kuinka monella vauvan kokoarviot on pitäneet paikkansa?

Esikoiselta piti arvio hyvin paikkansa, tyttö painoi 3kg 855g ja arvio oli 3900g. Sekä ultralla että käsin.

Pojan arvio heitti sitten puolisen kiloa, piti olla alle 4kg mutta olikin 4520g. Ja molemmilla tavoilla. Ja pari tuntia ennen syntymää näin...
 
memmu
Esikoisesta kun saliin mentiin synnyttään niin kätilö kokeili että 3500g olin tulossa... painoi 3460 eli aika tarkka oli käsiköpelo. Kuopuksesta kun ultrattiin vajaa 12h ennen syntymää niin arvio oli 3800... painoi 4315 että ei IHAN osunu kohalleen.
 
vieras
Päivällä klo 11 lääkärin ultra-arvion mukaan 3kg (vko 37 plus 5) ja 12 h myöhemmin, kun synnyttään palasin ja syntys, niin vauva oli 3140g. Et aika hyvin mun mielestä :)
 
Toisesta lapsesta kun oltiin hississä matkalla synnytyssaliin laittoi kätilö kätensä vatsalleni ja sanoi korkeintaan 3800g. Muutaman tunnin päästä tyttö syntyi 4360g. Aluksi luulin, että lapsi oli väärin punnittu, oli niin jäänyt kätilön arvio painosta mieleen...
 
Esikoisella heitti puoli kiloa (oli siis puoli kiloa painavampi), kakkosella piti paikkansa, kolmosella heitti taas puoli kiloa (tää oli sit puolestaan puoli kiloa kevyempi) ja nelosella osui ihan kohdalleen. Riippuu vauvan asennostakin paljon. Ja sehän on tosiaankin arvio =)

Ja ultrassa tehty painoarviot joka kerta
 
Vieras
Esikoinen arvioitiin n. 3300 g painavaksi käsikopelolla (viikko ennen synnytystä), painoi 3700 g.

Kuopus arvioitiin ennen käynnistystä ensin 4700 g painavaksi (ultrattiin), sitten ultrattiin uudestaan ja arvio oli 4100 g. Kätilöt kuiskutteli kesken ponnistusvaiheen (kun pitkittyi) toisilleen, että "Minkäköhän kokoinen sieltä on tulossa kun on noin isoksi arvioitu?" Painoi sitten vaan 4080 g, onneksi!
 
On pitänyt paikkansa,
esikoiselle veikattiin syntymäpainoksi 3200g rv 36 tehdyssä ultrassa ja painoi syntyessä 3110g (käsikopelolla ennen saliin menoa veikattiin ainakin 3,5kiloiseksi joten se meni mönkään).
Kuopus ultrattiin samalla viikolla ku syntyi ja veikkaus oli 3500g, poika painoi muutama päivä tämän jälkeen 3605g.
 
jurristi harmaana
Esikoinen painoi 3570g, keskimmäinen grammalleen saman verran. Kolmas syntyi lasketun ajan jälkeen ja painoi 3800g.

Mä olen luottanut täysin omaan neuvolaterveydenhoitajaani, joka osaa uskomattoman tarkasti määritellä käsikopelolla vauvan koon. Ultraan mennessä ultraajalääkäri naureskelikin, että jaahas, sulla on xxx th:na, eipä tässä koon puolesta ainakaan tarvitsisi ultrata. Th:n arviot "heittäneet" aina maksimissaan muutamalla kymmenellä grammalla.
 
;)
11 tuntia ennen synnytystä ultrassa arvio 2,8 kg, lääkäri kyllä sanoi, ettei ihan noin pieni sentään, vaan veikkaa 3,3 kg. Ja perätilavauva kyseessä, joten koko oli tärkeää tietää etukäteen, jotta voitiin arvioida mahtuuko tulemaan alakautta. No, poitsu oli 4,3 kg syntyessään. Onneksi mahtui tulemaan, eikä käynyt pahasti! Mutta oli kyllä rankka synnytys...
 
Mie
Synnyttämään mennessä kätilö arvioi mahan päältä tunnustelemalla 4100g. Neiti syntyi muutaman tunnin päästä ja puntari näytti 4128g. Elikkäs melkoisen tarkkaan osui arvio.
 

Yhteistyössä