Kuinka iso matkalaukku viikon lomamatkalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja n00b
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

n00b

Vieras
Nyt on kyllä tyhmä kysymys mutta olkoot :D
Eli minulla on tällainen ongelma että minusta tuntuu että kaikki minun matkalaukkuni ovat vääränkokoisia.
Omistan nimittäin vain ISOJA laukkuja, siis niitä isoimpia mitä myydään kaupoissa. Olen pariin otteeseen reissaillut lähemmäs puolen vuoden visiiteille maailmalla, joten on pitänyt pakata aika paljon tavaraa.

Mutta onko se liian iso viikon reissulle. Meitä olisi kyllä kaksi jotka sitä käyttäisi, mutta kuitenkin.
On tarkoitus käydä pakettimatkalla jossa on myös suht paljon bussissa istumista ja hotellien vaihtamista jne.

Hävettääkö/huolestuttaako minua vain turhaan, vai minkäkokoisia laukkuja te oikeasti käytätte tuollaisella minilomalla? En itse siis ole koskaan noin lyhyellä matkalla ollutkaan, tuntuu että pelkkä selkäreppukin riittäisi aika pitkälle :D Mutta kun ei tiedä mitä tuliaisia ostaa jne.

Niin, ja näköjään isoista mitoista voi koitua vielä ongelmiakin lentokentällä, nice. Voi hitto, ku ei kiinnostais ostaa TAAS uutta laukkua, tuntuu ku kämppä täyttyis noista hiton laukuista :D

Mahdollisimman iso. Nyt olen yksin reilun viikon matkalla ja kyllä mulla tuollainen jättimatkalaukku on mukana. Haaveissa olisi vähän pienempi laukku lyhyempiä matkoja varten. Pieneen laukkuun en saa omia tavaroitani mahtumaan edes viikonloppureissuille.

Mahdollisimman iso. Nyt olen yksin reilun viikon matkalla ja kyllä mulla tuollainen jättimatkalaukku on mukana. Haaveissa olisi vähän pienempi laukku lyhyempiä matkoja varten. Pieneen laukkuun en saa omia tavaroitani mahtumaan edes viikonloppureissuille.

:) OK. Eli porukka ei katso kieroon ku semmosen jätin kanssa tulee hotellille?

Tietysti iso laukku on kätevä, mahtuu paljon kenkiä sun muita, mut jotenkin toi vain näyttää niiiiin isolta :D

No mulla on ollut pelkkä tavallinen selkäreppu 10 päivän reissulla, joten... Jos nyt haluat tuliaisille tilaa ja sen varauksen että paluumatkalla joudut laittamaan laukun ruumaan (esim. jos aiot ostaa nesteitä), niin ottaisin mukaan kovapintaisen mutta käsimatkatavarakokoisen laukun. Se menee mennessä käsimatkana, ja voit palatessa laittaa ruumaan jos haluat. Osta sen kokoinen että se menee jonkun ison sisälle säilytykseen, niin ei vie kotona tilaa. Tai jos et aio ostaa nestetuliaisia, ts. ei ole pakkoa laittaa ruumaan, niin ota vaan reppu. Hyvin riittää ja helpompi kuljettaa.

:) OK. Eli porukka ei katso kieroon ku semmosen jätin kanssa tulee hotellille?

No ei :D En minä ainakaan kyttää muiden matkatavaroita, vaikka matkustankin paljon. Muista kuitenkin että koska isoon laukkuun menee paljon tavaraa niin painoa tulee helposti liikaa. Mitathan ei lentokentällä yleensä merkkaa mitään, mutta jos painoa on liikaa niin lisämaksut saattaa kyllä joutua maksamaan.

Mitathan ei lentokentällä yleensä merkkaa mitään, mutta jos painoa on liikaa niin lisämaksut saattaa kyllä joutua maksamaan.

Juu, tuo on kyllä totta. Mutta itse en ole onnistunut saamaan laukkua ylipainoiseksi yrittämälläkään. Kaikki painavimmat (farkut ym) menevät sitten käsimatkatavaroihin jos on tarvis.

Luin kyllä tuolta googlesta että jotkut lentoyhtiöt ovat tarkkoja myös niistä ruuman matkalaukkujen mitoista. Mutta en nyt sit löytänyt mitään määräyksiä tuon Freebirdin sivuilta, joten kai sinne voi huoletta tuollaisen jätin viedä.

Mutta hyvä juttu :) Ajattelin kans et yks iso laukku on ehkä muutenkin kätevämpi kuin kaks keskikokoista kahdelle matkustajalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Mahd vähän;28035341:
No mulla on ollut pelkkä tavallinen selkäreppu 10 päivän reissulla, joten... Jos nyt haluat tuliaisille tilaa ja sen varauksen että paluumatkalla joudut laittamaan laukun ruumaan (esim. jos aiot ostaa nesteitä), niin ottaisin mukaan kovapintaisen mutta käsimatkatavarakokoisen laukun.

Olen kyllä itsekin käynyt ns. reppureissuilla viikonloppumatkoilla, ja tiedän että selkäreppu/pikkurinkka on todella kätevä jos liikkuu paljon. Otan pienen repun mukaan ison matkalaukun sisään.

Mutta tämä kyseinen matka on tosiaan sellanen ettei niitä laukkuja tarvi roudia muuta ku hotellin pihan läpi bussille ja sieltä pois, niin ehkä ihan matkalaukku on kätevin tässä tapauksessa.

Yhteistyössä