Kuinka kauan saa taistella

ykskaksäkkiä

Uusi jäsen
20.04.2007
3
0
1
Meidän pari vuotias siirrettiin pinnasängystä jatkettavaan noin 2 viikko sitten. Pinnikseen nukahti 10 minuutissa, mutta jatkettavaan ei millään...

Joka ilta olen kantanut sänkyyn noin 2 tuntia... päikkäreille tunnin verran. On kokeiltu vieressä oloa (silloin meni 4.5 tuntia), lyhennetty päikkärit tuntiin, menty nukkumaan samaan aikaan kuin ennen, pidennetty valvomis aikaa tunnilla, herätty samaan aikaan kuin ennen, mutta mikään ei tunnu auttavan. Minä olen jo itse aivan kipeä ja väsynyt tähän touhuun, mutta ei auta... jaksettava on.

Onko kenelläkään yhtä hankalaa tapausta takana? Kuinka kauan tässä touhussa oikein menee? Apuakaan ei mistään (tuttava piiristä) saa..........

Tutulta kuulostaa!! Meillä siirryttiin pinniksestä pois hieman aikaisemmin (ennen 2v), tuo rumba alkoi uhman myötä, olikohan 2v. 3 kk. Siinä oli äidin (mulla nukuttamisen päävastuu tuolloin, mies illat poissa) hermot todella riekaleina. Meillä kokeiltiin vaikka mitä, samoja kuin teilläkin. Loppujen lopuksi ei tainnut auttaa kuin aika... Niin, ja johdonmukaisuus. Luovuin vieressä olemisesta, koska mulla meinasi hajota pää pimeässä huoneessa istumiseen, kun tiesin että tuhat ja sata kotityötä odotta ja kello lähestyy 23... Eli me valittiin loppujen lopuksi sellainen rytmi, että iltatoimet, iltasatu, sänkyyn peittely, muutama silitys, suukko poskelle ja pois. Tämän jälkeen kannettiin/saatettiin useita kertoja tyttö takasin petiin, joskus tosiaankin meni kaksi kolmekin tuntia. Mutta kyllä hän sitten ajan kanssa luovutti. Tosin olisikohan siinä mennyt 1-2 kk :/ Ei varmaan lohduta...

Eli valitkaa teille sopivin tapa, ja noudattakaa sitä johdonmukaisesti illasta toiseen. Ja vinkkinä, tässä kannattaa ajatella tapaa, jota vanhemmat jaksavat parhaiten. Niin vanha klisee kun se onkin, peli on menetetty kun vanhemmilta menee hermot. Meillä ainakin lapsi sai vaan lisäpuhtia siitä, kun huomasi että olin ihan hukassa ja kokeilin sitä sun tätä, ja varsinkin jos hermot meni. Siitä vasta rumba alkoi... Tsemppiä sinne!! Kovaa varmasti on, mulla on uhman pahimmat muistot juuri noista nukutustilanteista.. :ashamed:

olin itse meinannut siirtää juniorin pinniksestä pois juuri tossa 2v 4kk kun siskoni saa toisen pienen ja esikoinenkin on vielä niin pieni että toista pinnasänkyä tarvitaan siellä. mutta tämän luetuani tulinkin toisiin ajatuksiin nukkukoot uusi serkku aluksi kehdossa ja luovunkin pinniksestä vasta lähempänä kesää kun pahin uhmis on ohi. esikoisemme nukkui pinniksessä vielä 3,5vuotiaana eikä päässyt kiipeämään sielta pois... ;)

Ottakaa pinnis takaisin ja aikalisä. Jos ei ole valmis, ei ole valmis. Meillä poika siirty 2v4kk ja nukkui ongelmitta ekasta yöstä lähtien. Ikä oli tehnyt tehtävänsä ja oikein odotti "pääsevänsä isojen poikien sänkyyn"! Koki heti omaksi eikä temppuillut. Jos ei olisi ollut valmis, olisin pitänyt vielä pinniksessä. Ei ollut tarvetta tehdä pojasta jotenkin isompaa aikaisemmin.Oli muuten itse mukana sänkyä ostamassakin eli tarpeeksi iso ymmärtääkseen koko homman.

kuulla että jollakin se on siis onnistunut jo 2v 4kk iässä... ehkäpä me sitten jo voidaan yritellä muttei pidetä ny kuitenkaan mitään kamalaa kiirettä asian kanssa serkku mahuu kehtoon varmaan useamman kuukauden... =)

Yhteistyössä