.

Mä en vaan osaa olla aurinkolaseissa. Nyt kyllä kun olen ruvennut silmälaseja käyttämään muutenkin niin voisin opetella kesäaikana pitämään arskoja kun tulivat kaupanpäälle ;)

Yhteistyössä