Oi, meilläkin lappariuros, tosin vasta reilu 1-vuotias. Kastroida pitää meidänkin herra, sillä toinen kiveksistä on jäänyt jonnekin vatsaontelon seutuville pyörimään. Saako udella, millainen teidän vanhus oli nuorena? Entä onko ohituksissa haukkunut toisille koirille missään kohtaa?
Meillä koira pysyy metsälenkeillä (irti ollessaan siis) hyvin lähettyvillä, mä liikun sen kanssa siellä sillä asenteella, että se on koiran tehtävä pysyä minun perässäni tai lähettyvilläni. Mä en missään kohtaan huhuile sitä, jos katoaa metsätielle jonkun mutkan taakse. Hyvin nopeasti tulee näköetäisyydelle. Toistaiseksi nämä metsälenkit kaverin mailla (luvan kanssa saan koiraa pitää siellä heidän yksityispeltotiellään vapaana) ovat ainoita tilanteita, joissa pidän koiraa irti.
Olemme muuttamassa okt

on hehtaarin tontille, enkä ole vielä opettanut koiralle edes tontin rajoja, joten en ole vielä tohtinut irti pitää. Hyvin todennäköisesti jonkinnäköinen reilunkokoinen tarha tehdään, jossa koira sitten saa vapaana riekkua. En ota riskiä, että toi innokas heppu lähtee naapurin laitumelle lehmiä "pelottelemaan".