Itse mitä olen ollut masennuksen takia psykiatrisella osastolla on aika riippunut ihan voinnista..
Nuoriso-osastolla olin viisi kuukautta.
Aikuispsykiatrisella suljetullaosastolla olin pari kuukautta (tai toisen kk:n olin putkeen yhden päivän oltua uloskirjattuna ja menin töppäämään aika pahasti).
Sitten aikuispsykiatrisella avo-osastolla olin kaksi kuukautta, eli kesän ja seuraavana syksynä olin intervalliosastolla kymmenen päivää jonka jälkeen ei olekaan enää tarvinnut osastolla käydä :heart: Eli viimeisestä osastojaksosta aikaa on kaksi vuotta. (jopa lääkkeet olen saanut lopettaa :heart: )
Mutta asiaan.. Eli siskosi hoito jatkuu niin pitkään kuin hän itse ymmärtää tilanteensa, tarkoittaa myös sitä, ettei suljetulta osastolta avo-osastolle siirryttyä karkaa. Tämähän vain osoittaa, ettei hän ole hoitomyönteinen. Olo koitetaan osastolla saada tasantumaan, potilas ymmärtämään tilanteensa ja sitoutuvansa sääntöihin ja vaatimuksiin. Yleensä suljetulle mennessä vaikkapas pakkohoito lähetteellä, on siinä ensin joku tietty aika mikä osastolla ollaan, ennen kuin harkitaankaan pakkohoitopäätöksen purkamista. Sitten seuraa se "normi"aika joka vaihtelee ihmisestä riippuen. Tiedän monta sellaista jotka ovat saattaneet olla osastolla jopa vuoden yhteenkyytiin vaikkei mitään mahdollisimman vakavaa taustalla olisikaan.
Toivon sinulle aikaa jaksaa odottaa, koeta olla siskosi tukena vaikka välillä se varmasti saattaa turhauttavalta tuntua :hug: