Kuinka kertoa puolisolle, että on pettänyt tätä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja se sama ap kuin toissa päivänä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
itselle suurin vaikeus olisi antaa anteeksi jos mies olisi salannut asian minulta.

mä en tiedä kuinka läheinen suhde teillä on mutta jos kovin läheinen suhde niin se ei topimi että iso salaisuus välissä.
se repii teitä rikki. ei voi olla täysin avoin ja rehellinen toisen seurassa.

no mieti omalla kohdalla. mieti kestääkö teen suhde salaissuutta teen välissä.
te ootte sen kaverin kanssa liittolaiset jolla yhteinen salaisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos suhde on vakaalla pohjalla se kestää pettämisen ja vaikka toisenkin.

Vakaalla pohjalla olevassa suhteessa ei petetä...

Taitaa olla varma tieto? Parisuhde on paljon muuta kuin yksinoikeus toisen kehoon, joten himon hallintakyky on varsin kehno mittari koko suhteen laadulle.

No jo on mielipiteet sullakin....tosin kaikilla on oikeus omiin mielipiteisiinsä ;) ...taitaa sulla olla avoin avioiliitto...kumpikin saa hyppiä vieraissa tai tutuissa niin paljon kuin huvittaa... :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos suhde on vakaalla pohjalla se kestää pettämisen ja vaikka toisenkin.

Vakaalla pohjalla olevassa suhteessa ei petetä...

Taitaa olla varma tieto? Parisuhde on paljon muuta kuin yksinoikeus toisen kehoon, joten himon hallintakyky on varsin kehno mittari koko suhteen laadulle.

No jo on mielipiteet sullakin....tosin kaikilla on oikeus omiin mielipiteisiinsä ;) ...taitaa sulla olla avoin avioiliitto...kumpikin saa hyppiä vieraissa tai tutuissa niin paljon kuin huvittaa... :xmas:

Niin. Eikä se silloin edes ole pettämistä.

Entäs, Tripod, vaikkase on teille sallittua niin entäs jos vaimosi pettääkin jossain muussa asiassa? Kestääkö se senkin?

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:

Entäs, Tripod, vaikkase on teille sallittua niin entäs jos vaimosi pettääkin jossain muussa asiassa? Kestääkö se senkin?

On asioita joita on vaikeampi antaa anteeksi kuin fyysinen pettämnen. Esim. taloudellinen petos tai salattu rahasotku tapahtuu harvemmin hetken himon ja hormoonihöyryn vallassa.

Samoin rakastuminen ja/tai pidempi salasuhde on suhteen kannalta haitallisempaa kuin aloituksen kaltainen hetkellinen herpaantuminen.

On asioita joita on vaikeampi antaa anteeksi kuin fyysinen pettämnen. Esim. taloudellinen petos tai salattu rahasotku tapahtuu harvemmin hetken himon ja hormoonihöyryn vallassa.

Samoin rakastuminen ja/tai pidempi salasuhde on suhteen kannalta haitallisempaa kuin aloituksen kaltainen hetkellinen herpaantuminen.

Niin. Sinusta.

Toisesta taas pettäminen on se pahin.

(ja itsestäni en puhu, kun en entää tiedä mistään mitään)

onhan tossa toki sekin että saat oivan tuhoamiskeinon jos joskus se ero tulee niin voit kertoa sitten että hähää.. olen kusettanut jo vuosia. saat taatusti toisen luuhistumaan. hitto. miten sitä puolisoa voi katsoa enää silmiin tai itseään peilistä aamuisin jos jättää kertomatta jotain noin isoa? kuinka voi elää itsensä kanssa kun vie toiselta vapauden päättää itse tulevaisuudestaan?

Selvitä ensin miehen kanta, ja mahdolliset seuraukset. Tämä voi olla kelpo keskustelunavaus jos ei muuten saa sanoja suusta.

Jos suhde on vakaalla pohjalla se kestää pettämisen ja vaikka toisenkin. Kerrasta-poikki ero tarkoittaa että suhteessa on muutakin pielessä, ja/tai puolisolla on pipo käynyt kovin pieneksi.

sua ei varmaankaan ole petetty :snotty:

Jokainen hermostuu eri asioista.

Mä ottaisin luultavasti katoamistempun kesken baari-illan raskaammin kuin pettämisen, (JOS kortsua olisi käytetty). Paljaaltaan paneminen olisi pahempi kuin kumpainenkaan...

Eipä ole vielä tähän mennessä yhtäkään 'katoilevaa' poikaystävää tai miestä kohdalle osunut... Nykyisen kanssa 9 vuotta yhdessä, exän kanssa 4 vuotta ja lisäksi pari lyhytaikaista. ***koputtaa puuta***

Eri juttu, jos myöhemmin selviäisi, että rosvojoukkio on ryöstänyt ja huumannut äijän (tai poliisi korjannut talteen putkaan :xmas: ).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nanna:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Juh:
Niin.. Miksi kaataisit kaiken miehesi niskaan jos kuitenkin haluat hänen kanssaan jatkaa ja kadut tekoasi? Itsekkäistä syistä ja halusta helpottaa omaa oloasi..? Se mitä ei tiedä ei satuta..

Se, että mies epäilee muttei tiedä varmaksiko ei satuta?

mistä se on saanu epäilyjä mieleensä?

No ei varmaan oo koskaan muhun täysin luottanut (on mustis), mutta nyt epäilee kun olin sen kaverilla yötä, että mitä siellä tapahtu.
Ja menin sinne siksi, että mies itse katosi taas kerran baarissa eikä mulla ollu kyytiä kotio.

Ei pitäis miehellä olla varaa kommentoida sun yöpaikkaasi mitenkään, jos on itse tehnyt katoamistempun! Pettämisestä se seikka ei tee kuitenkaan yhtään hyväksyttävämpää...

Niin. Sinusta.

Toisesta taas pettäminen on se pahin.

Niin, en väitä olevani totuuden torvi vaikka konditionaalit välillä pääsevät unohtumaan.

Mutta koko parisuhteen olemassaolon asettamista sen yhden pettämiskortin varaan ei vaan ole erityisen fiksua. Varsinkaan jos kyseessä on lapsiperhe, eikä pelkästään seksiin perustuva suhde.

Tänne on tullut rutkasti palautetta puolesta ja vastaan, mutta entäpä se itse otsikon kysymys? Kuinka voisi toiselle kertoa, jos siis kerron? Sanat kun eivät tule suusta..

Yhteistyössä