Kuinka moni on joskus toivonut miehensä kuolevan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nikitön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nikitön

Vieras
Luin jostain naistenlehdestä, että on ihan yleistä et naiset haaveilis jossain välissä miehensä kuolevan. Varsinkin jos avioliitto on jo väljähtynyt tai vielä siitäkin huonompi. Avioero olisi häpeällinen ja vaikea mutta leskenä saisi paremmat tuet ja "kasvot" säilyisi.

Mitä ajatuksia tämä teissä herättää?

Tunnustan toivoneeni, että lentokone räjähtäisi eikä mieheni tulisi enää kotiin. Mieheni oli paljon työmatkoilla. Itse olin kotona kolmen pienen lapsen kanssa, joista yksi on vammainen. Lasten hoitoon en saanut apua mieheltäni enkä keneltäkään muulta. Siivoukset hoidin usein yöllä, koska se oli helpompaa. Miehen kotiintulo oli rankkaa, koska hän oli työstä ja matkustamisesta väsynyt ja käytös oli sen mukaista. Siksi tuntui houkuttelevalta ajatukselta, että hän ei enää tulisikaan kotiin.

Minä en suoranaisesti ole sitä toivonut mutta olen kyllä miettinyt miten elämä pienen lapsen kanssa jatkuisi.Olen itsekin töissä ja mies on pois kotoa aamusta iltamyöhään, hyvin usein lapsi on jo nukkumassa kun tulee kotiin.Joskus olen ajatellut niinkin että se olis luonnollisempi tapa kuin ero eikä tarvis kenellekään selitellä syitä.Meidän elämä jatkuis tämmöisenä kuin se on nyt, tytön kanssa kahdestaan.
Mutta oikeasti; vaikka meillä onkin ongelmamme niin en missään tilanteessa TOIVO mieheni kuolemaa, rakastan kuitenkin niin hirveästi että siitä surusta olis mahdoton toipua.

Oon, mutta se tapaus oli vähän eri. Uhkaili itsemurhalla ja oli todella sairaalloinen (varsinkin henkisesti) ja arki oli todella raskasta. Toivoin, että tappaisi itsensä sitten, loppuisi tääkin. No mä jätin hänet, ja hengissä se keikkuu vieläkin.. Tosin ei mitenkään elämisen arvoista elämää, mitä oon kuullut.

M

En ole toivonut, mutta olen kuvitellut itseni entisaikaan tai johonkin elokuvaan, jossa ihana "prinssi" kaappaa minut mukaansa. Katoan aina satumaailmaan kun potuttaa. Kuolemaa olen toivonut vihaisena ja mustasukkaisena eräälle julkkismallille, toki en oikeasti sitä toivo!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2004 klo 10:10 nikitön kirjoitti:
Luin jostain naistenlehdestä, että on ihan yleistä et naiset haaveilis jossain välissä miehensä kuolevan. Varsinkin jos avioliitto on jo väljähtynyt tai vielä siitäkin huonompi. Avioero olisi häpeällinen ja vaikea mutta leskenä saisi paremmat tuet ja "kasvot" säilyisi.

Lesken elämä ei todellakaan ole niin ruusuilla tanssimista, että siitä kannattaisi haaveilla. Suruun liittyy usein myös jopa voimakastakin häpeän tunnetta varsinkin jos läheinen kuolee sairauteen.
Jos asut niin pienellä paikkakunnalla, että sinut tunnetaan niin lesken elämää seurataan tarkkaan ja hartaasti. Suruvuoden on syytä olla vähintään vuoden ja senkin jälkeen joidenkin mielestä on puolison muiston häpäisyä jos uuden treffaat. Eronnut voi rauhassa juosta toisten miesten/naisten perässä. Se on luonnollista eronneilta. Isommalla paikkakunnalla jossa tuskin naapureita tunnettaan saa luonnollisesti olla kumpikin ryhmä ihan rauhassa..
En tiedä mitä tukia luulet leskelle tulevan mutta ihan samat tuet leski saa mitä yh:kin. Leskihän on myös yksinhuoltaja ja todella leski on \|O yksihuoltaja \|O . Haudasta kun ei puoliso tulee lapsia tapaamaan joten ei edes ole pienintäkään toivoa siitä, että joskus saisi omaa aikaa niin! Joten leski on aina hoitajien varasssa. Useimmiten erotessa etävanhempi tapaa lapsiaan ja näin lähivanhempi saa vapaahetkiä. Tietysti on niitäkin jotka eivät tapaa mutta tässäkin tapauksessa on edes olemassa se toivo "ehkä joskus vielä". Lapsenkin luulisi kestävän helpommin jos on toivoa edes...
Eläketulot ovat suht samat mitä olisi elatusmaksutkin. Ainakin meillä olisi erotessa mies joutunut maksamaan suht saman kuin mitä saamme eläkkeinä. Ja eläke on sitten sellaista tuloa ettei lapset saa opintotukea niin kauan kun saavat eläkkettä.

Ihan lämmöllä suosittelen mielummin eroamaan kun toivovan puolison kuolemaan!!!

No hyvänenaika mitä juttuja. En kait mä nyt miehen kuolemaa toivoisi. Pääsee sitä eroon muutenkin jos ei miehen kans halua olla kuin toivoa sen kuolemaa. Mä ennemminkin pelkään, että mitä sitten jos kuolis :( Kamalaa olisi elämä ilman ihanaa miestäni :)

Huomaan, että lukijat ottavat "toiveen" erittäin todesti, vaikka sitähän se ei ole. Kai itsekullekin tulee huonona hetkenä mieleen, vaikka millaisia ajatuksia vaikka oikeasti niilla ei ole mitään tekemistä todellisen elämän kanssa.

Ajatus erosta omasta aloitteestani on minulle täysin vieras. Lapset ovat kasvaneet ja nyt riittää aikaa miehen hoitamiseen ja hermoja valitusten kuuntelemiseen. Mutta koskaan ei voi tulevasta sanoa mitään varmaa. Ihmisille on niin tyypillistä sanoa, että en minä ikinä tekisi niin tai näin, mutta sitten kun joutuukin tosi tilanteeseen, niin toimiikin päinvastoin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2004 klo 10:10 nikitön kirjoitti:

Muistan minulle käyneen juuri tällä tavalla... Meillä meni huonosti ja olimme eron partaalla. Minulle ero sotii arvojani vastaa, silloin tuntui että helpompaa olisi "päästä miehestäni eroon" kuoleman kautta. Tällaset ajatukset ovat kamalia, mutta ne ovat vain ajatuksia!!!! Ei todellakaan toiveita!!!! En ajatellut näin kylläkään mitää tukia ajatellen!!!!!!!!!!!

En toivo.

Mutta tunnen kyllä tapauksia, joissa puolison kuolema olisi ollut parempi vaihtoehto toiselle osapuolelle kuin avioero. Joidenkin ihmisten on niin vaikea erota, että tuhoavat mieluummin lastensa ja ex-puolisonsa elämän terrorisoimalla tai jopa ottamalla heidät hengiltä. Vaikka nykyisin on kaikki lähestymiskiellot ym. mahdollisuudet, eivät ne estä kiusantekoa. Sakkoa voi joutua maksamaan, mutta harvalle lähestymiskiellon rikkojalle se häkki heilahtaa. Joten kärsimään joutuvat monet ihmiset, jotka haluaisivat elää rauhassa exältään. Helppo siinä on ihmisten antaa neuvoja, että erotkaa! Sellaisten ihmisten, jotka eivät itse ole joutuneet elämään hirveässä perhe-helvetissä. Parempi yksi kuolema kuin kaikkien perheenjäsenten. \|O :ashamed:

Luin varmaan saman jutun, missä pariskunta kertoi ongelmistaan, käymistään parisuhdekursseista ja siitä, miten olivat joutuneet todella opettelemaan puhumaan vaikeistakin asioista. Osoittaa aikamoista luottamusta, että tuollaisen asian saa sanottua ääneen ja että sen jälkeen voi vielä jatkaa. Kai sitä ihmisen päässä liikkuu monenmoista synkeämpääkin ajatusta, vaikkei niitä ihan aktiivisesti toivoisikaan. Tosipaikan tullen varmaan harva oikeasti sellaista toivoisi.

kyllä on monesti tullut mieleen kun mies huutaa keskellä yötä raivopäisenä ja kiroaa sekä minut että lapset ihan alimpaan helvettiin. Mies käyttäytyy kuin olisi lapsi itsekin, ei millään suostu ymmärtämään, että hänen käytöksensä vaikuttaa minunkin olemiseen ja elämiseen. Hänelle seksi on maailman tärkein asia ja ilman sitä hän ei tule toimeen ja alkaa raivota. Minä taas en pysty noin vaan unohtamaan kaikkia hirveyksiä, mitä hän on minulle sanonut. Tiedän, että joskus rakastin miestäni todella paljon, mutta nyt viime aikoina olen tullut siihen tulokseen, että en häntä enää rakasta, olen vain tottunut olemaan hänen kanssaan. Hän uhkailee joka riidan tullen avioerolla ja sen jälkeen itsemurhalla, olen todella väsynyt, mutten uskalla hakea avioeroa, en tiedä miten selviäisin taloudellisesti, meillä kun on asuntolainaa noin miljoona mummonmarkkaa. nyt olen miehen tulojen ansiosta tottunut korkeaan elintasoon, sitten olisimme lasten kanssa kelan luukulla hakemassa toimeentulotukea, eikä mistään nykyisestä olisi tietoakaan. Tiedän, että tämä on raukkamaista, mutta en vielä ole rohjennut tehdä ratkaisevaa liikettä.Todellakin olisi helpompi ratkaisu jos hän kuolisi, ei tarvitsisi aina pelätä mitä seuraavaksi saa kuulla ja kokea........

Olen toivonut joskus, sillä mieheni on alistanut ja nöyryyttänyt minua henkisesti niin pahoin. - Uskon myös miehen toivoneen minun kuolemaani pahimpien riitojen repiessä, joten tunne tunne on ollut molemminpuolista.

Ja sitten muistikuva jonkun kirkonmiehen muisteluksista. Pappi oli tapaamassa kultahääparia ja tiedusteli vanhalta vaimolta, miten avioliitto on kestänyt niin pitkään. Vaimo oli vastannut, että "murhaa olen miettinyt monta kertaa, mutta eroa en koskaan".

Uskon, että tuollaiset ajatukset liittyvät masentuneeseen olotilaan tai masennukseen, ikään kuin toisen kuolema olisi helppo vaihtoehto päästä nykytilanteesta pois. Tuskin sitä monikaan oikeasti toivoo. Ajatukset on ajatuksia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2004 klo 13:35 Minä kirjoitti:
Olen toivonut joskus, sillä mieheni on alistanut ja nöyryyttänyt minua henkisesti niin pahoin. - Uskon myös miehen toivoneen minun kuolemaani pahimpien riitojen repiessä, joten tunne tunne on ollut molemminpuolista.

Ja sitten muistikuva jonkun kirkonmiehen muisteluksista. Pappi oli tapaamassa kultahääparia ja tiedusteli vanhalta vaimolta, miten avioliitto on kestänyt niin pitkään. Vaimo oli vastannut, että "murhaa olen miettinyt monta kertaa, mutta eroa en koskaan".

NO ,harva se kerta riidellessä nykyään sanomme puolin ja toisin "tapa ittes " kautta "kuole",kun ei enää keksi mitään tarpeeksi loukkaavaa.Meidän riidat ovat aivan hulluja jo ja kärsin tilanteestamme todella...mutta todellisuudessa en toivo hänen enkä kenenkään muunkaan kuolemaa.Olemme ihan hirveän temperamenttinen pari ja en käsitä enää riitojamme.Loppuhan tälle on saatava.Siitä kumpainenkin samaa mieltä kyllä.

:D :D

Yhteistyössä