kuinka lihottavaa ja epäterveellistä on itseleivottu, vs. sipsit ja karkit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Tulee leivottua kerrasta kolmeen viikossa jotain hyvää, niin että siitä kuitenkin riittää yleensä pariksi päiväksi vähintään. Siis muffineita, marjapiirakoita, kuivakakkuja jne...

Ennen tuli syötyä useamman kerran viikossa sipsiä, suklaata, karkkia, roskaruokaa jne...

Nyt varmaan herkuttelen yhtä usein, mutta omilla leipomuksillani. Onkohan noissa lihottavuuden/terveellisyyden kannalta suurta eroa?

Vähintään yhtä lihottavia ne itse tehdyt ovat, mutta todennäköisesti eivät aivan yhtä epäterveellisiä kuin karkit/sipsit.

Noin yleisellä tasolla koko kysymys on kyllä aika järjetön. Tässä muita vastaavia:
- Kannattaako krapulaa helpottaa ennemmin viinillä kuin light-siiderillä?
- Onko parempi viettää vapaa-aikaa sohvalla vai sängyllä?
- Kumpi on vaarallisempaa, ajaa ilman turvavyötä vai kännissä?

[QUOTE="vieras";23477240]Noin yleisellä tasolla koko kysymys on kyllä aika järjetön. Tässä muita vastaavia:
- Kumpi on vaarallisempaa, ajaa ilman turvavyötä vai kännissä?[/QUOTE]

:laugh: päivän paras..

No onhan lisäaineet aikamoista myrkkyä mut kyllä ne kotona tehdyt yhtä paljon lihottaa. Jos ei enemmänkin kun yleensä tulee isompi satsi tehtyä... Tietty itse tehtynä voi vähentää esim. sokerin määrää ja leipoa oikean voin kanssa niin leivokset ei sisällä teollisia transrasvoja.

[QUOTE="vieras";23477240]Vähintään yhtä lihottavia ne itse tehdyt ovat, mutta todennäköisesti eivät aivan yhtä epäterveellisiä kuin karkit/sipsit.

Noin yleisellä tasolla koko kysymys on kyllä aika järjetön. Tässä muita vastaavia:
- Kumpi on vaarallisempaa, ajaa ilman turvavyötä vai kännissä?[/QUOTE]

Ahhhahaha, niin totta, niin totta.

no kiva jos moni sai päivän naurut kysymyksestäni.
Aitoon voihin leivon kyllä, joten ne lisäaineet jää.

Mutta mulla kun tosiaan ei ole noista kalorimääristä mitään hajua, sipsipussissa ne lukee, ja kun pussillisen syö niin tietää tarkan määrän, mutta ei noissa omatekoisissa mitään kalorimääriä lue.

[QUOTE="a.p";23477396]no kiva jos moni sai päivän naurut kysymyksestäni.
Aitoon voihin leivon kyllä, joten ne lisäaineet jää.

Mutta mulla kun tosiaan ei ole noista kalorimääristä mitään hajua, sipsipussissa ne lukee, ja kun pussillisen syö niin tietää tarkan määrän, mutta ei noissa omatekoisissa mitään kalorimääriä lue.[/QUOTE]

No lukeehan niissä paljonko on rasvaa, sokeria ja suolaa per 100g. Vertaa siihen miten paljon itse laitat noita leipomuksiisi.

Yhteistyössä