Kuinka monelta tuli synnytyksessä sekä lapsi että p*ska?

vierass
Luonto on hoitanut niin, että joka kerta on suoli toiminut erittäin hyvin synnytyksen alkaessa eli täystyhjennys on tullut vessassa. Jollain kertaa on jotain pientä tullut, että kätilö on pyyhkinyt vähän peppua, mutta ei mitään jättipökäleitä.

En ole oksentanut koskaan synnyttäessä, tosin hyvin lähellä oli sillä kertaa, kun otin ilokaasua, se ei sopinut minulle lainkaan, vaikka kätilö pienensi sen suhdetta, että tuli happea reilummin.

Muistelisin että jossain synnytyksessä tuli lapsen lisäksi vähän muutakin, mutta eihän sitä siinä huomaa varsinaisesti. Mun synnytykset on olleet sen verran vauhdikkaita, ettei siinä olisi varmaan ehtinyt edes sanoa "peräruiske" missään välissä :D

mulllla
ekassa tuli pikku ruikulit vissiin ja toisessa se paskan tulo ei meinannu loppua millään, sitä vaan tuli ja tuli, ponnistin niin paska lens :D huoneessa tuoksahtikin sen verta että kätilö ruiski sinne jotain hajustetta. joo o, ei onneks tarvii enää lähtee siihen paskasirkukseen vaikka muuten ihana kokemus olikin :D

"vierailija"
Ekassa synnytyksessä en oksentanut, kakkaamisesta en ole ihan varma. Vatsa toimi hyvin ennen synnytystä, oksentelin eikä ruoka oikein maistunut että ei kovin paljon ainakaan tullut.

Ennen toisen synnytyksen käynnistämistä vatsa oli ihan jumissa, oli tosi inhaa alkaa synnyttämään kun tiesin että paskaa tulee jossain vaiheessa ja paljon :/ Harmitti jälkikäteen kun en tajunnut kysyä mitään ummetuslääkettä tms. No syntyi sieltä se vauvakin että ei jäänyt sen pahemmin kaivelemaan.

Ja oksensin joo, kätilö laittoi ilokaasua vähän vahvempana tulemaan kun olin oikein tuskainen ja sitten alkoi laatta lentämään. Vähensi kaasun määrää niin sit oli ihan ok. Ekassa synnytyksessä otin ilokaasua vähän varovaisemmin kun pelkäsin just tota pahoinvointia. Toisessa sattui niin paljon että en jaksanut miettiä muuta kuin sitä että saan kivun pois.

en tajua
Minulle tehtiin suolihuuhtelu ennen saliin menoa ja silti sitä paskaa vaan riitti ja riitti ja riitti...haju oli kamala ja kätilöt jatkuvasti putsaamassa paikkoja, yök!

"Wieras"
Tuli tuutin täydeltä. Sain kyllä peräruiskeen ennen synnytystä, ja osa tuli vessaan, mutta osa tuli sängylle. Tuli myös pissat. Ei siinä synnytyksessä pysty pidättelemään, tai kesken ponnistamisen lähteä vessaan. Jos sinua asia noin vaivaa niin keskusteleppa miehesi kanssa uudestaan ja pyydä häntä ettei katso alapäähän. Voin kuule taata että kun sulla on synnytys meneillään, niin et koko pissakakka juttuja edes ajattele. Haluat vaan ponnistaa sen lapsen ulos.

hahaha
ekassa tuli pikku ruikulit vissiin ja toisessa se paskan tulo ei meinannu loppua millään, sitä vaan tuli ja tuli, ponnistin niin paska lens :D huoneessa tuoksahtikin sen verta että kätilö ruiski sinne jotain hajustetta. joo o, ei onneks tarvii enää lähtee siihen paskasirkukseen vaikka muuten ihana kokemus olikin :D
Kiitos aamun nauruista ja mielikuvasta =D

Vieraas
Supistukset oli niin voimakkaita, että vessassa piti käydä.. Maha tyhjeni joka kerta pönttöön ihan itsekseen. Oksetti myös, muttei tarvinnu oksentaa. Paitsi eka kerralla oli oksennus lähellä, kun kokeilin ilokaasua liikaa. Muuta lievitettä eivät ehtineet antaa. :)

Minulle tehtiin suolihuuhtelu ennen saliin menoa ja silti sitä paskaa vaan riitti ja riitti ja riitti...haju oli kamala ja kätilöt jatkuvasti putsaamassa paikkoja, yök!
Suolihuuhtelua ei monet kätilöt halua enää käyttää, kun se tekee vaan kakasta vetelää. Helpompi napata se pökäle roskiin kuin siivota sitä kamalaa ripulisotkua. Kuulemma joillain on lentänyt ponnistusvaiheessa ripulia seinään asti, kun on annettu suolihuuhtelu. Siinä olisi kyllä oivaa videomateriaalia miesteniltoihin. Nehän tykkää usein semmosesta alien-meiningistä.

"jokunen"
Ekan supistukset alkoivat niin rajuina ja yhtäjaksoisina, että oksensin kaiken ulos ja olisin tarvinnut salissa edes pillimehun lisäenergiaksi. Samasta syystä en saanut (vaikka pyysin) peräruisketta, ettei lapsi olisi syntynyt pönttöön, joten lapsen syntyessä syntyi sitä itseäänkin. Seuraavilla kerroilla pyysin peräruiskeen ja sain, toisella kerralla syntyi pelkkä lapsi, ja kolmannella kerralla lurahti vähän muutakin, peräruiskeesta huolimatta. Kummallakin kerralla kätilö on ollut asiasta hienotunteisesti hiljaa.

Jos mahdollista, kannattaa se peräruiske pyytää odotustilassa, niin voi sitten salissa keskittyä synnyttämiseen eikä jännittämiseen. Lisäksi se avaa paikkoja nopeammin, kertoi minulle vanha kätilö.

paskalinko
Joo täällä ainakin yksi sellainen jolta lensi kyllä ruikulit seinille asti. Ja ne jotka sanoo että "ei mun miestä haittaa, ei se sinne päin ees kattele" niin kuulkaas siinä vaiheessa kyllä koko sali huomasi mitä kävi. Veti synnytys vatsan ihan ripulille ja ensisynnyttäjänä otin vähän "räjähtävämmän" alun koko hommaan....kyllä lensi komeassa kaaressa, onneksi oli just kätilö siirtynyt hiukan syrjään paperia ottamaan.

vieras*
Taisi tulla molemmilla kerroilla. Mitään peräruiskeita ei tarjottu, enkä tajunnut pyytää. En kyllä tiedä, olisiko edes saanut tai olisinko halunnut. Mulla oli ennen synnytyksiä vatsa ihan kuralla useita päiviä, joten ihmettelin, että siellä edes oli mitään tullakseen, onneksi synnytyksessä ei sentään tullut ripulia... :D Takamuksen alla oli niitä "papereita", kätilö vaan nosti ne pois, ei siitä mitään numeroa tehty. Oksetti kovasti, mutta en oksentanut kuitenkaan.

On ihan normaalia, eikä sitä tarvitse pelätä/hävetä.

vieras3
Kummassakaan synnytyksessä ei kakkaa tullut ponnistusvaiheessa. Supistelut olivat niin kovia että maha tyhjeni niiden voimasta jo avautumisvaiheessa. Ekassa synnytyksessä oksensin.

teuvan harava
Mulla tulii kiun likkaaaa orootin paskaa joka päivää. sellaaaane kilon lotjäkee.
synnärilläää tuulii paskat ja kuset kun likka syntyy.
pieraasin viel kauoan päälliksiii.

jgykd
Esikoisesta tuli kakka... joskaan ei varmaan paljoo kun mies ei ees huomannut... ite huomasin hetkellisen tuoksun ja henkilökunnan vaihtavan alusen... toisen synnytys käynnisty etuajassa massiivisen vatsataudin tuloksena... olin tyhjentänyt jo vuorokauden molemmista päistä ja pelkäsinkin ripuloivani pöydälle, mut

kbsifbc
...mut, vatsatauti jäi synnytysvastaanottoon enkä synnytyksen jälkeen ollut enää kipee... joskaan yksityishuone, omalla vessalla ja telkulla ei ollut silti ollenkaan paha...

vieras äiti
Mulla tuli toisessa synnytyksessä paskat pöydälle, hajusta huomasin ja siitä kun synnytyksen jälkeen kätilö aukas ikkunan :D sillon nolotti, ei enää. Mies ei kuulemma ollut huomannut mitään.

Yhteistyössä