Kuinka monen vauva on saanut maitona pelkästään äidinmaitoa 1vuoteen saakka? Ei korvikkeita ym.

• Viestiketjun aloittaja Saara
  • Ensimmäinen viesti
ap
Kun tuntuu, ettei kukaan muu edes pyri siihen. En todellakaan kehu itseäni,mutta olisi kivaa saada vertaistukea. Sitoohan se imetys aika paljon ja se että huolehtii pakasimeen maitoa, jos itsellä menoa.

Millipidetär
ei suostunut muuta ottamaan eli on saanut, suussaan on maiskuttanut mut sylki ulos korvikkeen... oli se ihanaa kun imetys loppui vaikkakin siitäkin on ihanat muistot jäänyt

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
No eiköhän se ole aika tavallista. Jos imettää, niin miksi ostaisi korviketta?
Ympärilläni on aika paljon ollut vauvoja ja kaikki saaneet korviketta, vaikka imetystä jatkettukin yli6kk.Ja harva tuntemistani imettänyt edes vuotta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat:
Miten sen ottaa? Esikoinen sai raakaa lehmänmaitoa ekan kerran reilu 1-vuotiaana, mutta jogurttia tms. tietty jo sitä ennen. Korviketta ei ole ikinä saanut, kuten ei ole kuopuskaan (9kk).
Miks kysyt?
Kun tuntuu että olen outolintu...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kun tuntuu, ettei kukaan muu edes pyri siihen. En todellakaan kehu itseäni,mutta olisi kivaa saada vertaistukea. Sitoohan se imetys aika paljon ja se että huolehtii pakasimeen maitoa, jos itsellä menoa.
Mä en oo kertaakaan lypsänyt pakastimeen. (vihaan lypsämistä!!!) Meillä se onnistu siten, että ennen kuin vauva oli 6kk, en ollut poissa kotoa 3 tuntia pitempään kerralla (toi siis meidän vauvan normaali syöttöväli).
Sit kun 6kk aloitettiin soseet, niin saatoin olla 4-5 tuntiakin pois ja mies antoi sillä välin sosetta ja vettä. Ihan hyvin on pärjätty, tosin en mä kovin usein edes ole noin kauaa pois. :)

Milkkis
Meillä 5 ennestään ja tää 6kk on täysimetyksellä vielä hetken. Aletaan maisteleen kiinteitä mut lehmänmaito juttuja vasta 1-2v. Kukaan koskaan lisämaitoa, velliä tai korviketta mukista tmv. saanu. Hävettää oikeastaan, ei sitä voi missään sanoa kun katsotaan kieroon. Paitsi neuvolassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat:
Miten sen ottaa? Esikoinen sai raakaa lehmänmaitoa ekan kerran reilu 1-vuotiaana, mutta jogurttia tms. tietty jo sitä ennen. Korviketta ei ole ikinä saanut, kuten ei ole kuopuskaan (9kk).
Miks kysyt?
Kun tuntuu että olen outolintu...
Juu niin mäkin olen outolintu mun piireissä. Ainut joka on täysimettänyt 6kk ja todellakin ainoa taaperoimettäjä. :D Oo ylpiä itestäs että uskallat toimia niinkuin susta on oikein eikä seurata virran mukana. :flower:

jadal
esikoinen oli 1v3kk, ja tavallista maitoa alettiin maistella joskus kun oli täyttänyt vuoden, siihen asti imetyksellä, eikä korvikkeita. Kakkosen kanssa ei ihan tuohon päästy, imetys loppui kun tyttö oli 11kk, siihen asti oli ilman korviketta täysin.

Oliskin ihanaa jos saisi lypsettyä jollain koneella. Käsin saa aina jotain, mutten jaksa. On niin paljon helpompaa antaa vaan tissiä. On sitovaa, joo, mutta munlla vain yksi vuosi, ei haittaa.

MÄ en myöskään jaksanut lypsää koskaan pakkaseen. Ehkä myös sen käyttö oli ongelmallista kun meillä ei suostunut juomaan tuttipullosta ollenkaan. Yksi ongelma ollut meillä pitkästä imetyksestä, poika ei millään vieläkään juo kunnolla normaalia maitoa. Se on tökkinyt aina.

Yhteistyössä