Kuinka monen ekaluokkalainen joutuu olemaan yksin kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yhä

Vieras
nyt kesällä? Meillä joutuu, olen yh työssäkäyvä. Siitäkös mummo on nyt huolissaan ja raivoaa ettei alle 10v saa jättää yksin ym ym. Pakkohan se on :/ kun ei ole hoitajiakaan. Itse olen sitä mieltä että hyvin pärjää lapsi kotona.

Mites se mummo sitten, voisiko osan kesästä edes hoitaa? Ei kai sitä noin pientä saisikaan jättää yksin, mutta mitenhän monessa paikassa on käytännössä (varsinkin yh-perheissä) mahdollista järjestää koko kesä niin, että yksinolohetkiä ei tulisi.

Mä en uskaltas jättää meiän ekaluokkalaista poikaa yksin kotio koko päiväks. Riippuuhan se kai lapsestakin, joku pärjää paremmin. Ei sulla ois mahdollista palkata jotain opiskelijaa vaikkapa vahtimaan lasta?

ei voi, hällä loma samaan aikaan kuin mullakin. Eikä oo ketään tuttuja jotka vois hoitaa joka päivä. Ei lapsen joka pvä tarvi kokoaikaa olla yksin. 2 kaveria löytyy naapurista ja ruoat laitan valmiiksi, ei tarvi kuin lämmittää annos mikrossa ja leipää yms osaa tehdä.

Mulla sama eessä ensi kesänä. Lapsi on astmainen/allerginen. Liityin astma- ja allergialiittoon, heillä kesäisin leirejä. Siinä menee yksi viikko turvallisessa ympäristössä. Täytyy sitten katsoa ja sumplia nuo muut ajat. kun olin pieni, oli päiväkesäsiirtoloita (periaatteessa siis kerhoja), joissa oli aikuiset valvomassa, tehtiin yhdessä jotain ja oli lämmin ruoka ja välipala tarjolla.

Meillä syksyllä kouluun menijä olisi halunnut jäädä tänään yksi kotiin kun ei halua mennä enää päiväkotiin, mutta en jättänyt. On kuitenkin yht 6 viikkoa kesällä isosiskon 10 v kanssa kahen kotona. Isosisko ei ole tällä viikolla kotona ja siksi pienempi pakko viedä hoitoon.

No jos itse olisn saanut lapsena valita, olisin halunnut olla yksin kotona enkä mennä minnekään leireille ahtaisiin tiloihin. yök.

Mutta lapset ovat erilaisia. Meillä oli muutenkin monta lasta ja minä vanhin, joten oma rauha olisi ollut enemmän kuin ihanaa.

Yhteistyössä