Kuinka moni käyttää kestositeitä ja/tai kuukautiskuppia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kesto-Kaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kesto-Kaisa

Vieras
Gallupin tynkää pystyyn :)
Eli käytätkö kuukautiskuppia vai/ja/tai kestositeitä?
Kauanko olet käyttänyt?
Miten löysit kestokuukautissuojat?
Oletko saanut innostettua jonkun muunkin kokeilemaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Kesto-Kaisa:
Gallupin tynkää pystyyn :)
Eli käytätkö kuukautiskuppia vai/ja/tai kestositeitä?
Kauanko olet käyttänyt?
Miten löysit kestokuukautissuojat?
Oletko saanut innostettua jonkun muunkin kokeilemaan?

käytän molempia.
n. 4 vuotta.
sattumalta, lapsen kestovaippojen myötä.
en ole varma, luultavasti kyllä.

Kestosuojien myötä jatkuvat hiivatulehdukset on historiaa :) !

Olen käyttänyt kaikkea, nykyään kuppia.

Kuppia olen käyttänyt 5 vuotta, välissä yksi raskaus+imetys.

Netissä kuulin ekan kerran noin vuonna 2000. Olin heti jonkin verran kiinnostunut aiheesta mutta siihen aikaan minulla ei hormonikierukan vuoksi ollut menkkoja.

Olen saanut jokusen käännynnäisenkin.

Itse en koskaan enää sisuksiini tunge tamponia tai vedä housuihini rapisevaa muovisidettä!

Kestositeitä käytän, kuppia en oo uskaltanu, kun pelkään sitä toksistasokkioireyhtymää ( vaimikäsenytoli ) ja en tiiä voiko sitä käyttää yhdessä hormonikierrukan kanssa. Lisäksi mulla on erittäin runsas vuoto niin epäilen etten vois käyttää sitä kuin muutamana päivänä kuukautisten loppuvaiheessa.

Äitini ehdotti kokeilemaan.
Oon käyttänyt 5 vuotta.
Olen saanut 3 ihmistä kokeilemaan ja kaksi käyttää edelleen.

Kuppi :wave: Tosin näin raskaana ollessa ei onneksi tarvi sitäkään =)

Kupin omistaja oon ollu lähes 5 vuotta ja koko ajan käyttänyt, paitsi raskausajat ja synnytyksen jälkeen (kun kuukautiset alko vasta 9kk synnytyksestä).

Luin netistä ja attelin, että hyi kauhea. Kuitenkin oli niin paljon positiivista, että oli pakko kokeilla. Enkä kadu yhtään!

On moni kiinnostunu, en muista enää... On kyllä joku tainnu tilataki sen jälkeen, ku mä oon kehunu tuon maasta taivaaseen.

Yritän käyttää kuppia, mutta INHOAN sitä. Olen varmaan ainoa nainen maailmassa, joka inhoaa sitä. Sattuu, kun ottaa pois ja hankala saada oikein sisään ilman, että vuotaa ohi. Ekologisista ja rahasyistä yritän käyttää, mutta kyllä lipsun usein takaisin tulppiin. Kestositeet on ostoslistalla, vielä en ole hankkinut.

Kuukupista luin yliopiston vessan ovesta muutama vuosi sitten, sinne kirjoitellaan aina kaikkea. Käännynnäisiä en tietääkseni ole saanut - olenhan vähän huono mainostaja, vaikka en kyllä monelle ole sanonut, että inhoan koko hommaa.

Kuppi, vuosi sitten tilasin ja ollut mahtava, mutta jonkun verran hankaluuksia tietysti alussa ollut. Mutta nyt osaan laittaa kupin oikein jne. ja en todellakaan palaa takaisin siteisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja mv:
Yritän käyttää kuppia, mutta INHOAN sitä. Olen varmaan ainoa nainen maailmassa, joka inhoaa sitä. Sattuu, kun ottaa pois ja hankala saada oikein sisään ilman, että vuotaa ohi. Ekologisista ja rahasyistä yritän käyttää, mutta kyllä lipsun usein takaisin tulppiin. Kestositeet on ostoslistalla, vielä en ole hankkinut.

Kuukupista luin yliopiston vessan ovesta muutama vuosi sitten, sinne kirjoitellaan aina kaikkea. Käännynnäisiä en tietääkseni ole saanut - olenhan vähän huono mainostaja, vaikka en kyllä monelle ole sanonut, että inhoan koko hommaa.

Kupin laittamisen tai pois ottamisen ei pitäisi sattua ja jos se on kunnolla paikoillaan, ei ohivuotojakaan pitäisi liiemmin olla.
Onko sulla oikea koko?

Kuppi; Löysin nettisurffailun avulla 3v sitten. Pidin seksivälinekutsut samoihin aikoihin ja tilasin itselleni ekan kuppini.
Suosittelen! En vaihtaisi enää rätteihin yms!

Kestositeitä ja niitä olen käyttänyt nyt 2v sitä ennen kertissiteitä. Hiivatulehdukset jääneet pois. Kuukupinkin tilasin siis kaksi kuppia, mutta en pystyny käyttämään, kestositeet on hyvä keksintö.

Alkuperäinen kirjoittaja tuplis2:
Kestositeitä ja niitä olen käyttänyt nyt 2v sitä ennen kertissiteitä. Hiivatulehdukset jääneet pois. Kuukupinkin tilasin siis kaksi kuppia, mutta en pystyny käyttämään, kestositeet on hyvä keksintö.

Joko myit pois?

Yhteistyössä