Kuinka joku uskaltaa hakea masennukseen apua?

  • Viestiketjun aloittaja huonot kokemukset
  • Ensimmäinen viesti
eieieie
No ei kyllä lähtenyt mitään ilmoituksia. Vaikka neuvola lääkärin kautta pääsin mielenterveystoimiston asiakaaksi, aloitin terapian ja sain lääkityksen. Ikinä ei asiasta edes puhuttu. Antoivat lähinnä tietoja perhetyöntekijöistä jos apua olisin tarvinnut arjessa vauvan & leikki-ikäisen kanssa. Jätin käyttämättä tuonkin option koska mieheni pystyi auttamaan niin paljon tuossa tilanteessa.

Ja kyllä moneen kertaan kerroin terapeutille toiveistani että haluaisin vaan illallla nukahtaa enkä ikinä enää herätä jne. Sitä synkkää tekstiä jota sieluni silloin minulle tarjoili
 
"vieras"
Suomalainen lastensuojelu on jokaisen asiansa hyvin hoitavan perheen vihollinen numero yksi, kuten esim. Venäjän mediassa on ansiokkaasti selostettu.

Olen joskus miettinyt, että systeemin voisi yrittää kaataa ns. ylikuormitushyökkäyksellä. Eli ilmiannetaan kaikki itsemme siitä, että olemme antaneet tukkapöllyä lapsillemme, ja kun sossu tällöin ottaa lapset huostaan, niin sen toiminta ja budjetti ylikuormittuu, ja lastensuojelujärjestelmä on sen jälkeen pakko lakkauttaa.
 
Hyvä idea
[QUOTE="vieras";28820246]Suomalainen lastensuojelu on jokaisen asiansa hyvin hoitavan perheen vihollinen numero yksi, kuten esim. Venäjän mediassa on ansiokkaasti selostettu.

Olen joskus miettinyt, että systeemin voisi yrittää kaataa ns. ylikuormitushyökkäyksellä. Eli ilmiannetaan kaikki itsemme siitä, että olemme antaneet tukkapöllyä lapsillemme, ja kun sossu tällöin ottaa lapset huostaan, niin sen toiminta ja budjetti ylikuormittuu, ja lastensuojelujärjestelmä on sen jälkeen pakko lakkauttaa.[/QUOTE]

Tos on ideaa,jos nykyinen systeemi saatais pois ja järkevä tilalle,niin että vain todellisiin tapauksiin puututtaisiin,se pelastais lapset monelta pahalta.
Suojellaan lapsiamme lastensuojelulta!
 
"vieras"
Mä hain apua masennukseen mulle sanottiin suoraan,että eivät tee lastensuojelu ilmoitusta koska meidän tilanne oli parempi .Olisi ollu kamalaa jos olis lapset lähteny kun hakee apua itselleen.
 
"vieras"
Neuvolan kautta hain alunperin apua, eikä kukaan ottanut puheeksi mitään lastensuojeluun tai mitään lasten hyvinvointiin viittaavaakaan, vaikka masennus aiheutti unettomuutta ja olin valvomisesta ihan sekaisin ja muutenkin todettiin "selvästi heikentynyt toimintakyky". Sain keskusteluapua ja lääkkeet. Tietysti siihen saattoi vaikuttaa se kun neuvolassa tiedettiin, että meillä pystyttiin järjestämään asioita niin että naapurissa asuvat isovanhemmat auttoi lapsen kanssa ja mieskin pystyi joustamaan työnsä aikatauluissa sen verran että mun ei tarvinnut olla pitkiä aikoja lapsen kanssa keskenään. Perhetyöntekijän olisi saanut esimerkiksi ulkoilemaan lapsen kanssa tai muuten auttamaan käytännön jutuissa, mutta en käyttänyt sitä mahdollisuutta kun kerran oli sukulaisia jotka mielellään auttoi.
 

Yhteistyössä