Kuinka kauan olette joutuneet testata plussaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paulam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

paulam

Uusi jäsen
08.03.2012
11
0
1
Minua kiinnostaisi tietää kuinka yleistä on, että positiivisen raskaustestin saaminen vie pidempään kun testeissä ns. luvataan (testi voidaan tehdä heti ensimmäisenä päivänä kun kuukautisten tulisi alkaa)? Itselläni 5kk yrittämistä takana ja kuukautiset 5 päivää myöhässä. Merkkejä alkavista kuukautisita ei ole, mutta raskaustestit näyttää negaa. En tunnista myöskään merkkejä raskaudesta. Ainoat normaalista poikkeavat oireet mitä voisi mainita on että toinen nänni on arka, ja että muutama päivä ennenkuin kuukautisten piti alkaa, tunsin melko voimakasta kipua kohdunsuulla yhdynnän aikana. Varsinkin tuon jälkimmäisen syy mietityttää. Joko menkat jäävät välistä tai kierto on tavallista pitempi, taikka sitten hermojani koetellaan ja positiivisen testin saaminen vie normaalia kauemmin. Olisiko muilla jakaa kokemuksiaan?

Mä testasin esikoisen aikana vasta aika myöhään, oisinko ollut jo rv8 paikkeilla koska mulla oli tosi epäsäännöllinen kierto.
Tokassa raskaudessa testasin ku menkat oli pari vk myöhässä ku en halunnu testata ns. turhaan aikasemmin :P
Sitte oliki monta kk yritystä ja siinä ajassa ehin tehä testin ja toisenki ku kierrot heitteli 28-48pv ja vihdoin ku tärppäsi niin taisin testata kp.35 paikkeilla.

Tsemppejä ja kärsivällisyyttä, tiedän kyllä miten hermoja raastavaa toi on :(
Itekki tuli monet itkut itkettyä kun ei millään meinannut tärpätä ja menkkoja ei vaan kuulunut moneen viikkoon, testi näytti negaa ja sitte ne menkat vaan alko joka hiton kk :(

Apteekin testi näytti negatiivista vielä rv8+ jotain, neuvolassa testi positiivinen rv 10. En tiennyt olevani raskaana kun vuotoa oli koko ajan siksi vain yksi apteekin testi. En uskaltanu tehdä useampia kun olisin vaan masentunut. Lasta toivottu pitkään, mutta tekemisen tekemisenä ei voi sano yrityksiä olleen...Muuten neuvolaan menin kun rinnat turposi ja turposi eikä kunnon kuukautisia tullut vaan odotuksesta huolimatta ja en tosiaan halunnut testistä mitään maksaa ja kuulin tuttavilta, että apteekin testit ei välttämättä näytä.. Nyt menossa rv 25 ja ensimmäinen

voimia ja ennenkaikkea rentoutta kehiin. Vaikka ei muka yritetty saada lasta olin todella pettynyt joka kk kun menkat alkoi ja hoin vain itselleni, että kyllä se sieltä vielä tulee. Alitajuntaisesti perheen perustaminen kuitenkin voimakkaasti esim. Unissa pyöri. Täytin vaan elämääni ja menin eteenpäin. Se tietysti pysähdytti kun eka kerran aviomiehen kanssa itkettiin viime kesänä josko se ei vaan onnistu. Silti vielä sovittiin ettei tähdätä ainoastaan lapsen tekoon ja täytyy sanoa, että kyllä tää oli yllätys vaikka toivottu. Olin sitten jo niin pitkällä kun saatiin tietää, ettei sitä meinannu uskoa todeksi ja jotenkin olin jo valmistautunut, että tutkimuksiin täytyy lähteä jotta saadaan selville mistä kiikastaa..

Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksista. Nyt on molemmissa rinnoissa arkuutta. Myös tavallista kuukautisia edeltävää vitutusta on ilmassa. Kyllä tää tosiaan on todella hermoja raastavaa. Aloitin testaamisen päivää ennen kun kuukautisten piti alkaa. Sen jälkeen tehnyt testin vähintään joka toinen päivä. Kerran jopa sorruin katsomaan vanhaa testiä mikä oli muuttunut plussaksi. Voi sitä onnellisuuden tunnetta kun ajattelin että raskaanahan tässä ollaan. Taivas putosi niskaan kun samana iltana testasin negan. Olen vielä suht nuori, 23-vuotias ja näin ollen tällä vauva-asialla ei ole mikään hengenhätä. Voisin henkisesti paljon paremmin jos tietäisin varmaksi että lapsia pystyn mieheni kanssa saamaan. Voisi rauhassa yrittää ja nauttia joka hetkestä. Pian puoli vuotta yrittämistä takana ja alan olla huolissaan voisiko vika olla nyt jossain muussa kuin stressaamisessa. Toki monet yrittää kauemminkin ja onnistuvat. Väkisinkin moisia ajatuksia tulee mieleen.

paulam yleinen käytäntö taitaa olla että vuoden yrittämisen jälkeen aletaan kattelemaan missä se vika saattaisi olla.
Eli jos sulla on ihan normi kierrot eikä vuoden sisällä tärppää niin suuntaisin lekurille.
Ootko kokeillu tikuttaa ovista? Tietäisit että tapahtuuko sitä lainkaan?
Itse menin tosiaan jo aiemmin lääkärin puheille (yksityiselle kylläkin) koska kierrot olivat niiiin epäsäännöllisiä.

paulam Hei pakko kommentoida, itselläni kävi tosi nuorena vahinko ja olin juuri aloittamassa pillereiden syönnin ja sanottiin että saan aloittaa ne sitten kun menkat alkavat ja ei niitä kuulunut, kävin koulussa terveydenhoitajalla teettämässä raskaustestin ja se näytti negaa terkkari sanoi että jos ne eivät ole ensi viikkoon mennessä alkaneet niin tule uudestaan, no sitten menin uudestaan ja silloin testi näytti plussaa...Eli odottele vain huolella se viikko ainakin ja kokeile sitten uudestaan, muuten ressaat liikaa!!

Heippa!
Minulla meni 3 ja 5 viikkoa että testinäytti plussaa siitä päivästä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. ultrassa selvisi, että hedelmöittyminen tapahtui 7.8 ja menkkojen piti alkaa 8.8. Ei ikinä alkanut, ja alku oli yhtä piinaa. Jatkuvasti tunsit menkkakivut ja muka että housuihin "lurahti". No aika monen testin jälkeen (ja ehkä 100e köyhempänä) se plussa vihdoin tuli :)

Ovulaatiotestit ovat olleet apuna kolme kuukautta. Ovulaatiotestihän ei kuitenkaan lupaa että munasolu todella irtoaisi, vaan se näyttää milloin LH hormoni on huipussaan. Ovulaatiotestin mukaan viimeisin ovulaatio olisi tapahtunut 20.2., jos siis munasolu irtosi. No minä tässä odottelen mitä tuleman pitää. :)

• Tykkää
Reactions: ninanina

Yhteistyössä