Kuinka kauan kestää yleensä

jälkivuoto tuulimunaraskauden jälkeen? Perjantaina siis polilla kävin, ja kohtu oli jo tyhjä, vuosi itsestään pois torstaina.Ei tarvinnut kaavintaa tms. mitä ennakkoon kovasti pelkäsin.
Eli eikö vuodon pitäisi siis loppua? Minulla ei ole loppunut, vaan edelleen vuotaa. Hyytymiä ei enää tule, mutta tummaa verta ja runsaammin kuin kuukautisten aikana. Ja kipuja on vielä alavatsalla niin runsaasti, että särkylääkettä syön edelleen useamman päivässä. Muutoin vointi ok.
 
Osaisko joku mitään kertoa aiheeseen liittyen? Olisikos syytä olla yhteudessä poliklinikalle kun vuoto jatkuu edelleen ja kipuja on? Vai kuuluuko asiaan? Olin vielä niin shokissa perjantaina, että asia meni korvieni ohitse. Polikortissa lukee, että kontrolli tarvittessa. Eli ilmeisesti kuuluu asiaan?

Ja toinen kysymys..Miten pian olette raskautuneet tuulimunan jälkeen?
 
Täällä samoissa tunnelmissa elellään. Vuoto on jatkunut jo reilun viikon ja voi kuulemma jatkua 2-3 viikkoa. Kipuja vissiin voi myös olla koko ajan. Mulla tosin varmisteltiin tuo tyhjentyminen vielä lääkkeillä, mutta ei kai se mitään muuta....

Mulla on jälkikontrollina verikoe, jossa katotaan, että istukkahormoonitasot on laskenu kohilleen. Siitä kai nähdään, että kohtu on tyhjentynyt kokonaan.

Tsemppiä. Raskautua voi kai jo heti ekasta oviksesta.
 
Tumpula
Pari viikkoa taisi jatkua. Kipuja oli vain pari päivää.

Odoteltiin yhdet menkat lääkärin suosituksesta ja toisia ei tullut eli nopeasti raskauduin tuulimunaraskauden jälkeen.
 
lilli
Itselläni tuulimunaraskaus keskeytettiin ja kohtu tyhjennettiin tableteilla... vuoto jatku pari - kolme viikkoa, kunnes tuli tosi älytön vuoto ( siis tarkotan TOSI runsas ) ja todettiin sitte polilla, että eipä ollukkaa kaikki istukka tullut ulos, joten kaavinta seuraavaksi. No taas pari viikkoo vuotoa, kunnes tuli jo pahanhajuista vuotoa, joten taas polille ja huomattiin, että kappas vaan, vieläkin on istukkaa, joten taas kaavinta, tällä kertaa tähystyksessä ja kuuria päälle kun meinas jo tulehdustakin pukata.. 2-4 vk normaalia, jos vuoto kuitenkin niukkaa ja ei ole pahanhajuista.
 
Kypärämyssy
Alkuperäinen kirjoittaja Vesiheinä:
Täällä samoissa tunnelmissa elellään. Vuoto on jatkunut jo reilun viikon ja voi kuulemma jatkua 2-3 viikkoa. Kipuja vissiin voi myös olla koko ajan. Mulla tosin varmisteltiin tuo tyhjentyminen vielä lääkkeillä, mutta ei kai se mitään muuta....

Mulla on jälkikontrollina verikoe, jossa katotaan, että istukkahormoonitasot on laskenu kohilleen. Siitä kai nähdään, että kohtu on tyhjentynyt kokonaan.

Tsemppiä. Raskautua voi kai jo heti ekasta oviksesta.
On tämä vaan tosi kurjaa! Milloin menet töihin? Vai oletko kokoajan jo ollut? Minä menen huomenna. Tuo kipu vaan mietityttää, että mitä voin töissä thedä.
 
Kypärämyssy
Alkuperäinen kirjoittaja lilli:
Itselläni tuulimunaraskaus keskeytettiin ja kohtu tyhjennettiin tableteilla... vuoto jatku pari - kolme viikkoa, kunnes tuli tosi älytön vuoto ( siis tarkotan TOSI runsas ) ja todettiin sitte polilla, että eipä ollukkaa kaikki istukka tullut ulos, joten kaavinta seuraavaksi. No taas pari viikkoo vuotoa, kunnes tuli jo pahanhajuista vuotoa, joten taas polille ja huomattiin, että kappas vaan, vieläkin on istukkaa, joten taas kaavinta, tällä kertaa tähystyksessä ja kuuria päälle kun meinas jo tulehdustakin pukata.. 2-4 vk normaalia, jos vuoto kuitenkin niukkaa ja ei ole pahanhajuista.
Kamala! Toivottavasti en joudu samaa kokemaan, kyllä tämä kokemuksena muutenkin on ikävä - en olisi välittänyt kokea ikinä koko asiaa! Mutta vuoto on siis niukentunut kyllä viime viikosta, mutta runsasta se mielestäni edelleen on, mutta ei mitään ylimääräistä hajua. Tuota mietin, että minulle ei määrätty mitään kontrolli verikokeita tms!!
 
hei
Siitä kun loput tuli ulos meni muistaakseni hiukan reilu viikko, että tiputteli ruskeeta ja sittenkin saattoi seuraaviin menkkoihin asti (jotka tuli kyllä jo 28. päivää km:n jälkeen) saattoi aina välillä jotain tippua.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Kypärämyssy:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesiheinä:
Täällä samoissa tunnelmissa elellään. Vuoto on jatkunut jo reilun viikon ja voi kuulemma jatkua 2-3 viikkoa. Kipuja vissiin voi myös olla koko ajan. Mulla tosin varmisteltiin tuo tyhjentyminen vielä lääkkeillä, mutta ei kai se mitään muuta....

Mulla on jälkikontrollina verikoe, jossa katotaan, että istukkahormoonitasot on laskenu kohilleen. Siitä kai nähdään, että kohtu on tyhjentynyt kokonaan.

Tsemppiä. Raskautua voi kai jo heti ekasta oviksesta.
On tämä vaan tosi kurjaa! Milloin menet töihin? Vai oletko kokoajan jo ollut? Minä menen huomenna. Tuo kipu vaan mietityttää, että mitä voin töissä thedä.
Pyydä lääkäriltä pitkävaikutteisen särkylääkkeen resepti. :) Se oli ainakin mulla ainoa, mikä auttoi (pahimpaan aikaan yhdistettynä panadoliin).

Raskaaksi voi tulla jo seuraavasta oviksesta, itse kolmannesta.
 
lilli
Alkuperäinen kirjoittaja Kypärämyssy:
Alkuperäinen kirjoittaja lilli:
Itselläni tuulimunaraskaus keskeytettiin ja kohtu tyhjennettiin tableteilla... vuoto jatku pari - kolme viikkoa, kunnes tuli tosi älytön vuoto ( siis tarkotan TOSI runsas ) ja todettiin sitte polilla, että eipä ollukkaa kaikki istukka tullut ulos, joten kaavinta seuraavaksi. No taas pari viikkoo vuotoa, kunnes tuli jo pahanhajuista vuotoa, joten taas polille ja huomattiin, että kappas vaan, vieläkin on istukkaa, joten taas kaavinta, tällä kertaa tähystyksessä ja kuuria päälle kun meinas jo tulehdustakin pukata.. 2-4 vk normaalia, jos vuoto kuitenkin niukkaa ja ei ole pahanhajuista.
Kamala! Toivottavasti en joudu samaa kokemaan, kyllä tämä kokemuksena muutenkin on ikävä - en olisi välittänyt kokea ikinä koko asiaa! Mutta vuoto on siis niukentunut kyllä viime viikosta, mutta runsasta se mielestäni edelleen on, mutta ei mitään ylimääräistä hajua. Tuota mietin, että minulle ei määrätty mitään kontrolli verikokeita tms!!
Ei rutiininomaisesti määrätä kontrolleja kun useimmat vastaavat tilanteet hoituvat kuitenkin ilman ongelmia. Mut jos tosiaan vuoto muuttuu siis todella älyttömäksi tai hajua tai kokkareisuutta tai pitkittyy yli 4vk, niin sitten on syytä palata asiaan. Kaavinnan jälkeen sairasloma oli n. 3pv ja voin kertoa, että varsinkin toisen kaavinnan jälkeen olin todella kipeä, mutta "onneksi" isäni kuoli näihin aikoihin ja sain muutaman päivän lisää sairaslomaa... oli siis todella rankka kevät kaikenkaikkiaan ja nämä keskenmenohommat kaavintoineen meni siinä sivussa kun hoidin loppuvaiheen syöpää sairastanutta isääni hänen ollessaan "kotilomilla" sairaalasta.

 
Kypärämyssy
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Kypärämyssy:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesiheinä:
Täällä samoissa tunnelmissa elellään. Vuoto on jatkunut jo reilun viikon ja voi kuulemma jatkua 2-3 viikkoa. Kipuja vissiin voi myös olla koko ajan. Mulla tosin varmisteltiin tuo tyhjentyminen vielä lääkkeillä, mutta ei kai se mitään muuta....

Mulla on jälkikontrollina verikoe, jossa katotaan, että istukkahormoonitasot on laskenu kohilleen. Siitä kai nähdään, että kohtu on tyhjentynyt kokonaan.

Tsemppiä. Raskautua voi kai jo heti ekasta oviksesta.
On tämä vaan tosi kurjaa! Milloin menet töihin? Vai oletko kokoajan jo ollut? Minä menen huomenna. Tuo kipu vaan mietityttää, että mitä voin töissä thedä.
Pyydä lääkäriltä pitkävaikutteisen särkylääkkeen resepti. :) Se oli ainakin mulla ainoa, mikä auttoi (pahimpaan aikaan yhdistettynä panadoliin).

Raskaaksi voi tulla jo seuraavasta oviksesta, itse kolmannesta.

Taidan pyytääkin. Ei tunnu oikein tuo burana tarpeeksi tepsivän. Ja jos kivut vielä meinaa pitkäänkin jatkua, niin töissä käynti voi koitua aika tuskalliseksi!
Kiitos kaikille vastauksista. Tämän asian kanssa sitä on vaan niin yksin.
 

Yhteistyössä