Kuinka kauan menee, että VISA ELECTRONILLA maksettu maksu veloitetaan tililtä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaaaa

Vieras
Tietäiskö joku?

Ja mikä olisi vaihtoehto tuolle visa electronille jos haluaa, että summa veloitetaan tililtä välittömästi eikä monen päivän päästä? JOku millä vieläpä voisi ulkomaisista nettiliikkeistä tilata? ONko semmosta edes?

(joo, meillä ollaan menty pelkästään käteisellä tähän asti, pelkkä pankkiautomaatti kortti on olemassa :ashamed: )

Siis katevaraus tehdään heti, eli rahat "lähtee" tililtä heti pois. Tiliotteessa ja verkkopankissa ostokset näkyy tilitapahtumissa kaupasta riippuen samana päivänä tai parin päivän päästä. Itse en ole törmännyt ulkomaisiin nettikauppoihin missä en OP Electronia olisi saanut läpi (vaikkakin sitten pienellä kikkailulla).

visa electron tarkistaa tilin heti maksutilanteessa, eli se veloittaa tililtä summan heti.. jos tilillä ei ole tarpeeksi rahaa, niin et voi maksaa kortilla, nykyään pankeilla on Debit kortti joka on vastaavanlainen kuin visa electron...

Kyllä tuo electroni toimii ihan samantien. Raha ei poistu tililtä heti, mutta ko. summa menee ikäänkuin varatuksi eikä sitä pysty käyttämään uudestaan. Ja ainakin meidän ulkomaisissa nettiostoksissa kortti on toiminut moitteetta. Ainut ongelma on, että niitä lukijalaitteita ei edelleenkään ole joka kaupassa, joten itse olen pitänyt rinnalla perinteistä pankkikorttia, joka toimii kuin junan vessa. Etuna ja ilona tuossa electronissa on matalat kuukausimaksut ja kun luotolle ei ole tarvista niin tuolla pärjää ihan hyvin.

verkkotiliotteessa näkyy, että tilin saldo xxxx eur, katevaraukset xxx eur, käytettävissä xxx eur. Eli onko niin, että jos meen vaikka nostamaan pankkiautomaatista käteistä, niin siellä näkyy saldona tuo summa mikä on käytettävissä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
verkkotiliotteessa näkyy, että tilin saldo xxxx eur, katevaraukset xxx eur, käytettävissä xxx eur. Eli onko niin, että jos meen vaikka nostamaan pankkiautomaatista käteistä, niin siellä näkyy saldona tuo summa mikä on käytettävissä?

kyllä, just nii

Jep, et voi ylittää.

Ainakin OP:n verkkopankissa näkyy ensisijaisesti juuri tuo käytettävissä oleva summa. Kokonaissummankin saa kyllä jostain näkymään. Mutta ne varatut rahat on ihan pysyvästi kanissa, niiltä ei pysty käyttämään kortilla, nostamaan automaatista tai käyttämään verkkopankissa.

Ja tuohon depit-korttiin verrattuna electroni on halpa. Muut ei sit osaakkaan toimia reaaliaikaisesti, tai ainakaan ei osannu pari vuotta sitten...

Alkuperäinen kirjoittaja sohvaperuna:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Mulla kyl kestäny välil viikonkin et menny tililtä. Eikä edes näkyny katevaraukses.

Et vaan osaa kattoo niitä varauksia... Juuri sen varauksen takia se joka kerta soittelee sinne pankkiin ja varmistaa et rahaa on saatavilla...

Kummasti vaan osasin tilin vetästä miinuksi, just sen takii ku ei näkyny |O

Et vaan osaa, tai sit pankkis ei osaa, tai sit et tiiä mikä vempain sulla on käytössäs...

Alkuperäinen kirjoittaja no:
visa electron tarkistaa tilin heti maksutilanteessa, eli se veloittaa tililtä summan heti.. jos tilillä ei ole tarpeeksi rahaa, niin et voi maksaa kortilla, nykyään pankeilla on Debit kortti joka on vastaavanlainen kuin visa electron...

Debit kortti ei tosin tarkista tilin saldoa ellei ole sirukorttipäätettä eikä myöskään tee tilille mitään katevarauksia vaan lähtee samalla lailla kun tavallisesta pankkikortista.

Alkuperäinen kirjoittaja sohvaperuna:
Mulla kyl kestäny välil viikonkin et menny tililtä. Eikä edes näkyny katevaraukses.

Et vaan osaa kattoo niitä varauksia... Juuri sen varauksen takia se joka kerta soittelee sinne pankkiin ja varmistaa et rahaa on saatavilla...

Kummasti vaan osasin tilin vetästä miinuksi, just sen takii ku ei näkyny |O

Et vaan osaa, tai sit pankkis ei osaa, tai sit et tiiä mikä vempain sulla on käytössäs...

Väännetään vaan kättä koko illan mut tiedänpä hyvinkin. Just reilu kuukaus sit kortti vaihtus. Moka joko kaupan tai pankin mut miinuksil men !

Mulla tosiaan OP ja siellä näkyy tilin saldo, katevaraukset ja käytettävissä oleva summa erikseen. Sitä vaan ajattelin, että ihan tyhmää jos pankkiautomaatilta pääsis jostain syystä kuitenkin nostamaan sen summan mikä verkkotiliotteessa näkyy tilin saldona. Hyvä jos ei voi :)

Itselläni on nyt käynyt niin, että OP nettipankki ei näytä katevarausta eikä näytä ottaneen tililtä rahaa poiskaan vaikka tilasin 2 eri nettikaupasta pari päivää sitten. Toinen oli suomalainen kauppa toinen Iso-Britanniasta.
Kummastakin olen aikaisemmin tilaillut mutta nyt ensimmäinen kerta ettei katevarausta näy tai että tililtä olisi veloitettu suoraan maksu? Sama raha sielä vieläkin töllöttää...
Ja VANNON ettei katevarausta ole. Eikö muilla ole tällaisia kokemuksia?? Pitääkö tilaukset laittaa uusiks.... voi luoja..

Alkuperäinen kirjoittaja Miia:
Itselläni on nyt käynyt niin, että OP nettipankki ei näytä katevarausta eikä näytä ottaneen tililtä rahaa poiskaan vaikka tilasin 2 eri nettikaupasta pari päivää sitten. Toinen oli suomalainen kauppa toinen Iso-Britanniasta.
Kummastakin olen aikaisemmin tilaillut mutta nyt ensimmäinen kerta ettei katevarausta näy tai että tililtä olisi veloitettu suoraan maksu? Sama raha sielä vieläkin töllöttää...
Ja VANNON ettei katevarausta ole. Eikö muilla ole tällaisia kokemuksia?? Pitääkö tilaukset laittaa uusiks.... voi luoja..

onko sulla electron? vai se uus debit/credit? kaikissa noissa voi jäädä katevaraus näkymättä. Miehellä on tuo uusi debit/credit, sillä ei näy juuri koskaan katevarauksia, mulla electron ja silloin tällöin on niin ettei näy.

Joulukuussa mun tililtä oli veloitettu 5,80e paikalliseen kuppilaan, olin ihan että wtf, en oo 3kk siellä käynykään. No, tarkistelin asiaa niin se osto oli tehty elokuussa 09. Ja sitä ei näkyny katevarauksissa. Yleensä suoritukset menee muutaman päivän sisällä.

Eli pointti lähinnä se, että mikään systeemi ei oo idioottivarma.

Kyl visa electron menee kans pakkaselle.. toissa viikonloppuna 2kpl 60e tankkausta eivät näkyneet tilillä ollenkaan joten sitä innostui törsäilee tässä, mutta nyt viimeyönä oli vähennetty ja tilin saldo on nyt reilu 40e miinuksella. :)

No ei todellakaan ole vastaavanlainen! Suurin ero on siinä että Debit korttia ei saa luottotiedoton tai alaikäinen!

Kyl visa electron menee kans pakkaselle.. toissa viikonloppuna 2kpl 60e tankkausta eivät näkyneet tilillä ollenkaan joten sitä innostui törsäilee tässä, mutta nyt viimeyönä oli vähennetty ja tilin saldo on nyt reilu 40e miinuksella. :)

Tästä justiin tunnistaa Electron kortin tyypillisen käyttäjän. Henkilö joka ei osaa hoitaa raha-asioitaan. Itse en kehtaisi edes sillä missään maksaa...

[QUOTE="nnn";23200680]Tästä justiin tunnistaa Electron kortin tyypillisen käyttäjän. Henkilö joka ei osaa hoitaa raha-asioitaan. Itse en kehtaisi edes sillä missään maksaa...[/QUOTE]

käytän electronia sen takia että pystyy paremmin seuraamaan kulutusta, eikä tarvitse pelätä credit/debit kaappauksia.. kerta riitti. Sitten on olemassa tommonen kätevä verkkopankki, josta saa siirrettyä rahaa palkkatililtä muille tileille kuten esim. visa electron tilille ;)

jotta eipäs ruveta sieltä syyttelemään kun ei mistään mitään tiiä, mutta toin asian esille että electron on oikeasti mahdollista saada pakkaselle. :D

Yhteistyössä