Kuinka moni haaveilee omakotitalosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Välillä menee usko siihen, että koskaan moista saadaan. Miehellä on työ, mutta palkka surkea ja työ tylsää ja rankkaa. Opiskelemaan olen patistanut, mutta eipä tuota oikein mikään kiinnosta. Itsellä opintoja edessä vielä 2,5 vuotta.

Tässä olen ajatellut, että kolmen vuoden kuluttua voitaisiin alkaa taloa etsiin, mutta ongelmana on tuo mies. Vaikka hän kituuttaisikin työpaikassaan muutaman vuoden niin mitä sitten, kun hän tympääntyy siihen täysin? Yritän patistaa opintoihin, jotta sitten kolmen vuoden kuluttua meillä olisi uskallusta ja mahdollista hankkia talo. Jotenkin ahdistaa. Tavallinen 4h+keittiö ei meille käy, kun lapsia kolme ja miehen harrastus vaatii omaa tilaa, joten taloa ei helpolla tule saamaan ellei itse rakenna mieluista, mutta se taas maksaa paljon. Jotenkin tuntuu siltä, että omat haaveet unelmatalosta pitää haudata, kun kaikki on miehelle niin hankalaa.

Tuosta talohommastakin alkaa tulla jo pakkomielle, kun jatkuvasti mietin ja kyttään etuovea. Siksi tässä kohtalotovereita kyselen.

Asutaan kyl omakotitalossa mutta,
nyt on haaveissa talo maalta, tiedossakin on jo mistä ruvetaan kauppoja tekemään mutta sit pitäs päättää et rakennetaanko vanhan tilalle uusi vai remontoidaanko se vanha =/

Haaveissa on, mutta raha...Tietäisin jo paikankin minne haluaisin talon, sieltä olisi saanut eurolla tontin. Olisin ostanut vaikka kaksi, mutta kun ehtona on että tontilla pitää olla asuinrakennus ens vuoden loppuun mennessä.

Hassua, miten oli itelläkin haaveissa ja nyt kun asutaan, niin voi että kun välillä kaipaan kerrostaloon tai rivariin. Oli se vaan huoletonta aikaa, kun talonmies tuli ja korjasi, jos korjattavaa oli. Ei pihatöitä ja ylimääräisiä menoeriä kaikkeen ja koko ajan. Mutta toki tässäkin puolensa, ei sillä. Ihana rauha ja vapaus ja kivahan noita pihahommia on välillä tehä. Mutta kovin menee rahaa tässä asuessa....:/ Joten luulen että meillä vielä joskus haaveissa kerrostaloasunto!

Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaana:
Hassua, miten oli itelläkin haaveissa ja nyt kun asutaan, niin voi että kun välillä kaipaan kerrostaloon tai rivariin. Oli se vaan huoletonta aikaa, kun talonmies tuli ja korjasi, jos korjattavaa oli. Ei pihatöitä ja ylimääräisiä menoeriä kaikkeen ja koko ajan. Mutta toki tässäkin puolensa, ei sillä. Ihana rauha ja vapaus ja kivahan noita pihahommia on välillä tehä. Mutta kovin menee rahaa tässä asuessa....:/ Joten luulen että meillä vielä joskus haaveissa kerrostaloasunto!

peesi. kaiken ajan sai käyttää lapsiin ja kotitöihin. Nyt nuo ovat vain pienenpieni osa töistä

Yhteistyössä