Kuinka moni OIKEESTI pystys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WompaTiger
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

WompaTiger

Aktiivinen jäsen
05.06.2008
4 305
0
36
Tappamaan kylmäverisesti jonkun, ilman että itsellä tai toisella on välitöntä hengenvaaraa?

Kuinka moni pystys itsepuolustukses tai puolustaakseen toista?

Katoin vaan eilen elokuvan death sentence.

Mä en kyllä varmaan pystyis edes puolustukseksi tappamaan, yrittäisin ensin kaikkea muuta, tajun kankaalle lyömistä ja jalkaan ampumista tms.. Kyllä ihan varmasti pitkään terapiaan joutusin jos jonkun joskus joutuisin tappamaan, tai jos esim. vahingossakin tappasin, vaikka päälle ajamalla.

Olen itsekin nähnyt ko. elokuvan, se oli ihan hyvä.

Mutta perhettäni puolustaakseni pystyisin tekemään melkein mitä vain. Ja tunnen itseni sen verran, että jos joutuisin sellaiseen tilanteeseen, en todellakaan miettisi että "yritänpä nyt olla varovasti ettei tuolta rikolliselta lähde henki". Jos joku uhkaa perhettäni, en tunne sääliä, eikä minua kiinnosta, onko rikollisella itsellään nyt jotakin ongelmia ja tarvitseekohan hän apua. Suojeluvaisto on kova.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mutta perhettäni puolustaakseni pystyisin tekemään melkein mitä vain. Ja tunnen itseni sen verran, että jos joutuisin sellaiseen tilanteeseen, en todellakaan miettisi että "yritänpä nyt olla varovasti ettei tuolta rikolliselta lähde henki". Jos joku uhkaa perhettäni, en tunne sääliä, eikä minua kiinnosta, onko rikollisella itsellään nyt jotakin ongelmia ja tarvitseekohan hän apua. Suojeluvaisto on kova.

Niin, mutta siinä elokuvan alussa isä lähti kostoretkelle, poika oli jo kuollut, se ei puolustanut ketään, vaan tappoi kostaakseen poikansa kuoleman. Se on mun mielestä kylmäverinen tappo, mennään tarkotuksella jahtaamaan jotain tyyppiä ja tapetaan se. Sellaseen en ikinä pystyis.

Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:

Niin, mutta siinä elokuvan alussa isä lähti kostoretkelle, poika oli jo kuollut, se ei puolustanut ketään, vaan tappoi kostaakseen poikansa kuoleman. Se on mun mielestä kylmäverinen tappo, mennään tarkotuksella jahtaamaan jotain tyyppiä ja tapetaan se. Sellaseen en ikinä pystyis.

Et edes silloin, jos joku olisi tappanut lapsesi kylmäverisesti? Et lähtisi edes kostamaan? Voin myöntää, mä lähtisin. Ja en tekisi sitä nopeasti.

Minä vastasinkin vaan siihen kysymykseen, että voisinko puolustuksesi tappaa jonkun. Se, että pidin ko. elokuvasta, ei liittynyt siihen.

Mutta nyt kun tuli puheeksi, niin jos joku olisi tarkoituksellisesti ja tuskallisesti murhannut mieheni tai lapseni, niin taatusti lähtisin kostoretkelle, silläkin uhalla että kuolisin itse tai pilaisin tulevaisuuteni tai mitä tahansa. Ehkä sitten olen siinä tapauksessa kylmäverinen.

Alkuperäinen kirjoittaja pieniJahentoOte:

Et edes silloin, jos joku olisi tappanut lapsesi kylmäverisesti? Et lähtisi edes kostamaan? Voin myöntää, mä lähtisin. Ja en tekisi sitä nopeasti.

Sama juttu, en voisi vain antaa olla...

Kylmäverisesti en todellakaan tappaisi ketään.

Itsepuolustuksena helpostikin. Jos oma, puolisoni tai lapseni henki olisi vaarassa, ei tekisi edes tiukkaa. Sen pitäisi olla tosiaan sellainen tilanne, että olisi itse siinä hengenvaarassa. En minä raiskaajaa haluaisi tappaa, mutta voisin kalauttaa paistinpannulla päähän enkä kokisi huonoa omaatuntoa, jos se siihen kuolisi.

Miksi täytyy juuri tappaa? Minäkin voisin esim. satuttaa pahasti, mutta että ihan tarkoituksella tappaisin, etsisin siinä tilanteessaa jonkun aseen ja murhaisin sen perhettäni uhkaavan.. Mielummin en, jos voin jotenkin välttää. Toki sitten ns. pakkoraossa toimisin varmaan.

Esim. tossa leffassa se isä unohti kokonaan toisen, elävän poikansa surun, eikä kyennyt yhtään vastaamaan siihen. Jotenkin kamalaa, että tärkeämpää on kostaa toisen lapsen kuoleman, kuin huolehtia elävästä lapsesta. Jos kostosta tulee niin pyhä, että se menee elävien edelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kylmäverisesti en todellakaan tappaisi ketään.

Itsepuolustuksena helpostikin. Jos oma, puolisoni tai lapseni henki olisi vaarassa, ei tekisi edes tiukkaa. Sen pitäisi olla tosiaan sellainen tilanne, että olisi itse siinä hengenvaarassa. En minä raiskaajaa haluaisi tappaa, mutta voisin kalauttaa paistinpannulla päähän enkä kokisi huonoa omaatuntoa, jos se siihen kuolisi.

Näin minäkin suurin piirtein ajattelen, että jos kamppailen esim. raiskaajaa vastaan, niin en minä siinä ajattele, että kuole saatana, vaan että pääsispä pakoon ja mätkisin sitä sillä minkä käteeni saan, mutta kun hyökkääjä päästää irti/jää maahan makaamaan niin minä kyllä juoksen karkuun, en jää murhaamaan sitä raiskaajaa.

Siinä leffassa kun ne jengiläiset teloitti sen pojan kiskalla, niin se isä lähti niiden jengiläisten perään ja meni vasta sitten katsomaan, miten pojalle kävi. Kyllä mun järjestys olisi toinen, menisin välittömästi lapseni luo katsomaan onko jotain tehtävissä, koska sen tekijän kiinni saaminen ei muuttaisi jo tapahtunutta.

Miksi täytyy juuri tappaa? Minäkin voisin esim. satuttaa pahasti, mutta että ihan tarkoituksella tappaisin, etsisin siinä tilanteessaa jonkun aseen ja murhaisin sen perhettäni uhkaavan.. Mielummin en, jos voin jotenkin välttää. Toki sitten ns. pakkoraossa toimisin varmaan.

Jos vain satuttaisin, rikollinen etsisi minut/perheeni myöhemmin käsiini ja tappaisi tai satuttaisi.

En pysytisi tapaamaan/murhaamaan ketään. Mutta ehkä itsepuolustuksessa, kamppailutilanteessa se voisi olla mahdollista. Tiedä sitä, kun onneksi en ole joutunut siihen tilanteeseen.

Tosi moni on sanonut, että jos lapsia uhataan niin pystys. Jos kuvitellaan tilanne, että lapsi olis kidnapattu ja kidnappaaja soittas, että tapa naapuri, niin en satuta lasta. Pystyisittekö te menemään sinne naapuriin ja tappamaan sen jotta saisitte lapsenne elävänä ja kunnossa takaisin?

Tosi moni on sanonut, että jos lapsia uhataan niin pystys. Jos kuvitellaan tilanne, että lapsi olis kidnapattu ja kidnappaaja soittas, että tapa naapuri, niin en satuta lasta. Pystyisittekö te menemään sinne naapuriin ja tappamaan sen jotta saisitte lapsenne elävänä ja kunnossa takaisin?

En. Naapuri olisi viaton

Yhteistyössä