KUINKA kauan tää voi kestää????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pix
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pix

Aktiivinen jäsen
10.11.2006
3 692
0
36
:headwall: :headwall: :headwall:

Meillä on pojan kanssa pientä nukahtamisharjoittelua. Tarkoitus siis olis saada poju nukahtamaan ihan yksin omaan sänkyyn ilman että kukaan istuu vieressä vahtimassa. No. Maanantai-iltana aloitettiin, ja JOKAIKINEN ILTA se on jaksanut tulla sängystä pois noin kerran minuutissa puolentoista tunnin ajan, eli siis samantien kun mä sen huoneesta poistun. Eikä mitään eroa onko ovi kiinni vai auki, onko käytävässä valot tai ei.......
Eli mä olen maanantaista alkaen kantanut 12-kiloisen nappulan keskimäärin 80 kertaa illassa takaisin omaan sänkyynsä :headwall:
Sanoka ettei se jatka tota enää kauan, vaan menee kiltisti ja natisematta nukkumaan heti ensviikolla |O

öh.. meillä kanssa samaa hommaa, siitä lähtien kun pojulta vaihettiin pinnis pois.. :D
kyllä se helpottaa ihan oikeasti ;)
alkuun oli et kannoin pojan varmaan 385 kertaa sänkyynsä illan aikana ja ei sitten pysynyt siellä millään. :headwall:
päikkärit kun jätettiin pois,alkoi nukahtamaan paremmin sänkyynsä.. ilman juoksenteluja. ja ikää pojalla nyt 2v9kk =)

Minkäs ikäinen poika kyseessä? Meillä pitäis myös aloittaa tuo nukahtamisharjoittelu n. viikon päästä kunhan poika on ensin käynyt mummolassa yhden yön hoidossa. Aiemmin en ole viitsinyt kun tuo tuleva yöhoito kuitenkin sotkee kuvioita ja kaikki alkaisi taas alusta.

Toivottavasti teillä pian poika oppisi nukahtamaan itsekseen. Jaksamista!

Meillä auttoi se, että ovi jätettiin raolleen ja itse jäätiin vahtiin oven ulkopuolelle niin, että poika näki ovenraosta, että siinä istui joku vahtimassa. Jos huoneesta alkoi kuulua ääntä, sanottiin vain ovenraosta, että pää tyynyyn, nyt nukutaan.
Muutaman viikon tätä joutui jatkamaan, sitten sälli alkoi nukahtaa itsekseen. Tässä nukutuspassissa on muuten se hyvä puoli, että kun istuu vahdissa oven ulkopuolella, voi samalla vaikka lueskella jotain. Meillä melkein kinattiin siitä, kumpi sai jäädä nukutusvahtiin, kun toisen osapuolen kohtalona oli yleensä keittiön siivoaminen...

Joo, siis poika on 1v 9kk, pinniksestä oli pakko siirtää tavalliseen lastensänkyyn, kun kiipesi pahus vie pinnasängystäkin pois, ja siinä on melko iso pudotus lattialle... :whistle:
Kiltisti tuo on omassa huoneessa itekseen nukkunut jo vuoden vanhasta, mutta nyt pitäs opetella se nukahtaminen :|

Hirveän kauan kestää.. Sillä hetkellä se ainakin tuntuu siltä, en osaa sanoa kuinka kauan meillä kesti, oon vaan ihan tosi onnellinen että jaksettiin viedä homma loppuun saakka, eikä taivuttu pikku ihmisten tahtoon ja vaatimuksiin..

Mä tein niin et aloitin istumalla vieressä hiljaa. Jossain vaiheessa aloin istua lattialla sängyn vieressä ja siitä pikkuhiljaa kauemmas, kunnes olin nurkan takana ja tulin tarvittaessa näkyviin, jolloin pää putosi tyynylle takaisin.. Lopulta siinä kävi niin että huoneesta pystyi käveleen ulos ja ei tarvinnut enää palata saman illan aikana..

Se oli mulle silloin tosi iso stressin aihe, koska tuntui että kaikki illat kului nukuttaessa ipanaa ja sitten oli jo itse niin väsynyt ettei jaksanut edes televisiota katsoa, saati seurustella miehen kanssa..

Meillä tuo 2v.2kk on näihin asti nukahtanut itsekseen, mutta nyt reilu viikko sitten keksi että pitää saada nukkua yhdessä ja meinaa odottaa niin kauan valveilla että menen itsekin.
Joinakin iltoina saan nukkumaan omaansa, kunhan olen käännyttänyt 50 kertaa huoneen ovelta. Nukkuu sitten jonkun tunnin ja tulee viereen.
Tosi raivostuttavaa kun ilta olisi ainut hetki kun saisin olla itsekseni.

Meillä poika nyt 1v4kk ja tuossa n. kuukausi sitten jouduttiin siirtämään pinniksestä pois kun se aiheutti niin suurta paniikkia iltaisin ja levottomia öitä. Omassa huoneessaan poika on nukkunut jo 6kk vanhasta kun nukkui niin levottomasti meidän huoneessa. Välillä kävi muutaman kuukauden nukkumassa taas meidän huoneessa kun sairasteli paljon ja itselle oli helpompaa kun ei tarvinnut juosta pojan huoneessa sen sataa kertaa yössä. Sitten kun vihdoin päästiin kierteestä irti, siirrettiin takaisin omaan huoneeseen ja hyvin kyllä nukkuu. Nukahtaminen meilläkin ongelmana.

Mitään kovin hyvä neuvoja en kyllä varmaan osaa antaa. En tiedä, miten teillä nyt toimitaan, mutta itse ajattelin sitten tehdä niin, että ensin luetaan iltasatu/lauletaan pari laulua, sitten sanon hyvät yöt ja annan pusut ja halit ja lähden itse pois. (Taakseen ei saa katsoa, muuten lapsi varmasti tulee pois) Jään oven taakse odottamaan ja vien pojan sänkyyn ja sanon nyt on yö, nyt nukutaan ja lähden pois. Tämän jälkeen vien vaan pojan sänkyyn, en puhu enkä ota katsekontaktia. Saa nähdä miten sitten käytännössä toimii tuo ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
Alkuperäinen kirjoittaja ruskea:
miksi pitää vaikeimman kautta yrittää..? jos nopeasti nukahtaa niin että olet vieressä, niin miksi sitä ei voi jatkaa.

No kun sekin kestää sen pari tuntia :headwall:

no höh :/ itse en ees oo harkinnut muuta systeemiä, kun nukahtaa niin nopeasti kun äiti vieressä. jos ei ole vielä väsynyt silloin..? päiväunet liian myöhään..?

Meillä tyttö nukahti nätisti sänkyynsä niin kauan kuin hänellä oli tutti. Mutta sen jälkeen kesti 4 kk :o saada nukahtamaan sänkyynsä kun tutti otettiin pois ilman lisäseremonioita.

Yks tyyli oli se että keksittiin millä kulkupelillä mentiin nukkumatin luo. Ja se että nukkumatti toi "uninameja" juuri ennen nukahtamista. Siksi piti olla hiljaa sängyssä :whistle: .
Ja selvä sääntö siitä mitä tehdään eli luetaanko satu vai lauletaanko lauluja.
Mutta meillä tyttö olikin päälle kaksi vuotias kun nää nukahtamisongelmat tuli.

Ja itsekin olen sen takia nyt opettamassa nukahtamaan itsekseen kun meillä ei pojalle kelpaa nukuttajaksi kuin minä ja siltikin se nukuttaminen kestää ja kestää. Joutuu laulamaan samat laulut sen sata kertaa ja silittämään ja hyssyttelemään. Yhteen väliin jo nukahti itsekseen hienosti, mutta nyt on jäänyt tuo vaihe päälle. Tuon nukuttamisrumban jälkeen sitä onkin itse sitten niin väsynyt ettei paljon muuta jaksa kuin suihkussa käydä ja mennä nukkumaan. Syksyllä olisi taas kouluun meno ja silloin on pakko käyttää illat kouluhommiin kun pojan hereilläollessa niitä ei saa tehtyä ja mielummin muutenkin käytän sen ajan pojan kanssa touhuiluun.

Yhteistyössä