Kuinka moni pienperhe asuu kaksiossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niinu86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Niinu86

Jäsen
25.01.2008
489
0
16
Perheeseen kuuluu minä, mies 2v lapsi ja koira.
Meillä olisi muutto edessä, yksityisellä asutaan vuokralla (3h+k+s 71m2) tällähetkellä ja haluavat oman lapsensa käyttöön tämän asunnon. Nyt meille olisi tarjolla pieni omakotitalo, 2h+k+s, neliöitä sauna pois lukien on ehkä jotain 60-65 välillä, eivät ole mitanneet tarkasti. Täysin remontoitu, hyvällä maulla sisustettu ja oma pihakin olisi käytettävissä, mikä on plussaa myös koiran kannalta. Ainoa mikä mietityttää on tuo tila, tuleeko riittämään. Kokemuksia, minkä kokoisissa asunnoissa asutte yhden lapsen kanssa? Kiitos :flower:

Minä, mies, 3v lapsi ja kaksi kissaa, kaksio 57neliöö. Hyvin mahdutaan =)
Olkkarissa on lapsen lelut, makkari on pyhitetty vain nukkumiselle. Mutta sitten kun tuo ihanuus tuosta vielä vähän kasvaa, niin saa makkarista itselleen huoneen, vanhempien sänky siirretään sit olkkariin.

Tuskin asuttais kaksiossa enää lapsen ollessa kouluikäinen. Kaikki nukkuisimme samassa makkarissa, olohuone on sen verran pikkuinen ettei sinne kyllä isoa parisänkyä saisi fiksusti asettumaan. Oman talon rakennus on edessä sitten tulevaisuudessa, toivottavasti muutaman vuoden sisällä.

Niin minäkin mietin, että kai siihen tottuu. Sitten toinen juttu, kun ei me arkena kuitenkaan kotona olla kuin illat, lapsi kuluttaa energiansa päiväkodissa. Viikonloppuisin voidaan ulkoilla jne. Itse tykättäis enempi kuitenkin asua ihan omassa talossa, kuin kerrostalossa. Tuossa talossa kuitenkin kuntoonsa nähden tosi edullinen vuokra ja vuokra-isäntä on miehen tuttu.

Meillä 2v lapsi, minä ja mies.

Tää on kaksio, alakerrassa iso olohuone + makuuhuone + keittiö. Yläkerrassa parvi + 2 pientä huonetta. Toinen on ihan normaalin huoneen kokoinen, ja siitä saa lapsi joskus oman huoneen. Neliöitä tässä 72m2+yläkerta. Että aika tilava kaksioksi...

Yhteistyössä