Kuinka moni luulee pystyvänsä eromaan aikuismaisesti?

Kotona Kirves Kädessä

Aktiivinen jäsen
08.04.2007
30 102
1
36
Ei riidellä lapsista, lapsen tapaamisista, elatusmaksuista... Ei riidellä mistään, vaan kaikki jatkuu ihan tavallliseen tapaan, lapsella on nyt vain kaksi kotia, mutta vanhemmat pystyvät kuitenkin sopimaan ilman riitoja jälkikasvunsa asiat.

Kuinka moni luulee moiseen pystyvänsä? Muoks. ja perusteluja, miksi luulet, että pystyisitte?

kai nyt jokainen vähän riitlee (riidelläänhän sitä normaalissa perhe-elämässäkin), vaikka aikuismaisesti eroaisikin. Minusta aikuismaisesti eroaminen tarkoittaa sitä, ettei riitele lasten edessä, ei hauku toista puolisoa lapsille, ei tee toisen elämää hanlaksi yms.

meillä ei oel riidelty mistään...
Olen lasteni yh,isänsä maksaa elatuskmaksut mukisematta ja osan musitaki laskuista...
Lapsilla ei ole kuin yksi koti.Isänsä luo voivat vaikka pyöräillä jos haluavat. Isänsä on tosin paljon töissä myöhään joten eivät ole pyöräilleet koskaan.
Yhdessä emme opäätä lasten asiosita vaan päätökset teen minä (niin olen aina tehnyt,myös yhdessä ollessamme).

Me pystyttiin. En rupee tarkkaan selostamaan mutta ei tarvinnut lapsestakaan riidellä =) Se vaati aikamoista ylpeyden nielemistä minulta ja exä taas on kiltti kun enkeli.

En usko, että pystyisin. Syy: eroon tarvittaisiin meillä se, että miehellä olisi joku uusi nainen, tai että mies tirvaisisi minua tai tekisi lapsille jotain. Kaikki nämä kuvat ovat vähintäänkin kaukaisia. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tiedän että pystytään :)

Perusteluja, bliis.

no ollaan tässä eletty vähän niinku kämppiksinä jo hetken aikaa. nyt kun teen päätöksen niin tuskinpa tästä mitään draamaa syntyy. mies saa asunnon kunhan kuittaa mut pois velkakirjoista, autonkin hän maksoi joten en sitä tarvi. otan omat kimpsuni ja muutan lähistölle.

oikeesti tosi vaikee kuvitella et saatas mitään suurempaa ongelmaa aikaseks.... vaikka kaikkeahan voi tapahtua.

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
kai nyt jokainen vähän riitlee (riidelläänhän sitä normaalissa perhe-elämässäkin), vaikka aikuismaisesti eroaisikin. Minusta aikuismaisesti eroaminen tarkoittaa sitä, ettei riitele lasten edessä, ei hauku toista puolisoa lapsille, ei tee toisen elämää hanlaksi yms.

Lasten edessä riidellään ihan ei-eronneissakin perheissä. Eikä ne siihen kuole, kunhan se riitely on ns. normaalia. Ei meilläkään kumpikaan puhu lapsille pahaa toisesta, mutta tuo elämän hankaloittaminen onkin sitten asia ihan erikseen.

silloin kun mä erosin lasteni isästä riideltiin lähes kaikesta nyt kun erosta on menny n.2 vuotta ja molemmilla uudet puolisot on riidat vähentyny ja viimisen puolen vuoden ajan ei olla riidelty mistään, aina niitä erimielisyyksiä voi tulla mutta pyritään siihen et voidaan keskustella lastemme asioista ilman riitelemistä ja jos ollaan erimieltä yritetään tehdä kompromissi mihin ennen ei ollu mahollista kumpikaan ei tahtonu joustaa mistään nykyään ollaan molemmat valmiita joustoihin. meillä on yhteishuoltajuus ja se on tällä hetkellä toimiva :)

Varmasti pystyttäis, kerran jo "erottiin", päätettiin kuitenkin jatkaa (onneksi! )

Se on niin paljon luonteesta kiinni, me ollaan kumpikin semmosta sopeutuvaista sorttia ja pystytään ratkomaan asiat puhumalla.

Tietysti se riippuu tilanteesta, jos mukana ois petäämistä,väkivaltaa tjms, niin tilanne ei olisikaan niin helppo.

helppo se on ainaki nyt niin sanoa, kun ei oo aikomusta tällähaavaa erota. mutta en tiiä sitten mikä se todellisuus olis. ei me kyllä riidellä ikinä,ei haukuta,huudeta eikä hakata toisiamme. jos ollaan vihasia niin molemmat ollaan hiljaa joten voihan se olla että se jatkuis,eli ei puhuttais mitään muutakuin se pakollinen.

Yhteistyössä