Kuinka kipeä kurkku angiinassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen aina kuullut, että angiinassa kurkku niin kipeä, ettei pysty syömään, pitääkö tämä paikkaansa?

Mietin, että pitäiskikö mennä testauttamaan pikatestillä mahdollinen angiina. Kurkku on ollut kipeä reilun viikon, mutta pystyn kyllä syömään, nielaiseminen sattuu hiukan, yöllä pahempi. Perheessä ollut angiinaa, tosin myös muuta flunssaa jota itselläkin. Turhaa toisaalta lähteä jonottamaankaan.

Pystyyköhän neuvolassa ottamaan näytteen? Loppuraskautta edetään.

Ei täällä ainakaan neuvolassa oteta enää mitään näytteitä. Ennen sai hb:n katsottua. Eikös suositella ottaan kaikilta perheenjäseniltä nielunäyte, jos yhdellä on angiina.

Mulla alko influenssa just noin, jonkinlaista flunssaa oli ilmassa ja kurkku ihan sika kipee. Viikon piti tätä ja sitten iski korkee kuume ja vielä kipeempi kurkku ja keuhkokipu. Meikäläisellä viikot täynnä ja toivon että vielä muutaman päivän pysyy vauva sisällä ettei tässä kunnossa tarvii synnyttää.

Meidän neuvolassa eivät ainakaan pysty ottamaan näytettä, kaikki näytteen täytyy käydä antamassa tk:een.

Mulla on ollu muutaman kerran a-streptokokki angiina, eka kerran oli kurkku ihan sairaan kipeä, muullon ei juurikaan, mut valkeet peitteet on aina ollu. Tosin on ollut niinkin, että oli peitteen, mutta ei angiinaa.

Yhteistyössä