Kuinka kauan olette keittäneet tuttipulloja yms. ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuinka tarkkaa on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuinka tarkkaa on

Vieras
Vauva on nyt 3 viikkoa, päivittäin pestään ja keitetään tutit, tuttipullot, rintapumpun osat jne. Minkäikäiselle ei enään tarvitse steriloida noita tuttipulloja esim?

Vauvalle pitää myös ennen jokaista ateriaa antaa masulääkettä maitotilkan kanssa, olen antanut sen yleensä jollain tuttipullon korkilla/kannella joka on ensin keitetty, viime yönä en jaksanut kun ei ollut valmiina keitettyinä ja annoin vaan puhtaalla lusikalla maidon ja lääkkeen, onko tästä oikeasti jotain haittaa vauvalle... ?

Tuskin mitään haittaa. Pullot ja tutit keitin siihen saakka, kun vauva aloitti kiinteät. Eli soseet ym. Toki senkin jälkeen silloin tällöin on hyvä keittää, mutta ei enää tarvitse olla koko ajan keittämässä.

Mä oon aina antanut d-vitamiini lusikalla, enkä ole keittänyt sitä. Pullot olen pessyt astianpesukoneessa enkä ole niitä keittänyt. Tutit olen keittänyt päivittäin siihen asti et on aloitettu kiinteät.

Minulle sanottiin synnärillä, että ei ole mitään tarvetta keittää vauvan pulloja muuta kuin uutena. Se on kuulemma nykyinen suositus, että lapsi saisi tottua kodin bakteerikantaan ihan pienestä. Keitin kuitenkin pulloja muistaakseni kuukauden verran, en vaan osannut olla keittämättä...

Yhteistyössä