kuinka kauan synnytys supistus kestää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksa kirjautua nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei jaksa kirjautua nyt

Vieras
olen siis synnytys pelkoinen ihminen. olen synnyttänyt kaksi lasta mutta siitä on jo niin kauan aikaa että olen unohtanut asioita, ainoastaan muistan järkyttävän kivun. nyt minulla siis oli laskettu aika ja odottelen et millon pääsee lähtemään.pelottaa hirveästi.
yritän tässä muistella että kuinka kauan sellainen yksi supistus oikein kestää? jos vaikka keksis jonkun keinon supistuksen aikana rentoutua tai jotain, etten mene ihan paniikkiin niinkuin toisen lapsen synnytyksessä.

Mä olen jostakin lukenut, että max. 45 sekuntia kerrallaan. Täällä kyllä joku taisi sanoa muuta, mutta ehkä mä vain luotin siihen 45 sekunnin "sääntöön" kuin vuoreen ja supistukset tosiaan kestivät maksimissaan sen verran. Vilkaisin kelloa aina, kun supistus alkoi, jotta pysyin kärryillä siitä, että kauanko vielä pitää kärvistellä.

*muoks* Kummasti helpotti 30 sekunnin kohdalla aina, enää 15... 14... 10 sekuntia...

Viimeksi muokattu:
45-60s kestää sellainen "hyvä supistus". Yleensä ei ihan 60s. Hyvin se varmasti menee, koitat vaan keskittyä hengittämiseen ja vaikka jonkinlaiseen liikkeeseen supistuksen aikana. :)Pyörittelet lantiota, heijaat itseäsi tai mikä nyt vaan tuntuukaan mukavalta.

kiitoksia kovasti!
helpottavaa kuulla että se ei oikeasti minuuttia pitempään kestä, mulla jäi jotenkin traumat tosta viimesimmästä synnytksestä kun oli niin kipeä. ja nyt sit jälkeenpäin kuin muistelen niiin tuntuu et yksi supistus olis kestäny sen 5min ja heti perään tullu uusi :D :D
mutta kiitoksia kovasti nyt osaan ainakin ajatella supistuksen aikana että ei kovin kauaa kestä <3

mä hoin supistuksen aikana aina "aijai aijai aijai aijai, auuuu...." :D Kuulosti varmaan tyhmälle, mutta helpotti hokea jotain sanaa ja tuo "ai" tuntui kaikista parhaimmalta tilannetta katsoen :D Puristin myös joka supistuksella miestä kädestä aika lujaa, sekin tuntui henkisesti turvallisemmalta :) Ja tosiaankin tukeuduin tuohon asiaan, että minuutin se kipu vaan kestää ja sitten saa taas olla ihan rauhassa :)

[QUOTE="aloittaja";22593736]kiitoksia kovasti!
helpottavaa kuulla että se ei oikeasti minuuttia pitempään kestä, mulla jäi jotenkin traumat tosta viimesimmästä synnytksestä kun oli niin kipeä. ja nyt sit jälkeenpäin kuin muistelen niiin tuntuu et yksi supistus olis kestäny sen 5min ja heti perään tullu uusi :D :D
mutta kiitoksia kovasti nyt osaan ainakin ajatella supistuksen aikana että ei kovin kauaa kestä <3[/QUOTE]
Oliko sulla käynnistetty synnytys? Käynnistetyissä supistukset on usein rajumpia kuin luonnollisesti etenevässä.

Mä muistelen että jossain vaiheessa laskin - tai mies laski kun en ite enää kyennyt - hitaasti yhdestä eteenpäin. Silleen hitaammin kuin jos laskisi sekunteja. Käveltiin samalla rytmillä eteenpäin. Ja 20 kohdalla alkoi aina helpottaa.

mulle kävi niin,että kun oksitosiinia laitettiin pidentämään supistuksia,niin mulle jäi supistus päälle,joka ei lakannut ollenkaa.se vasta kipeä olikin.. onneks sain sitten epiduraalin heti. mut muuten ne kestivät tuon noin 30-45sekuntia. ajattelin aina,kun supistus alkoi että hiihda täysiä mäen päälle,ja supistus huipun jälkeen "laskin mäen alas" ja hengittelen syvään ja rauhassa..se auttoi !

Yhteistyössä