kuinka isot ristiäiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva äiti

Vieras
Kuinka monta vierasta teillä on ollut lapsen ristiäisissä?

Itse haluaisin kovin pitää isot ristiäiset eli vieraita 60-70hlö. Tuntuu että tämä on kovin harvinaista. Minusta on ihanaa nähdä sukulaisia ja ystäviä isoissa juhlissa niin mikäs parempi syy kuin esikoisemme ristiäiset :)

Mitä mieltä olette?

mulle ristiäiset on intiimein perhejuhla, eli siellä on ollut mummo ja ukki, mamma ja pappa, isomamma, siskot ja veljet perheineen ja kuopuksen tapauksessa kummit lisäksi =) kavereita on sitten illalla pyydetty rääppiäisiin =) mut kukin tavallaan!

mä täällä taas just mietin,että miten saisin pidettyä mahdollisimman pienet ristiäiset...
mun mielestä ristiäisten ei kuulu olla isot, toi sun miettimä määrä vastaa jo jonkun toisen häävieraita :/
mutta jokainen tyylillään, itse en isoja halua =)

Kokemusta molemmista. Esikoisen ja keskarin ristiäisissä oli noin 15 vierasta, just mummut ja kummit. Kuopuksen ristiäisissä olikin sitten 70 vierasta, mummut, kummit ja minun ja mieheni tätejä ja setiä. Kavereita oli muutamia, nekin kummeja.
Ei oltu pitkään aikaan nähty sukulaisia ja oli kiva esitellä pikku-mies kerralla koko suvulle.
Tarjoiluna oli noissa isoissa ristiäisissä keitto tykötarpeineen ja kakkukahvit. Tollaselle porukalle lihakeitto tuli voileipäkakkuja ja pasteijoita halvemmaksi.

Olenko mä historian ensimmäinen joka haluaisi isot ristiäiset :D

Meillä häät olivat sen 60-70 vierasta ja kiva olisi samat kutsua myös ristiäisiin. Siihen perustan nämä isot ristiäiset. Ollaan kuitenkin suht paljonn kaikkien kanssa tekemisissä ketkä häissäkin olivat niin jotenkin minusta pienet ristiäiset tuntuvat hassuilta, mikä on ilmeisesti tapana Suomessa. Itse en ole koskaan ollut ristiäisissä joten en ihan tiedä miten homma menee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kokemusta molemmista. Esikoisen ja keskarin ristiäisissä oli noin 15 vierasta, just mummut ja kummit. Kuopuksen ristiäisissä olikin sitten 70 vierasta, mummut, kummit ja minun ja mieheni tätejä ja setiä. Kavereita oli muutamia, nekin kummeja.
Ei oltu pitkään aikaan nähty sukulaisia ja oli kiva esitellä pikku-mies kerralla koko suvulle.
Tarjoiluna oli noissa isoissa ristiäisissä keitto tykötarpeineen ja kakkukahvit. Tollaselle porukalle lihakeitto tuli voileipäkakkuja ja pasteijoita halvemmaksi.

hih en olekaan ainoa :)
Mitä sukulaiset tykkäsivät isoista ristiäisistä?

Meillä oli lähipiiri, eli isovanhemmat, minun siskot perheineen. Lisäksi kummit perheineen ja pappi. Siitäkin kertyi jo lähes 30hlöä ja sekin alkoi olla maksimi. Minun mielestäni ristiäiset ovat lähipiirin juhla, mutta kukin tavallaan.

Meillä on ollut muksujen ristiäisissä n. 50 vierasta, eikä ollut yhtään liian isot juhlat =) Ehkä sit ois ollut jos paikalla ois ollut miehenkin sukua, eikä vain mun lähisuku :D

Meillä oli esikoisen ristiäisissä n.50 henkilöä. Kutsuttiin meidän vanhempien tädit, sedät ja serkut myös. Oli ostettu talo ja kutsuttiin samalla sukulaisia vähän tupaantuliaisiinkin. Mun miehen suvussa on ollut tapana että esikoisen ristiäisiin kutsutaan muitakin kuin ihan lähisukulaisia.

Toisen lapsen ristiäisis oli sitten mummut, paapat ja meidän vanhempien sisarukset perheineen.

Molemmat oli kivat ja meidän tyyliset juhlat.

no meille ristiäiset ei oo mitkään kaverikekkerit.vieraina tasan tarkkaan vain kummit,isovanhemmat ja mun sisarukset.ei tulis mielenkään alkaa kutsuu "ylimääräistä" porukkaa.mut jokainen tyylillään.....

vanha keskustelu mutta meille ajankohtainen.

Ristiäisiin kutsutaan näillä näkymin n. 50-60 vierasta, ja juhlatila vuokrataan erikseen juhlaa varten. Meidän suvussa on aina ollut tapana kutsua suku ja lähimmät ystävät myös ristiäisiin, kokisin sen epäkohteliaana jos en kutsuisi esim. setiäni ja tätejäni ja heidän perheitään. Mutta kukin tyylillään, en kumminkaan loukkaannu muiden tavasta.

Minä olisin halunnut paikalle vain kummit ja isovanhemmat, mutta koska olen ryhmäpaineen edessä herkillä joskus, niin molempien ristiäisissä on ollut vieraana isovanhempien lisäksi isoisovanhemmat, minun siskoja ja veljiä, miehen siskot puolisoineen, meidän vanhempien kummit ja muutama ystäväkin vielä päälle. Niin ja lasten kummit.

Jos on varaa ja tilat ni antakaa palaa vaan. Mä en jaksaisi vaan imetyshormoneissani ja univelassani järjestää ja musta ristiäiset on intiimi perhejuhla ihan siksikin ettei pieni ihminen rasitu liikaa kovasta häsläyksestä ympärillä.

Me koitettiin pitää ristiäiset ihan pieninä perhejuhlina, mutta kun oli ensimmäinen lapsenlapsi niin mummo halusi n. 30henkeä minkä hänelle mieluusti soin :) Harvinaisia kai tuollaset +60 hengen ristiäiset on, mutta mikäs mukavampi tavata sukulaisia!

Yhteistyössä