kuinka moni entinen kotiäiti ei aio alkaa haukkua kotiäitejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä en ainakaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä en ainakaan

Vieras
Monesti käy niin, että jos on pakon edessä menty töihin, aletaan haukkua toisia kotiäitejä vaikka itsekin ollaan oltu kotona hoitamassa lapsia.

Moniko ei aio koskaan haukkua?

Minä en ainakaan.

Meillä on koti edelleen välillä pölyinen, sekainen ja likainen. siihen ei vaikuta se, olenko töissä vai kotona. Kodin saa siivottua vain jos joku ottaisi lapset esim. kerran kuussa viikonlopuksi, muuten ei jaksa.

siis joo, koti on varmasti puhdas myös jos olisin yksin kotona ja lpaset hoidossa. mutta työtä on lastenhoidossa valtavasti eikä t yömäärä ole työssäkäynnistä lisääntynyt.

vain kun oli 1 pieni lapsi joka nukku päiväunet, ehdin pitää kodin puhtaana ja yhden pienen lapsen kanssa normaali äit jaksaakin olla pitkään 24/7. se on luontevaa ja helpoa. isompien kanssa se jatkuva yhdessä olo on paljon rankempaa ja ei ehdi siivotakaan sitä mukaa kuin heille pitää laittaa ruokaa ja he keksivät tekemistä./sotkemista.

Meillä oli koti erittäin puhtoinen silloin kun olin kotiäitinä, oli aikaa siivoilla ja puunailla. Nyt ei enää ole mutta silti tuntuu että pääsen helpommalla (henkisesti ainakin) kuin kotona ollessa. Arvostan kotiäitiyttä silloin kun se ei ole sitä että maataan vain laiskoina tv:n edessä tekemättä mitään ja lapset hoitaa itse itsensä, tai vaihtoehtoisesti päiväkodin tädit hoitavat heidät.

Yhteistyössä