Kuinka hyvin Raiskin DrymaxX-asut pitävät vesisadetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulos ja lenkille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ulos ja lenkille

Vieras
Himottaisi hankkia tuollainen puku syyssulkoiluun kun ovat aika edullisia. Tihkusadetta ne varmasti pitävät hyvin mutta entäpä jos vettä tulee kuin saavista kaatamalla ja on pakko olla ulkona? Voisin melkein lyödä vetoa että sellaisesta tuulipuvulta näyttävästä asusta tulee kaatosade läpi viimeistään varttitunnissa. Vai miten on? Onko kukaan kokeillut käytännössä? Ainakin omaan samannäköisen pinnan omaavaan tuulipukuuni kaatosade upposi heti ja olin pian kuin uitettuna. Mutta se ei ole kylläkään ihan samaa kangasta.

Riippu vesipilariarvosta. 10 tuhatta pitää vetä tosi hyvin.Poljen töihin satoi tai paistoi ja Reimatec ainakin pitää ihan kuivana koko 20 minuutin pyöräilymatkan.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Riippu vesipilariarvosta. 10 tuhatta pitää vetä tosi hyvin.Poljen töihin satoi tai paistoi ja Reimatec ainakin pitää ihan kuivana koko 20 minuutin pyöräilymatkan.

Pyöräiletkö sä vaikka lähtiessä jo sataisi kaatamalla? Kokemukseni mukaan pyöräillessä kastuu vielä helpommin kuin kävellessä. Oikeastaan kastuin päästä varpaisiin yhdellä tuulenpuuskan vahvistamalla ruiskaisulla tuulipuvulle.

En tykännyt yhtään kun oli niin peijoonin hiostava. Möin pois ja ostin sitten The North Facen takin, jossa kunnon kainalotulletukset. Reimatec oli mullakin ennen, mutta käytin sen loppuun. Se oli hyvä puku. Kainalotuulletuksia kannatan itse!

Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:
Kyllä olen pysynyt kuivana tunninkin lenkin koiran kera kunnon vesisateessa. Lisään vielä et en edes omista sadevaatteita muuta kun nuo.

Lähetkö sä sitten niillä ulos vaikka vettä sataisi kuin saavista kaatamalla? Sehän kastelee tosi rankasti niin että mun tavallinen tuulipuku kastui heti läpimäräksi. Ja koirahan on pakko viedä ulos säännöllisesti:)

Entä onko se vedenpitävyys säilynyt pesuissa?

Sille DrymaxX-asulle muistaakseni luvattiin 5000 mm vedenpitävyysarvo. Onko se riittävä? Tuulipuvussani ei puolestaan puhuttu mitään vesipilarista, tais olla sanallisesti että "vettähylkivä asu ulkoiluun".

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sille DrymaxX-asulle muistaakseni luvattiin 5000 mm vedenpitävyysarvo. Onko se riittävä? Tuulipuvussani ei puolestaan puhuttu mitään vesipilarista, tais olla sanallisesti että "vettähylkivä asu ulkoiluun".

Siis 3000 ja yli vastaa samaa kuin sadepuku. Meillä on PALJON Raiskin DryMaxx pukuja, lapsilla siis. Ikinä ei ole kastuttu. Löytyy sekä talvipukuja että välikausipukuja.

Kerran tuo keskimmäinen oli päikkäreillä vaunuissa Raiskin haalarissa ja tulikin yllättäin kesken unien pissa. Kun hain tytön päikkäreiltä niin koko likka oli likomärkä haalarin sisällä, kun se pissa oli kellunut nilkkoihin ja niskaan siellä haalarin sisällä. Mutta entäs rattaat? Täysin kuivat. Ei päästänyt siis nestettä pihalle. Hengittävät ovat kyllä. Aivan loistavat. Taas talveksi kaikille kolmelle Raiskin puvut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:
Kyllä olen pysynyt kuivana tunninkin lenkin koiran kera kunnon vesisateessa. Lisään vielä et en edes omista sadevaatteita muuta kun nuo.

Lähetkö sä sitten niillä ulos vaikka vettä sataisi kuin saavista kaatamalla? Sehän kastelee tosi rankasti niin että mun tavallinen tuulipuku kastui heti läpimäräksi. Ja koirahan on pakko viedä ulos säännöllisesti:)

Entä onko se vedenpitävyys säilynyt pesuissa?

käyn. miun koira kun ei ole "hieno helma" joka kääntyisi ovesta takaisin sisälle jos vettä tulee. Eli ulkoilen satoi tai paistoi. Ei ole mennyt pesussa miksikään mutta olenkin tosi tarkkana niiden pesun suhteen. Yhdet drymax-housut pilasin ilmeisesti omasta syystä niistä kun lähti se kalvo irti. sen jälkeen olen vieläkin tarkempi pesusta.

Kuumimmat

Yhteistyössä