Kuinka kauan uskaltaa katsoa kotona, kun supistaa?

Rv 25+. Eilen supisti noin 20-02, painontunnetta on edelleen ja välillä pitää makoilla ettei alkaisi supistella. Olen ollut näiden supistelujen vuoksi saikulla jo rv 16 lähtien, mutta pitäisikö jo lähteä käymään päivystyksessä vai odotanko maanantaille, jos saisi terveyskeskukseen ajan? Vai? :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Minä kävisin päivystyksessä...koska jos odottelee liian kauan, voi olla ettei alkanutta synnytystä voi enää pysäyttää :/ . Siis jos synnytys on alkamassa.
Niin, sitä tässä vähän pelkäänki, että jos se sitten alkaa.. :| Pitää ainaki soittaa sinne ensin, että mitä tuumaavat.
 
ainahan on parempi katsoa ku katua,mulla oli kans aikasessa nuo supistukset ja saikulla sai sit ollakki..mulle sanottiin ainaki et ku supistaa niin voi ottaa panadolia(esim.) ja jos ei oo synnytys käynnissä niin sillä pitäs loppua,vettä käskivät myös juoda paljon.
 
Viblsp
Hm, kaksosia odottaessa supisti n. 10 tuntia putkeen ja sitten loppui. Ja kun menin joskus rv 30 paikkeilla sairaalaan supistusten, huimauksen ja muiden oireiden takia, oli lääkäri sitä mieltä, että synnytys käynnistyy jos kotiin lähden. Allekirjoitin lapun, joka vapautti sairaalan vastuusta ja lähdin kotiin. Ja vauvat syntyivät suunnitellulla sektiolla 38+0.

Eli ei välttämättä hoppua. Mulla tosin oli supistuksista silloin kokemusta jo aika hyvin, osasin itse arvioida.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
nuilla viikoilla varmasti supistelee, ja joskus pitkäänkin. pötkölleen kyljelleen vaan ja juo vettä.
No mulla ei ole aiemmissa raskauksissa ollut edes synnytyksessä kipeitä supistuksia, joten ei ole aiempaa kokemusta :D Kyljellään on makoiltu ja muuta, vaan ei tahdo oikein auttaa. Ensimmäistä kertaa ikinä nyt alkaa tuntua kipeältä, mutta en sitten tiedä avaavatko vai eivät.

Vähän pelottaa, että ellei lähde ajoissa, vauva syntyy liian aikaisin ja vessanpönttöön varmaan.. Yritin soittaa päivystykseen mutta oli varattu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tiitukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
nuilla viikoilla varmasti supistelee, ja joskus pitkäänkin. pötkölleen kyljelleen vaan ja juo vettä.
No mulla ei ole aiemmissa raskauksissa ollut edes synnytyksessä kipeitä supistuksia, joten ei ole aiempaa kokemusta :D Kyljellään on makoiltu ja muuta, vaan ei tahdo oikein auttaa. Ensimmäistä kertaa ikinä nyt alkaa tuntua kipeältä, mutta en sitten tiedä avaavatko vai eivät.

Vähän pelottaa, että ellei lähde ajoissa, vauva syntyy liian aikaisin ja vessanpönttöön varmaan.. Yritin soittaa päivystykseen mutta oli varattu.
Eikö sun pitäis soittaa suoraan äitiyspolille? Eihän ne siellä päivystyksessä(täällä ainakaan) osaa sanoa juuta eikä jaata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiitukka:
No mulla ei ole aiemmissa raskauksissa ollut edes synnytyksessä kipeitä supistuksia, joten ei ole aiempaa kokemusta :D Kyljellään on makoiltu ja muuta, vaan ei tahdo oikein auttaa. Ensimmäistä kertaa ikinä nyt alkaa tuntua kipeältä, mutta en sitten tiedä avaavatko vai eivät.

.
Sama mulla. Ei ollut ekassa mitään suppareita. Toisessa olin kans jonkin verran saikulla niiden takia, ja olivat kipeitäkin, mut kestettäviä. Miten tuon nestepuolen kans?
 
Alkuperäinen kirjoittaja cukkis:
niin äitiyspolille sun täytyy soittaa sinne päivystys puolelle...ja siellä myös käydä näytillä...ei terveyskeskus tiedä....
Viimeksi neuvolasta käskettiin soittaa terveyskeskukseen ja koska sieltä ei saanut aikaa, käskettiin päivystykseen. Näin täällä :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Alkuperäinen kirjoittaja tiitukka:
No mulla ei ole aiemmissa raskauksissa ollut edes synnytyksessä kipeitä supistuksia, joten ei ole aiempaa kokemusta :D Kyljellään on makoiltu ja muuta, vaan ei tahdo oikein auttaa. Ensimmäistä kertaa ikinä nyt alkaa tuntua kipeältä, mutta en sitten tiedä avaavatko vai eivät.

.
Sama mulla. Ei ollut ekassa mitään suppareita. Toisessa olin kans jonkin verran saikulla niiden takia, ja olivat kipeitäkin, mut kestettäviä. Miten tuon nestepuolen kans?
Olen yrittänyt juoda, mutta se pahentaa siinä mielessä, että tulee pissahätä joka taas ei ollenkaan ainakaan helpota suppareita :|
 

Yhteistyössä