Kuinka kauan Syöttötuolissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla on semmoinen 26vuotta vanha syöttötuoli josta saa sen ja sitten pienen tuolin ja pöydän ja sit siitä saa viel autonkin eli nyt oon laittanut työn yksi vuotta siihen pikku tuolille ja harjoitellaan itse syömistä

Meillä poika oli n.1.9vuotta kun ei suostunut enää syöttötuolissa istumaan,istuu tavallisella tuolilla ja olen yrittänyt metsästää sellaista korkeampaa tuolia,että ylettäisi vähän helpommin syödä vaikka onkin pitkä poika mut silti...

Meidän istuu yhä vaikka on jo 2v4kk. Pidän niin kauan kun siinä suostuu istumaan. Ravintoloissa ja kyläpaikoissa tahtoo useimmiten syödä jo ihan tavalliselta tuolilta, kotona menee mieluiten syöttötuoliin =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2005 klo 10:22 veeranäiti kirjoitti:
Meillä on ikeasta sellainen korkea tuoli.

Meillä on myös tälläinen ja se ostettiin kesällä reilu 2v pojallemme,mutta hän pelkää sitä ja haluaa istua syöttötuolissa ja nyt 1v3kk sisko istuu sit siinä korkeassa lastentuolissa... =)
Molemmille on kyllä omat syöttiksetkin mutta likka haluaa vaan monesti tuohon isojen tuoliin. ehkäpä esikoinenkin kunhan tää kamala pelkokausi menee ohi!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2005 klo 10:13 Hopo harmaana kirjoitti:
Meillä poika oli n.1.9vuotta kun ei suostunut enää syöttötuolissa istumaan,istuu tavallisella tuolilla ja olen yrittänyt metsästää sellaista korkeampaa tuolia,että ylettäisi vähän helpommin syödä vaikka onkin pitkä poika mut silti...

Ikea myy sellasia vähän korkeampia lasten tuoleja, meillä tyttö siirtyi siihen kesäloman jälkeen eli 1,5-vuotiaana.
Hyvin on mennyt, on jo jonkin aikaa osannut itse tulla alaskin nyt 2v.

Meillä on nopeimmillaan otettu kaari Tripp Trappista n. vuoden ikäisenä. Se rauhoitti kummasti menoa, eikä sen jälkeen enää yritetty kiivetä pöydälle, vaan istuttiin nätisti paikoillaan.

Me ollaan ajateltu kohta luopua syöttötuolista, kun poika 1v3kk nousee siinä seisomaan ja nousee myös pöydälle. Triptrappia oon ajatellu seuraavaksi tuoliksi pojalle, kun siinä voi istua myös aikuinen eikä kaikkaa yhtä halposti kuin syöttötuoli. Sellanen oltais varmaan hommattukin, mutta sitten saatiin tavallinen syöttötuoli kaiken muun vauvatavaran mukana.

Esikoinen oli reilu 2 v kun siirtyi sellaiseen tripp trapp -kopioon, jossa ei enää ollut kaarta. Isompi on nyt vähän alle 3 v ja istuu tavallisella tuolilla ja kuopus 1 v 1 kk istuu siinä tripp trapp -kopiossa, jossa edelleenkään ei ole kaarta. Toimii silleen, että tuolin laittaa ihan lähelle pöytää, jolloin pöydän reuna estää lasta liikkumasta.

Meillä on niin iso tuo syöttötuoli, että meidän kirput meinaa hukkua siihen ja sitten tämä pienempi apina nousee siinä aina seisomaan ja meinaa tippua siitä. Tuolla tripp trapp -kopiolla ja pöydällä saa istuma-välin niin kapeaksi, ettei pääse siinä nousemaan seisomaan. Tosin, meinaa tuupata aina tuolin kumoon kun kiemurtelee siinä, mutta eiköhän siihenkin joku patentti löydy. Tuoli narulla kiinni pöydän jalkaan tai jotain...

Moi!
Meillä on trip-trap. Ollaan tykätty, kun sitä pystyy säätämään lapsen kasvaessa. Turvakaaren pois ottamista olen kokeillut pari kertaa aiemminkin, mutta silloin tuli ohjelmaan vaeltelu ja kiipeily kesken syömisen. Nyt, kun ikää on n. 1v.10kk, keskitytään syömiseen, vaikka turvakaari onkin pois...
Ekan kerran otin turvakaaren pois, kun lapsi oli oppinut istumaan rauhallisesti, heilumatta edestakaisin. Eli kun se oli mielestäni turvallista ilman pelkoa putoamisesta. Lapsestahan se sitten riippuu, jaksaako istua paikallaan - tai kokeeko ehkä olonsa turvattomaksi korkeassa tuolissa... ;)

Meillä on Tripp Trapp-tuoli käytössä turvakaaren kanssa 1v 9kk-ikäisellä tytöllä. Ei todellakaan pääse siitä yksin kiipeämään pois, onko teillä, kenellä lapsi Tripp Trappista kiipeilee, varmasti oikein säädetty tuoli? Vielä hetkeen en turvakaarta lapsemme tuolista ole poistamassa, lapsi itsekin tykkää vielä istua turvallisessa omassa tuolissaan, ns. aikuisten tuolilla istuessaan varmistaa vähän väliä, että joku on vahtimassa ettei hän tipu. Ja ei, ei ole ikinä tippunut mistään, on vain perusluonteeltaan varovainen ja harkitsevainen.

Yhteistyössä