Kuinka kauan pikkukakkosen luomuyritystä?

Tässä vähän taustoja:
Esikoista yrittäessä meni 11kk ja käytössä lugesteron ja clomifen. Yksi varhainen km jota ennen ongelmana ainoasta keltarauhasen vajaatoiminta ja käytössä luget. Km:n jälkeen ovuloimattomuus ja mukaan clomit. Kierto korjaantui ja tärppi toisesta clomikierrosta.

Nykytilanne. Hormonikierukka poistettu lokakuun alussa.

Ensimmäinen kierto "omituisen normaali " mulla. 27 päivää, ovistesti plussa kp 14, tuhrua 3 pv ennen kunnon vuotoa.

Toinen kierto ei ovisplussaa, tuhrua kp 20 alkaen, r-testissä haamu kp 22, menkat kp 24, eli kierto 23 päivää, varhainen km. Haamu testissä vielä kp 11... eli kesti kauan ennenkuin hcg katosi kokonaan.

Kolmas kierto ei ovisplussaa, eikä mitään ovisoireitaakaan. tuhrua kp 16 lähtien, kierto 21 päivää.

Neljäs kierto, nyt kp 7, edelleen vuotelee välillä... ei siis pääse edes yrittämään, mikä olisi tärkeää näin lyhyellä kierrolla.

Kuinka monta kummallista tuhruttelevaa oviksetonta kiertoa kannattaa katsella? Kurjasti näyttää siltä että samaan kaavaan ollaan menossa kuin esikoista yrittäessa? Nauretaanko minut pihalle, jos menen esim. ovumiaan 1-2 kierron päästä? Tarjoavat kuitenkin "perusgynepalveluitakin"....

Mä olen liki valmis heittämään kirveen kaivoon, koska stressaan liikaa. Tuon varhaisen km:n jälkeen kävin omalla gynellä, ja hänestä ei ole mitään vialla... itse alan olla erimieltä :/

Onko kellään kokemuksia Tarja Ristolaisesta?

Haginalle

Yksityiselle voi mennä koska tahansa, mutta julkisella tuskin tehdään yhtään mitään alle vuoden yrityksellä vaikka mitä oireita ois.. nimimerkillä kokemusta on tosta arvauskeskuksesta 'pihalle nauramisesta'.. 7kk turhan yrityksen jälkeen menin valitteleen kaikenlaisia outoja oireita, mm. välivuotoja.. turha reissu, mutta endoohan multa sitten lopulta kuitenkin löyty eikä enää meinaa tehota ne rankimmatkaan hoidot..

Kommentoin vielä sen verran että endoa myös vähän pelkään... mulla on myös sanottu että munasarjoissa helminauha, eli pco:kin kai kummittelee :| Siskolla on paha endometrioosi joka on leikattu ja toinen munasarjakin lähti :( Päätin kuitenkin että 6 kiertoa seuraan josko normallisoituisi, mutta jos omituiset vuodot ja ovuloimattomuus jatkuu niin suunta on lääkäriin :| Ikääkin kun on syksyllä jo 34 niin ei viitsisi viivytellä tutkimusten aloittamisessa...

Hei!

Meillä ensimmäinen lapsi syntyi syyskuussa -08 ja sai alkunsa 3. Clomikierrosta. Mulla taustalla PCO ja miehellä Teratozoospermia eli normaalimuotoisten siittiöiden määrä vähentynyt. Imetyksen aikana kuukautisia ei ollut, mutta kun lopetin imetyksen (tyttö 1v1kk), tuli ovulaatio luomusti 2 viikon päästä. Tällöin minulla oli joa aika gynelle, koska haluaisin lapsille mahdollsimman pienen ikäeron. Yksityisellä siis kävin ja hän määräsi suoraan Terolutit seuraavaan kiertoon alkaen kp 20 jos ovulaatiotestiin ei ennen sitä tule positiivista tulosta ja lisäksi Clomit sitten seuraavaan kiertoon. Näin sitten kävikin eli aloitin Terot ja Clomit ja uutta yritystä kohti.

Kehottaisin sinuakin hakeutumaan yksityiselle gynelle jos haluat pikaista apua toisen yritykseen. Mulla ikää 30v niin en myöskään halua hidastella.

Ei munkaan mielestä kannata katella jos kierrot on mitä sattuu. Parempi mieli tulee kun menee suoraan ainakin kysymään gynelle että mitä mieltä on.

Pisti silmään Miuku79 että meillä on tismalleen samat diagnoosit! Meilläkin siis PCO + teratozoospermia ja alkuvuodesta 08 syntynyt lapsi, joka tuli keinohedelmöityksellä. Mulla pysyi kanssa kuukautiset poissa imetyksen ajan (1vee), ja about kolmannesta kierrosta kävin sairaalagynellä varmistamassa että päästään sitten hoitoihin kun siltä tuntuu (oltiin siis muutettu välillä, muuten ei olisi tarvinnut käydä ). Mutta kävi sitten niin, että syksyllä ei menkkoja kuulunut ja olinkin kuin ihmeen kaupalla tullut 7. kierrosta spontaanisti raskaaksi (vaikka ei varsinaisesti edes yritetty). En kyllä todellakaan olisi uskonut, kun molemmissa todettu aikanaan vikaa.

Kuitenkin ehkä pointti oli, että mua ainakin huojensi se gynellä käynti kun kuulin, että päästään hoitoihin sitten kun siltä tuntuu. Ja tuo että pääseekö julkiselle, on varmasti kiinni paikkakunnasta. Monessa paikassa pääsee julkisellekin suoralta kädeltä jos ensimmäisen lapsen aslkuunsaattamisessa on tarvittu apuja. Kannattaisi ainakin kysyä. Tosin jonot on varmasti huimat...

Onnea teille kaikille jatkoon!

Terttu Anneli : Niinpäs onkin samat diagnoosit meillä :) ja kiva kuulla, että teillä on toinen lapsi tärpännyt ihan luomuna. Meillä nyt 1. Clomikierto menossa ja nyt vaan odotellaan tuliko tulosta. Yksityinen gyne kirjoitti mulle 4kk clomit eli kaipa ne ainakin syön ennen kuin mietitään jatkoa. Tässä ekassa kierrossa oli ultra ja clomit näyttää toimivan hyvin.

Täällä kp 13 ja menkkaoireet päällä :| Tissejä särkee ja mahaa jomottaa :( Ovistesti niin negaa kuin vain voi olla eli kai tämä kierto jää alle 20 päivän... veikkaus olisi että tuhru alkaa 2-3 päivän sisään ja vuoto kp 18-19 :eek: Jos näin käy niin yksi kierto vielä ja sitten on suunta Ristolaiselle ;)

Yhteistyössä