Kuinka kauan menee että ab tehoaa poskiontelotulehdukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huoh"

Vieras
Perjantaina alkoi kuuri, 2 päivää jäljellä...onhan tuo vähän helpottunut mutta ei vieläkään kunnolla parantunut. Poskissa on räkää (ei nyt niiiiin paljon kuin kuurin alussa), korvat lukossa, pää kipee ja höntti olo. Huuhtelen myös sarvikuonolla. Kauanko paraneminen oikein kestää?

Antibiootti parantaa tulehduksen (mulla särky yleensä helpottaa viimeistään viidennen päivän kohdalla), mutta ei taio sitä onteloissa olevaa räkää hetkessä pois. Taikasana on sarvikuono. Kannuta, kannuta, kannuta... :)

Jos tulehdus on viruksen aiheuttama, niin eihän siihen ab pure... oireet alkuvaiheessa ovat hyvin usein samankaltaisia, jolloin on vaikea erottaa onko kyseessä bakteerin vai viruksen aiheuttama tauti.

Jos tulehdus on viruksen aiheuttama, niin eihän siihen ab pure... oireet alkuvaiheessa ovat hyvin usein samankaltaisia, jolloin on vaikea erottaa onko kyseessä bakteerin vai viruksen aiheuttama tauti.

Juuri niin. Taitaa olla ap:llä turha ab-kuuri. Itselläni kesti hiljattain poskiontelotulehdus nelisen viikkoa. En käynyt edes lääkärissä, koska tiesin sen paranevan itsekseen. Niin se on parantunut aina ennenkin.

[QUOTE="a.p";29076738]Mulla on vieläkin paineen tunnetta pää alaspäin, sunnuntaina olin vielä kunnolla kipeä.

Eikö Doximycin muka tehoa?[/QUOTE]

Just kävin kans lääkärillä poskiontelotulehduksen vuoksi. Löytyi sitten keuhkovaivaakin, niin määrättii kanssa tuota Doximyciniä koska on kuulemma hyvä keuhkopuolen lääke.

Tehoaa siihen poskiontelotulehdukseenkin, ainakin mulla alkoi helpottamaan seuraavana päivänä. Sarvikannua käytän lisäksi päivässä 10-15 kertaa.

No mulla jo seitsemäs päivä ja edelleen on korvat lukossa ja nuhaa pissaa. Räkä ei oo enää juurikaan keltaista, ainakaan läheskään niin kuin muutama päivä sitten. Sarvikuonolla ei tule juuri mitään. Kuuria 1 päivä jäljellä. Miten tämä voi olla näin hidasta.

Virusvaiva. Siihen ei antibiootti tehoa.

Ehdottaisin poskiontelopunktiota, jos kerran ahkerastakaan kannuttamisesta ei ole hyötyä.

Jos taas et ole ahkerasti jaksanut/viitsinyt kannuttaa, niin tiedätkin mitä tehdä.

Yhteistyössä