Kuinka moni on suunnitellut olevansa kotona vähintään sen 3 vuotta ja onkin sitten ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallupisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gallupisti

Vieras
Ihan sama onko kyse yhdestä lapsesta vai onko peräti jo seitsemättä vuotta kotona koska kuopus on alle 3v tai onko esikoisen kanssa ollut ensin 3v sitten pari vuotta töissä ja taas kuopuksen kanssa sen 3v :) Kuinka moni on ollut kotona koko sen ajan kun saa vielä kotihoidontukea? Ja nimenomaan niin, että oli suunnitellutkin olevansa eikä vaan niin, että siihen ajautui.

olen suunnitellut olevani ja yksi kolme vuotta (ja 5kk:tta) on jo tullut oltua. Kuopus nyt 1v4kk:tta ja kolmas lapsi suunnitteilla ennen ku nuorin täyttää 3-v eli kotona useampi vuosi.

:wave:

Tai itseasiassa aloitan työt sen kuun alussa, jossa lapsi täyttää 3v. Tiesin jo ennen raskautta, että jos joskus saan lapsen, niin olen hänen kanssaan kotona 3v asti.

Olen ollut kotona 3v. ja joskus aiempien lasten kanssa 2v.
Lapsia on 6 joten jokaisen kanssa en ole kotona ollut 3v. mutta viimeisten kyllä.

Ja olen suunnitellut niin. Ammattini on vaarallinen ja vuorotyötä teen joten toimi hyvin.

Nyt jaksan nauttia taas pitkistä vuoroistani!

Mä suunnittelin toisen lapsen synnyttyä että olen täydet 3v kotona, esikoisen kanssa olin ollut vaan 2,5v ja tuntui, että nyt haluan olla koko sen ajan kun voin. Mutta sitten alkoi "pää hajoamaan" pelkkää kotona olemista ja lapsilla samaa aikaa jotain uhmaikää, hain mieluista työpaikkaa ja samalla lapsille hoitopaikkaa kun kuopus täytti 2v. Mutta viime hetkellä menin paniikkiin, ilmoitin sinne työpaikkaan etten tule edes haastatteluun ja siirsin lasten hoidonaloitusta ja lopulta menin töihin kun nuorempi oli 2v9kk. Jäi siis kolmesta kuukaudesta vajaaksi, mutta eipä haitannut kun hoidonalku sattui nyt elokuun alkuun, mielestäni helpompi lapsille aloittaa uutena ryhmässä silloin kun keskellä vuotta.

Hoidin kuukautta vaille kolme vuotta nuorimmaisen (ja samalla esikoisen eskari-ikään asti) kotona, tosin tein osa-aikasesti 2½-vuotta töitä mutta lapset nukkui kotona silloin kun minä kävin töissä.

Suunnittelin olevani niin pitkään kotona kuin se on taloudellisesti mahdollista, ja onhan se onneksi ollut mahdollista (vanhempi nyt 5v ja nuorempi kohta 3v). Vaikka mies oli välillä lomautettuna, niin siitäkin selvittiin...

Uusimmat

Yhteistyössä