Kuinka kauan oksutauti tarttuu?

Ja kauanko se itää?
Meillä on lasten tarhassa ja sukulaisilla ollu tautia, haluisin tietää millon voi huokasta helpotuksesta? Mulla on ollu joulun alla kauheen huono olo, mutta se voi juhtua syömättömyydestäkin...
 
Meillä oksenteli poitsu sunnuntaina ja tyttö aloitti eilen illalla eli meillä ainakin meni muutama n kaksi päivää, mutta kai se johtuu niin monesta asiasta ettei tarkkoja aikoja voi sanoa.
 
esikon eskarissa ollu pitkin syksyä tuota tautia ja eilen yöllä alkoi hänkin sit oksentaa...
eli ei ole ihan lähipäivinä eskarissa ollut ja nyt tuli tauti.

Mä mietin kans sitä, että kun on oksutauti niin riittääkö yks terve päivä välissä et voi viedä tarhaan?
 
Meillä aloitti kuopus oksentamisen 23.pvä illalla/yöllä, oksensi/ripuloi aaton, mulle se tuli eilen, eli 25.pvä, oksensin koko päivän, kuopus ripuloi ja pari kertaa oksensi vielä eilen ja tänäänkin. Mies sai sen viime yönä, oksensi pari kertaa kunnolla, aamulla ollu huonovointinen, esikoinen aloitti oksentamisen aamulla.

Pikkuveli ja isoveli (mun) ja isäpuoli saivat taudin eilen illalla.

Eikö se itämisaika ole 2pvä? Eli voi vielä 2 päivän päästä tarttua muihin, vaikka oliskin ollut siinä jo yhden terveen päivän...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Riippuu viruksesta. Noro kuulemma itää ainoastaan puoli vrk. Ja noro ei tartu eteenpäin 2 oireettoman päivän jälkeen.
Olen kuullut, että noro-virus voi tarttua jopa viikon ajan esim. ovenkahvoista jos noro-viruksen kantaja on niihin koskenut. Tiedä sitten miten kauan oikeasti tarttuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Riippuu viruksesta. Noro kuulemma itää ainoastaan puoli vrk. Ja noro ei tartu eteenpäin 2 oireettoman päivän jälkeen.
Olen kuullut, että noro-virus voi tarttua jopa viikon ajan esim. ovenkahvoista jos noro-viruksen kantaja on niihin koskenut. Tiedä sitten miten kauan oikeasti tarttuu.
Norovirus voi säilyä infektoimiskykyisenä huoneenlämmössä esimerkiksi oksennuksen tahraamassa matossa jopa 12 vuorokautta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
esikon eskarissa ollu pitkin syksyä tuota tautia ja eilen yöllä alkoi hänkin sit oksentaa...
eli ei ole ihan lähipäivinä eskarissa ollut ja nyt tuli tauti.

Mä mietin kans sitä, että kun on oksutauti niin riittääkö yks terve päivä välissä et voi viedä tarhaan?
oisko tullut jotain muuta kautta..?
 

Yhteistyössä