Kuinka kauan ennen tarjoilua kakkuvan uskaltaa laittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Momo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Momo"

Vieras
Ensimmäistä kertaa olen laittamassa täytekakkuun kakkukuvaa. Muistan kuulleeni, että leviää jos on pitkään jääkaapissa kakun päällä.

Kuinka paljon ennen tarjoilua sen uskaltaa laittaa? Olisi kiva saada sotkuhommat keittiössä tehtyä ja siivottua ennen vieraita mutta en halua kyllä ottaa sitäkään riskiä, että kakku on tarjoiluhetkellä yhtä epäselvää mössöä päältä.

Kerran olen kakkukuvaa käyttänyt, ja annoin olla sen kakun päällä ennen tarjoilua ohjeessa olevan ajan ( en muista aikaa). Surkea tulos: kakkukuva ei leikkaantunut vaan oli kuin märkää pahvia. Toiste en ole kokeillut.

No mä muistelen että meillä on paketeissa lukenut 4-6h ennen leikkaamista. Ja muistaakseni niin olen laittanutkin, aamupäivällä kuva ja iltapäivällä syönti. Joskus on onnistunut ja joskus ei = ei leikkaannu. Mut niitä kakkukuviakin on erilaisia, vohvelimaisempia ja sit sellaisia "paperimaisempia"...

Meidän käyttämässä kakkukuvassa oli ohje, etä vähintään tunti ennen tarjoilua, mielellään aikaisemminkin. Ja kun kakun laittaa takaisin kylmään tarjoilua odottamaan, siihen ei saanut laittaa kupua päälle, ettei kosteus jotenkin tiivisty siihen kuvaan.

Yhteistyössä