Kuinka kauan odotella, et mahdollinen poskiontelontulehdus paranee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lohist
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lohist

Vieras
Viikko sit alkoi nuha ja oli pari päivää kuumetta. Muuten ohi, mut ääni edelleen tukkoinen ja aamuisin saa niistää paksua räkää. Hampaiden "yläpuolia" särkee, poskipäitä jännästi "pakottaa" (ei vielä särje) istuessa ja kumartaessa sattuu ihan kunnolla. Päätä särkenyt tänään kevyesti. On ennenki ollut poskiontelotulehdus, joten oireet on tutut.

Tämähän olisi mahdollista hoitaa ilman antibiootteja, enkä niitä mielelläni söisi. Kuinka pitkään se paraneminen sitten kestää? Olen huuhtonut sarvikuonolla 2-3krt päivässä.

mulla allergialääkkeet helpottaa oloa, niitä kannattaa kokeilla.

jos niistä ei viikossa olis apua, niin menisin lääkäriin (tai jos kuume nousee korkeaksi tai olo muuttuu muuten tukalaksi )

En odottelisi enää. Jos et kotikonstein ole saanut poskionteloita tyhjäksi niin menisin lääkäriin. Mulla itselläni vaivaa säännöllisesti tuo ikävä vaiva ja tämä kevät on ollut pahin ikinä! Allergia-lääkkeet loppu ja viivyttelin niiden hakemista kunnes viime sunnuntaina pää aivan tukossa, poskionteloita jomotti ja kuume 39. menin maanantaina lääkäriin, crp 108 ja poskiontelot täynnä p**kaa! Sain kunnon allergialääkkeet ja 10vrk antib.kuurin. Tänään ensimmäinen päivä kun vointi on jo ennallaan.

minulle viimeksi sanottiin, että 10-14vrk oireiden alettua jos ei helpota niin lääkäriin. olen hakenut joitakin kerran kuurin aikaisemminkin, jos on ollut tosi kipeä olo, mutta viimeksi sinnittelin pari järkky kipeää päivää (sillä perustein, et oli vkonloppu, enkä halunnut päivystykseen lähteä) kotona ja 10 vrk poskiontelotulehdusoireiden alkamisen jälkeen alkoi parantua ittekseen. Nieleskelin sit sitä nieluun valuvaa "räkää" jonku päivän ja sitä myöten alko pääkipu ym kipu myös hävitä.
saman tien ei kannate lääkäriin lähteä. itse olen aina vähän tilanteen mukaan mennyt, et onko mahd nyt sairastaa pidempään vai pitääkö saada apu nopeampaa (=lääkekuuri). Mulla tahtoo olla limakalvoturvotus tosi voimakas, vaikkei märkää olisikaan, ja olo on huono ja kipeä.

Yhteistyössä