Kuinka kauan yskä "saa" kestää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hissukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hissukka

Aktiivinen jäsen
20.03.2005
2 833
1
36
Kyse siis nyt itsestä, ei lapsesta... yskä alkoi joskus joulun tienoilla eikä tunnu millään paranevan. Pikemminkin tuntuisi menevän pahemmaksi. Yskittää eniten aina kun menee sisältä ulos tai tulee ulkoa sisälle, tai kun menee makuulle tai nousee ylös tms. asennon vaihdosta. Raskaana kun olen niin yskänlääkkeitä ei viitsi paljoa ottaa, neuvolalääkäri antoi luvan ottaa Katapektiä ja kyllä se vähän auttaa.

Kuinka kauan on normaalia että yskä kestää, pitäisikö kohta mennä lääkärille? Neuvolalääkäri ei mitenkään tutkinut, antoi vaan yskänlääkkeen nimen mitä voi ottaa raskausaikana. Alkaa kyllästyttää kun jatkuva yskiminen valvottaa öisin ja lisää närästyksen potenssiin miljoona, viime yönä piti nousta oksentamaankin kun yskiminen nosti mahahapot suuhun. :x

tuo närästys muuten voi myös yskittää, ne nousevat vatsahapot ärsyttävät aika pahasti ja voivat aiheuttaa astman kaltaisia oireitakin pahimmillaan...

mutta siis yskän pitäisi parantua parissa viikossa ja kuukauden keston jälkeen sen syy pitäisi selvitellä

Siis närästys yskittää ja yskiminen närästää, hienoa :kieh: Laskeskelin että ensi viikkoon mennessä jos ei ole hellittänyt niin on kestänyt kuukauden verran, sitten kyllä soitan jo lääkärinajan. Tuskin tekevät paljoa asialle kun vauvan syntymä alkaa kuitenkin olla jo lähellä, mutta saisipa edes syyn selville ja kunnon lääkkeet käyttöön sitten synnytyksen jälkeen (jos vaan voi sitten imettäessä ottaa).

Neljää kuukautta mä en kyllä kestäisi tätä :( Onneksi sentään tuo närästys varmaan jää taas synnärille...

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
voithan sä ottaa gavisconia, sen pitäisi estää noita vatsahappoja nousemasta ruokatorveen. Jos se auttaisi..

Varmaan voisi närästystäkin alkaa jotenkin lääkitä tosiaan. Ennen tätä yskää sen kanssa selvisi kyllä juomalla piimää tms. ja olen odotellut että kyllä se närästyskin taas helpottaa kun yskä loppuu, mutta ei tunnu ihan nopeasti loppuvan.

Yhteistyössä