Kuinka kauan rinnoista tulee vielä maitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä huomasin viikko sitten että minulta tulee eritettä rinnoista. Heti tuli mieleen, että olenko raskaana, vaikka käytän ehkäisyä. Netistä etsin sitten tietoa ja tulin itse siihen tulokseen, että erite johtuu hormoneista eli prolaktiini-hormonia erittyy liikaa. Tämä taas varmastikin johtuu käyttämistäni Evra-laastareista joiden tuoteselosteessa oli mainittu yhtenä mahdollisena haittana erite rinnoista. Näinpä varmasti selvisi myös oma ihmettelyni maidon tulosta rinnoista, vaikka imetyksen olin lopettanut jo aikoja sitten. Myös tämä johtui varmastikin Evra-laastareihin siirtymisestä. Ehkä sinulla sama. Oletko aloittanut pillerit, laastarit ym? Voisiko johtua siitä?

Vielä imetän kuopusta, joten ihan suoraan kysymykseesi en omasta kokemuksesta vastaa. Joka tapauksessa kun maito alkaa itkusta herua, tekee se sitä myös esikoisen itkusta. Ja taas on paita märkänä...

Vastaavasti joku kertoi aikanaan omasta kokemuksestaan, kuinka oli paita kastunut parikin vuotta imetyksen lopetuksen jälkeen, kun oli kuullut vieraan muksun sydäntäsärkevää itkua...

Mulla toi maidontulo on sellaista että kun mies hyväilee rintoja niin sitä alkaa tulla,joskus vauvan itkusta tosiaan tuntuu kun maito nousee,mut enää ei kastele.Vaikka ei pitäisi puristella niin joskus kun puristan nänniä niin sieltä tulee kyllä ihan reilusti tavaraa.

Luulisin että tuolla määrällä jo pikkuisen vauvan syöttäisi.

Pitäiskö uskaltautua ihan lääkäriin ja pyytää niitä lääkkeitä millä saa maidontulon loppumaan,vai olenko vain hätäinen?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla toi maidontulo on sellaista että kun mies hyväilee rintoja niin sitä alkaa tulla,joskus vauvan itkusta tosiaan tuntuu kun maito nousee,mut enää ei kastele.Vaikka ei pitäisi puristella niin joskus kun puristan nänniä niin sieltä tulee kyllä ihan reilusti tavaraa.

Luulisin että tuolla määrällä jo pikkuisen vauvan syöttäisi.

Pitäiskö uskaltautua ihan lääkäriin ja pyytää niitä lääkkeitä millä saa maidontulon loppumaan,vai olenko vain hätäinen?

Jaa liian hätäinen jos olet kahden ja puolen vuoden jälkeen kyllästynyt turhaan maidontuloon??
Sinuna olisin mennyt paljon aikaisemmin jo.

eli imetys lopetettu n. 1,9 vuotta sitten ja siitä saakka enemmän tai vähemmän rinnat falskanneet :(
Välillä aamuisin yöpaita kastuu rintojen kohdalta. Onko ihan normaalia?

Mulla ei tule niin että paita kastuisi, mutta siihen nännin päähän kuitenkin tulee semmoista töhkää, ja jos puristaa niin tippa tulee. Imetyksen lopetuksesta on aikaa n. vuosi. Ärsyttää tämäkin. Jos paita kastuisi, niin menisin kyllä lääkärissä piipahtamaan, luulisi että tuohon on jotain hormoneja joilla saa kokonaan loppumaan...

Olen runsasmaitosta mutta lyhytmaitosta sorttia, maidontulo loppui kun seinään kun imetettävät eivät enää huolineet. Eikä ole sen jälkeen paita kastunu vaikka vauva on itkenyt. Maidon tulo on ollut runsasta heti synnytyksen jälkeen ensimmäisen 4-6 kk ja sitten alkanut vähitellen hiipumaan. En olisi ollut hyvä imettäjä, kun sellaisia oli ennen vanhaan, kun maidontulo heikkenee myös heti stressitekijöistä.

Ollaanko me sitten näissäkin asioissa erilaisia?