kuinka kauan säilyy itse tehty mehu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marjatta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kauankos pakastettu säilyy jääkaapissa, siis sulamaan otettuna?

Parissa viikossa meillä tulee juotua sellanen mehukattitölkillinen ite tehtyä tiivistettä joten en osaa tarkkaa sanoa, mut aika nopsaan varmaan alkais kuitenkin mennä pilalle kun eihän pakastemehussa oo niin paljon sokeria kuin kellariversiossa.

riippuu miten tehty ja säilytetty.. Onko tiiviste pakastettu, no aika kauan säilyy pakasteena 1-2 v ????, mut kun ottanut sulaan niin suosittelen juomaan 1-2 viikon sisässä. Itse en pakasta, mutta työkaverit pakasteneet ja hyvin on kuulemma säilyny.
Jos taas tekovaiheessa laitetu atamonia(säilöntäaine) säilyy viileessa 1-2 vuotta, (ainakin meillä on säilyny) ja avattunakin säilyy kauan.
Tehdessä myös pullos on pitäny kuumentaa 100 asteessa uunissa, et pulloissa itessään ei ole bakteereja.

jos on ollu pelkässä kylmiössä, niin sitten on säilöntäainetta, muuten ei säily kauaa pullossa. Kato väri ja haju ja rohkeasti vain juomaan. Mulla on kuukaudenkin ollu kellari mehu jääkääpissa avattuna ja hyvältä on maistunut. tarkista ensin ja jos itseäsi epäillyttää älä juo

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
mehumaijalla tehty mehu säilyy n.1,5-2 vuotta... jos mehu tarvitsee säilytystä pakastimassa ei se sulatuksen jälkeen säily kun päivän tai pari...
säilyy kyllä jääkaapissa ainakin 2 viikkoa sulatuksen jälkeen. ainakin meillä säilyy.

Alkuperäinen kirjoittaja mehustaja:
jos on ollu pelkässä kylmiössä, niin sitten on säilöntäainetta, muuten ei säily kauaa pullossa. Kato väri ja haju ja rohkeasti vain juomaan. Mulla on kuukaudenkin ollu kellari mehu jääkääpissa avattuna ja hyvältä on maistunut. tarkista ensin ja jos itseäsi epäillyttää älä juo

se tässä on eli mummoni on häihimme tehnyt lapsille mehua, eli kerännyt vanhat pullot kylmiöstä n. 2-3 v vanhat keittäny uudelleen ja laittanu isoon muovisäiliöön. en tiedä sen puhdistuksista. en kyllä uskalla antaa sitä..

Itse olen juonut 5:kin vuotta maakellarissa säilytettyjä mehuja. Ei mitään vikaa. Mehumaijalla tehtyjä. Korkissa voi olla homepilkkuja, mutta itse mehu ihan täyttä tavaraa.

[QUOTE="vierailija";27968358]Itse olen juonut 5:kin vuotta maakellarissa säilytettyjä mehuja. Ei mitään vikaa. Mehumaijalla tehtyjä. Korkissa voi olla homepilkkuja, mutta itse mehu ihan täyttä tavaraa.[/QUOTE]

Meillä rapsutellaan vanhoista leivistäkin homeet ja hyviä ne on, kun paahtimessa pehmentää. Ainakin kolme vuotta vanhoja voi syödä. Ja mehuista sekä hilloista voi ottaa lusikalla hoimekerroksen päältä

Yhteistyössä