Kuinka moni on töissä jouluna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joulutyöläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joulutyöläinen

Vieras
Olen kaupan alalla ja töitä on tietysti koko tää jouluviikko aamusta iltaan ja
muutama tunti vielä aattonakin. Joulupäivä vapaata, Tapanina taas muutama tunti töitä. Pienessä liikkeessä töitä riittää.
Välillä ärsyttää vouhotus jouluvalmisteluista ja kuinka "kaikki on niin ihanaa ja rauhallista" joulun alla ym. Joku ihmetteli MIKSI olen töissä.
Ok, ammatinvalintakysymys.
Mutta eikai tää yhteiskunta pyöris -eikä ihmiset sais lahjoja, ruokia ja kukkia- jos kukaan ei olis töissä jouluna! Hoitoala, poliisi, pelastus ym kaikki nämä on silti toimittava.

Oletko sinä töissä jouluna ja millä alalla olet?

kyllä meillä on aina joulut, juhannuksen. uudet vuodet, pääsiäiset, vaput, hellunait töitä. lehmät on hoidettava myös juhlapäivinä. myös osa lomittajista joutuu töihin juhlapyhinä, jos jossain on sellainen paikka, että siellä tarvitaan sairaslomitusta.

Tänä vuonna en ole töissä, mutta olen monena jouluna jossain kohtaa ollut. Nykyään firma on vähemmän auki joulun aikaan, joten useampi saa vapaata tai lomaa ja yleensä se viimeksi tullut on ollut töissä, koska hänellä ei ole lomaa vielä varastossa ja on halukas ottamaan vuorolisät. Nyt kun lapset ovat isoja, olisin ihan mielelläni töissäkin, jos tarvisi. Eikä se kamalaa ollut silloinkaan, kun olivat pieniä, oli sitä vapaatakin silti.

Yhteistyössä