Kuinka kauan antaisit itkeä nälkää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valpas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Valpas

Vieras
Tuli noista tytsin aloituksista mieleen että mikä on liian kauan antaa vauvan itkeä nälkäänsä? Itse olen ollut tilanteessa jossa 4kk vauvani itki tunnin tissiä, ei tosin välttämättä niinkään nälkää kuin sitä tissiä. Nukahti kuitenkin ilman ja nukkui tyytyväisenä monta tuntia. Koitan kuitenkin vastaisuudessa välttää samanlaista tilannetta mutta en ollut erityisen huolissani. Nyt kuitenkin luin että joidenkin mielestä jo puoli tuntia on liikaa...

Nälkää en antaisi huutaa hetkeäkään. Ruoka on vastasyntyneen ajattelussa, siis jonkinlaisessa tunnemaisemassa, vanhempien läheisyyden lisäksi ainoa tae siitä, että hän säilyy hengissä. Tällä periaatteella olen kasvattanut nuorimmat kaksi, enkä ehkä tiedä aurinkoisempia tapauksia <3 Saattaa olla, että meillä on käynyt käsittämätön tuuri perheeseen syntyneiden persoonallisuuksien ja vatsantoimintojen kanssa :D

Puolituntia tai tunti ei tosiaan ole mikään älytön aika. Tottakai vauvat ruokitaan aina niin nopeasti, kuin suinkin mahdollista, mutta ei kenenkään vieraan tarvitse tissiä kaivaa esille ainakaan tuommoisen ajan takia. Asiahan riippuu ihan tilanteesta, mutta kuten tässä ketjussakin jo tuli esille, niin jonkin aikaa itkettyään nälkäinenkin vauva usein nukahtaa, ja saattaa nukkua useammankin tunnin, kunnes taas herää nälkään. Ei tähän voi sanoa mitään, kun vauvat voi tosiaan huutaa vaikka puolitutia, ja samaan hengenvetoon nukkuvatkin 6 tuntia, kunnes vasta taas heräävät nälkään.

En oo kumpaakaan huudattanut nälkäisenä. Yleensäkään ei olla huudatettu, on tilanne ollut mikä vain. Esikoinen noin puolivuotiaana itki varmaan 5 minuuttia autossa turvaistuimessa, kun säikähti kovasti unissaan ja mun piti etsiä turvallinen paikka, jossa ajaa sivuun ja pysähtyä ja mennä rauhoittelemaan.

No joskus mennyt melkein 10minuuttia jos autossa ollaan oltu, tosin ei vauva ole mitään suurta nälkää itkenyt, koska yritän tuon itkuiitan kanssa aina ennakoida imettämällä juuri ennen lähtöä. Silti, lähes joka kerta UAA UAA UAA.
Kurottelen sitten matkat oudoissa asennoissa tuttia suuhun ja silittelen koska mun tekee pahaa antaa vain huutaa.

Jos puhutaan omasta vauvasta (eikä siitä vieraasta jolle pitää antaa tissiä ilman lupaa tai lähteä korvikkeen hakuun :D), en yhtään kauempaa kuin on pakko. Joskus voi tulla tilanne, ettei voi heti ruokkia, ollaan vaikka autossa niin pitää odottaa että voi pysähtyä jonnekin... Normaalisti ruokin vauvan tietysti ennen kuin edes tarvitsee alkaa itkeä nälkäänsä.