Kuinka monen 3,5v haluaa edelleen istua rattaissa?

  • Viestiketjun aloittaja kaikenlaisia...
  • Ensimmäinen viesti
kaikenlaisia...
Ihmeissäni katselin, kuinka erään puolitutun naisen lapsi VAATI päästä pulkasta rattaisiin. Kiljui kuin olisi päätä leikattu, että hän "haluaa vaunut, haluaa vaunut!!!!" Pulkkamäessä tämä pikkulikka ei halunnut kuin istua niissä rattaissaan, samaan aikaan kun kuopuksemme (alle 2v) itse hilasi pulkan mäen päälle ja riemusta kiljuen laski mäen alas.

Jos mulla olisi tollanen 3,5vee, olisin varmaan hoidossa...
 
n
Minun ainakin. Eikä alle 2-vuotiaana vielä edes kävellyt kovin hyvin saati hilannut pulkkaa ja itseään mäkeä ylös. Toivottavasti se ei nyt sinun napaasi kovin kaiva, että kaikilla ei ole samnalaisia muksuja kuin sulla.
 
vierailia
Meillä on keuhkovammainen lapsi, joka ei pysty kävelemään pitkiä (yli 400 m) matkoja yskimättä sen jälkeen koko iltaa. Hän kulkee edelleen (4v) vaunuissa eikä pysty itse kapuamaan pulkkamäen huipulle, vaan hänet pitää aina vetää.
Mieluummin lapsi rattaissa kuin astmapiippua tunnin välein.
 
kinuski
Pystyykö jossain päin suomea pulkkailemaan? Täällä sataa vettä!!!!! :headwall:

Ja aiheeseen... meillä kohta 3v ja rakastaa istua rattaissa, tosin pulkkamäkeen jos pääsis niin eri juttu, mutta noin niinkun muuten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Pystyykö jossain päin suomea pulkkailemaan? Täällä sataa vettä!!!!! :headwall:

Ja aiheeseen... meillä kohta 3v ja rakastaa istua rattaissa, tosin pulkkamäkeen jos pääsis niin eri juttu, mutta noin niinkun muuten.


:wave: :wave:

menossa ollaan mäkeen tässä...

 
.
Alkuperäinen kirjoittaja kaikenlaisia...:
Ihmeissäni katselin, kuinka erään puolitutun naisen lapsi VAATI päästä pulkasta rattaisiin. Kiljui kuin olisi päätä leikattu, että hän "haluaa vaunut, haluaa vaunut!!!!" Pulkkamäessä tämä pikkulikka ei halunnut kuin istua niissä rattaissaan, samaan aikaan kun kuopuksemme (alle 2v) itse hilasi pulkan mäen päälle ja riemusta kiljuen laski mäen alas.

Jos mulla olisi tollanen 3,5vee, olisin varmaan hoidossa...
Minun puolestani istukoot vaikka eskariin asti, jos joku haluaa ja mahtuu istumaan ;) Empä ole tosiaan päätäni viitsinyt vaivata noin pienillä asioilla, että minkä ikäinen kenenkin rattaissa istuva lapsi on. Onnittelen. Täytyy olla pienet murheet :)

 
voi elämä
Hanki elämä. Meillä 3,5 vuotias on laskenut mäkeä n. 1,5 vuotiaasta eikä paljon isompi ollut, kun veti pulkatkin itse ylös sinnikkäästi kerta toisensa jälkeen. Mutta kun pikkuveli syntyi ja on nähnyt tämän rattaissa, saattaa ihan hyvin uhmassaan haluta rattaisiin juuri sillä hetkellä.
 
joillakin äideillä on taas pakonomainen tarve pakottaa lapset mahd pienenä täysin riippumattomaksi,eräskin äiti pakottaa 2v kävelemään, ja jättää jopa perässä kävelee pienen yksin jos ei mene äidin vauhtia :headwall: . mä oon itse tyytyväinen että vihdoin ja viimein lapsi suostuu olee rattaissakin! nyt on 3v 4kk. perhana että hoitoon menokin kestäisi yli tunnin per suunta jos ei suostuisi pysyy rattaissa! mulla ei oo mitään kiinnostusta käyttää uniaikaa siihen että saan /joutuisin kävelee lapsen tahtiin kaikki matkat! olisin puoli kuollut jos pitäisi tuntia aiemmin joka aamu herätä

 
Esikoinen on kävellyt pienestä asti reippaasti. Nuorempi on ton 3,5v ja kävelee mut mut...usein kotoa lähdettyä huutamalla vaatii rattaita kun ei muka jaksa kävellä :headwall: Joskus annan periksi, joskus en... Nyt vuoden vaihteen jälkeen tosin aion piilottaa rattaat jonnekkin että neiti alkaisi omatoimisesti kävelemään hoitoon, pitemmät matkat on sitten asia erikseen. Ovela tyttö, tietää miten helpoiten pääsee...asiassa kuin asiassa :headwall:
 
janeminttu
meillä kans isompi vielä tänäkin päivänä änkeis rattaisiin jos vaan ajeltais.. ja ikää 5v6kk. Yleensä katkera pikkusiskolle kun se saa istua, sen takia oon poistanut rattaat käytöstä kun pikkunen sai jalat alleen. Ehkä se on jotain kaipuuta vauva-ajoilta. Haluaa olla vielä pieni ja että joku hoivaisi, ei halua olla vielä iso tyttö.
 
Kyllä meiän marraskuussa 3 täyttänyt poikamme istuu ihan mielellään rattaissa- hoitoon onkin pakko viedä rattailla, koska toista autoa ei ole käytössä, en aja polkupyörällä talviaikaan eikä pulkkaa voi käyttää kun ei ole lunta. Itse vaan olen jo ruvennut ajattelemaan, että kuinka kauan lasta kehtaa työnnellä rattailla???
Ensi talvena on ilmeisesti pakko alkaa kulkemaan pyörällä, oli keli mikä hyvänsä, jotta saa hoitomatkat sujumaan sutjakkaasti, koska rattaista joudumme varmasti siihen mennessä luopumaan- eihän poika niihin kohta mahdukaan talvivaatteissaan :LOL:
 

Yhteistyössä